PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ
NA MIESIĄC LUTY 2010 r.
Grupa dzieci 2,5 – 3 – letnich
Treści programowe
Temat tygodnia
Temat dnia
Aktywność i działalność dziecka
Cele operacyjne
Czas
Zajęcia ruchowe
Inspirowanie zabaw tematycznych związanych z określonym zawodem.
Gromadzenie i oglądanie ilustracji związanych z określonym zawodem.
myśli i przeżyć.
„ U fryzjera”
„Fryzury”
Poznanie różnych sposobów uczesania. Ćwiczenia ruchowo-graficzne. Czytanie tekstu słowno-obrazkowego.
Dziecko:
- wie co robi fryzjer,
- zna różne sposoby uczesania.
Ćwiczenia poranne – zestaw III
Zabawy ruchowe:
1. Fryzjer
2. Samochody
3. Pieski
„Przybory do czesania”
Zapoznanie dzieci z przyborami służącymi do czesania. Składanie w jedną całość pociętych obrazków przedstawiających różne przybory do czesania.
- zna przybory służące do czesania,
- układa w całość pocięte obrazki.
„Lustereczka”
Zabawa z lusterkami „Język i wargi” –. Swobodne wypowiedzi dzieci „Do czego służy lusterko?”.
- potrafi naśladować ruchy języka,
- wie do czego służy lusterko.
„Włosy”
Rozmowa na temat dbania o włosy. Zabawa ruchowo-naśladowcza – mycie i czesanie włosów. Układanie historyjki obrazkowej „Zmiana fryzury”. Praca plastyczna – domalowanie włosów do rysunku głowy i ramion dziecka.
- wie, jak należy dbać o włosy,
- układa historyjkę obrazkową,
- wykonuje pracę plastyczną
„Laleczki”
Zabawa dydaktyczna „Czeszemy lalki”. Zabawa ruchowo – naśladowcza „U fryzjera”.
- uczestniczy w zabawach dydaktycznych.
Poznawanie w toku zabawa określeń: Długi, krótki.
Wyzwalanie ekspresji ruchowej i plastycznej.
Poznaje zwyczaje karnawałowe.
Rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
„Karnawał”
„Bal w przedszkolu”
Zabawy karnawałowe. Dziecko doświadcza przyjemnych doznań wynikających z udziały we wspólnych zabawach i konkursach.
- uczestniczy w zabawie karnawałowej.
1. Balonik.
2. Krasnoludki.
3. Julianka.
„Balonik”
Słuchanie opowiadania „Ania, balonik i kot”. Rozmowa na temat opowiadania. Zabawa matematyczna „Który balonik ma dłuższą wstążkę”. Praca plastyczna- ozdabianie balonów na kartce papieru.
- słucha opowiadania,
- uczestniczy w zabawie matematycznej,
- wykonuje pracę plastyczną.
„Zabawy”
Zabawy ruchowe przy piosence „Bal w przedszkolu”.
- uczestniczy w zabawach ruchowych.
„Maski”
Opowiadanie Cz. Janczarskiego „Zabawa Karnawałowa”. Rozmowa na temat opowiadania. Ćwiczenia klasyfikacyjne.
- klasyfikuje maskę do odpowiedniego stroju.
„Wielki bal”
Słuchanie wiersza pt. „Wielki bal”. Rozmowa na temat wiersza.
- uważnie słucha czytanego opowiadania.
Wyrabianie nawyków związanych z higieną osobistą.
Uświadomienie konieczności mycia rąk i całego ciała.
Rozróżnianie i nazywanie przyborów toaletowych.
Utrwalanie słów lekki, ciężki.
„Czystość to zdrowie”
„Kotek”
Słuchanie wiersza P. Pisarskiego „Kotek” Rozmowa na temat wiersza. Rozwiązywanie zagadek. Przedstawienie za pomocą obrazków przyborów toaletowych
- słucha wiersza,
- potrafi rozwiązać zagadki,
rozpoznaje przybory toaletowe.
Ćwiczenia poranne – zestaw II
1. Czyścioszki
2. Drabina.
3. Kotki.
„Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda”
caamillaa