BKY_rozrząd_3.pdf

(204 KB) Pobierz
vw-wi://rl/C.pl-PL.S00.5306.00.wi::37595627.xml?xsl=3
Zamontowanie
Page 1 of 1
Zamontowanie
Podczas zamontowania nale Ň y przestrzega ę poni Ň szych wskazówek:
Zħbate koło pasowe na wale korbowym jest zamocowane do wału korbowego ĻrubĢ z dwiema podkładkami.
Koła zħbate wałków rozrzĢdu zabezpieczyę przed przekrħceniem za pomocĢ blokady -T 10016- w otworach ustalajĢcych w pokrywie wałków rozrzĢdu.
Wskazówka
W czasie obracania wałków rozrz Ģ du zawory mogłyby uderzy ę w tłoki stoj Ģ ce w GZP.
Przebieg pracy
– Wał korbowy ustawię na GZP 1 cylindra. Spiłowany zĢb musi byę ustawiony na znaku na pokrywie uszczelniacza -strzałka-.
– ZałoŇyę pasek rozrzĢdu napħdu wtórnego. ZakładajĢc uŇywany pasek zħbaty, uwaŇaę na kierunek pracy.
Rolkħ napinacza napħdu wtórnego montowaę nastħpujĢco:
– Rolkħ napinacza obrócię kluczem imbusowym -1- w kierunku ruchu wskazówek zegara w stronħ znaku na pałĢku -strzałka- (rolka napinacza z połoŇeniu zwolnionym).
– DolnĢ czħĻę paska zħbatego napħdu wtórnego docisnĢę w górħ rolkĢ napinacza i wkrħcię Ļrubħ mocujĢcĢ rolkħ napinacza.
– ĺrubħ mocujĢcĢ dokrħcię rħkĢ. Nosek płytki -2- musi wchodzię w otwór w głowicy.
– Nastħpnie, obracajĢc rolkħ napinacza kluczem imbusowym (poz. -1-) w kierunku -strzałka A-, napiĢę pasek zħbaty, aŇ wskazówka -2- znajdzie siħ nad noskiem w okienku znacznikowym -strzałka-.
– ĺrubħ mocujĢcĢ rolkħ napinacza dokrħcię momentem 20 Nm.
– WyjĢę blokadħ -T 10016-.
– Wał korbowy bĢdŅ zħbate koło pasowe obrócię z połoŇenia GZP o pół zħba w kierunku odwrotnym do ruchu wskazówek zegara (o ok. 1,5 mm).
– ZałoŇyę pasek rozrzĢdu napħdu pierwotnego.
– Oba zħbate koła pasowe wałków rozrzĢdu zablokowaę blokadĢ do wałków rozrzĢdu -T 10016-
Zamontowanie rolki napinacza napħdu pierwotnego:
– Rolkħ napinacza lekko zamocowaę ĻrubĢ i kluczem imbusowym obrócię -w kierunku strzałki-.
– ĺrubħ mocujĢcĢ dokrħcię rħkĢ. Wybranie w płytce -1- musi byę osadzone na główkħ Ļruby -2- w kadłubie silnika.
– Nastħpnie, obracajĢc rolkħ napinacza w kierunku strzałki, napiĢę pasek zħbaty, aŇ wskazówka -3- znajdzie siħ na wysokoĻci znaku w płytce -strzałka-.
– Dokrħcię Ļrubħ mocujĢcĢ rolkħ napinacza. Moment dokrħcania: 20 Nm.
– WyjĢę blokadħ -T 10016-.
– Wał korbowy obrócię o dwa obroty w kierunku pracy silnika, aŇ wał ponownie siħ ustawi na GZP 1 cylindra. Spiłowany zĢb musi byę ustawiony na znaku na pokrywie uszczelniacza – -strzałka- na ilustracji -A-.
W tym ustawieniu oba koła pasowe wałków rozrzĢdu muszĢ siħ daę zablokowaę blokadĢ -T 10016-, jak na ilustracji -B-.
– Nastħpnie jeszcze raz sprawdzię paski rozrzĢdu i ustawienie rolek napinaczy, w razie potrzeby powtórzyę napinanie obu pasków.
– Zamontowaę osłonħ paska rozrzĢdu.
– Zamontowaę koło pasowe. Zwrócię przy tym uwagħ na nastħpujĢce sprawy:
ª NaleŇy wymienię Ļrubħ mocujĢcĢ koło pasowe i zħbate koło pasowe do wału korbowego.
ª ZakładajĢc koło pasowe, naleŇy uwaŇaę na ustawienie wzglħdem zħbatego koła pasowego na wale korbowym.
ª Sposób przykrħcania nowych, naoliwionych Ļrub: przestrzegaę momentu dokrħcenia w zaleŇnoĻci od wersji Ļruby ŗ Rozdział
– Wspornik silnika przykrħcię do głowicy silnika. Moment dokrħcania: 50 Nm.
– Konsolħ silnika przykrħcię Ļrubami -B- do nadwozia.
– Konsolħ silnika przykrħcię Ļrubami -A- do wspornika silnika na głowicy.
– Momenty dokrħcania Ļrub zawieszenia zespołu napħdowego ŗ Rozdział .
– Przykrħcię zbiornik wyrównawczy płynu chłodzĢcego.
– ZałoŇyę pasek wielorowkowy ŗ Rozdział .
Wskazówka
Zakładaj Ģ c pasek wielorowkowy, zwróci ę uwag ħ na wła Ļ ciwe osadzenie go na kole pasowym.
– Zamontowaę pokrywħ silnika wraz z filtrem powietrza.
– Odczytaę pamiħę błħdów ŗ Silnik 1,4 l/55 kW; 1,4 l/74 kW – układ wtrysku ŗ Gr.napraw01 .
vw-wi://rl/C.pl-PL.S00.5306.00.wi::37595627.xml?xsl=3
2010-10-29
378033218.007.png 378033218.008.png 378033218.009.png 378033218.010.png 378033218.001.png 378033218.002.png 378033218.003.png 378033218.004.png 378033218.005.png 378033218.006.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin