fa_2ed.pdf

(1170 KB) Pobierz
26993125 UNPDF
Neuroshima Hex
Federacja
appalachów
Darmowa Armia fanowska
Autor:
Marek„Mar_cusSzumny
Wersjaoryginalna:
Kamil„ThorikLetki
Michał„de99ialRomaniuk
Grafiki:
NathanBauer: BuldoŜer
RonReitz: Chłop
AntonioJiménezAlonso: CięŜkaiLekkaartyleria
AlfredPalmer: Grant
PaulTurnbull: Kawaleria,okładka
Armiazostałastworzonaprzypomocy
EnglishHexCreationKit2!
v 2.0
KaŜdymaswójsposóbnaradzeniesobiepowojnie.FederacjatakŜe.Niektórzytwierdzą,Ŝeto„Państewko”
cofnęło się do ciemnoty średniowiecza, wprowadzając na powrót rządy feudalne, inni widzą w tym jednak
długoterminowąkalkulacjęipotencjalnyzysk.Jednojestpewne,jakojedynaruszyłazwydobyciempowojnie.
Na razie na małą skalę, ale to juŜ coś. FA obok Nowego Jorku i Posterunku jest jedną z największych potęg
ZasranychStanów,leczwprzeciwieństwiedowspomnianychnieprowadziwojnyzMolochem.Jeszczenie...
Opis talii: Plusem Federacji jest zdecydowanie ilość Modułów (posiada ich aŜ dziesięć), które szybko
iumiejętnieustawionenaplanszymogąpokonaćwrogaprzedskończeniemsięŜetonów,azpewnościązdobyć
strategicznepolanaplanszy.DenerwującedlaprzeciwnikazpewnościąbędąArtylerie,którebędązdejmować
niewygodneŜetonyzplanszy.
DuŜąwadąFederacjijestzpewnościąniskaInicjatywa.ZazwyczajpierwszyruchwBitwienaleŜydowroga,
alepotemłatwosięodegraćzpomocąszybkowystawianychModułów.
Rada taktyczna: Najlepszą metodą jest takie ustawienie Sztabu, aby wystawiane przez niego Moduły
stanowiłyzasłonę,zarazemdającBonusynaszymofensywnymJednostkom.Artyleriajestniezwykleprzydatna
do niszczenia zasłoniętych celów, ale ze względu na duŜą podatność na wszelkie ataki powinna siedzieć
w ukryciu lub być chroniona podpiętymi Medykami. Słabe Ŝetony Chłopów mogą więcej zdziałać, jeŜeli
wspomagają i ubezpieczają się nawzajem. BuldoŜery to odpowiednie narzędzie do odepchnięcia wrogich
Jednostek,takŜeSztabu,wprostdoprzygotowanejwcześniejzasadzki.
Zetony armii
armii federacja
federacja Appalachów
Appalachów
Sztab
Lekkaartyleria (x2)
śeton z Atakiem Artyleria (instrukcje
poniŜej) oraz Umiejętnością Rotacja
(instrukcjeponiŜej).
śeton posiada Umiejętność Fabryka
(instrukcjeponiŜej).
Żetonynatychmiastowe
Bitwa (x5)
Granat (x1)
Ruch (x3)
Jednostki
Medyk (x3)
śetonzBonusemMedyk.
Muszkieter (x3)
śeton ulega Bonusowi Modyfikacja
(instrukcjeponiŜej).
Buldożer (x2)
śeton z Pancerzem oraz Umiejętno
ściami Wytrzymałość i Odepchnięcie
(instrukcjeponiŜej).
Oficer (x2)
śetonzBonusemWzmocnienieciosu.
Chłop (x4)
śeton z Umiejętnością Grupa
(instrukcjeponiŜej).
Oficer2 (x2)
śeton z Bonusem Wzmocnienie
strzału.
Ciężkaartyleria (x1)
śeton z Atakami Artyleria (instrukcje
poniŜej) oraz Umiejętnością Rotacja
(instrukcjeponiŜej).
Zwiadowca (x2)
śetonzBonusemPrzyśpieszenie.
Grant (x1)
śeton z Pancerzami oraz Umiejętno
ściąWytrzymałość.
FederacjaAppalachów
(wersjaalternatywna)
Kawaleria (x2)
śetonzUmiejętnościąMobilność.
Koszary (x1)
śeton z Bonusem Zmiana ataku:
ArtyleriaiStrzał(instrukcjeponiŜej).
Koszary (x1)
śeton z Bonusem Modyfikacja
(instrukcjeponiŜej).
Muszkieter (x3)
Zetony
armii
federacja
Dodatkowe INSTRUKCJE
INSTRUKCJE
Artyleria
Artyleria to atak balistyczny pozwalający
na trafienie w Ŝeton przeciwnika, który nie jest
bezpośrednio na linii strzału lub teŜ chowa się
zainnymiŜetonami.
Gracz sterujący Ŝetonem z Atakiem Artyleria
wybierajednozpólzasięguizadajemuobraŜenia.
Na Artylerię nie działają Bonusy Wzmocnienie
strzału.
PancerzniechroniprzedArtylerią.
Fabryka
JeŜeli wokół Ŝetonu z Umiejętnością
Fabryka jest chociaŜ jedno wolne pole,
podczas dociągania gracz moŜe wyciągnąć dodatkowy
Ŝeton:
jeŜeli wśród dociągniętych Ŝetonów nie ma ani
jednego Modułu, gracz losuje jeden z dociągniętych
właśnie Ŝetonów i wtasowuje go z powrotem do tych
niedociągniętych
jeŜeli wśród dociągniętych Ŝetonów jest jeden
Moduł, gracz moŜe wtasować go z powrotem do tych
niedociągniętych lub teŜ wystawić na wolnym polu
dookołaŜetonuzUmiejętnościąFabryka.
jeŜeliwśróddociągniętychŜetonówjestwięcejniŜ
jeden Moduł, gracz wybiera, który z nich naleŜy
do Fabryki (moŜe go wtasować z powrotem do tych
niedociągniętychlubwystawićnawolnympoludookoła
ŜetonuzUmiejętnościąFabryka)
ZdociąganychŜetonówodrzucamyjedennormalnie
wedługzasad.
MoŜliwepolaatakuArtylerii
Grupa
Gdy Ŝeton z Umiejętnością Grupa
znajduje się bezpośrednio przy innym
Ŝetonie z Umiejętnością Grupa, siła ataków obu
znichzwiększasięo1.
Bonusytekumulująsięwwynikubliskiejobecności
większejilościŜetonówzUmiejętnościąGrupa.
JeŜeliŜetonzUmiejętnościąGrupajestzasieciowa
ny, nie zwiększa on siły ataków innych Ŝetonów
zUmiejętnościąGrupa.
Odepchnięcie
Działanie samej zdolności w Ŝaden sposób
nieróŜnisięniczymodtego,cojestnapisane
winstrukcjiNeuroshimyHex.RóŜnicapolega
jedynie na czasie jej działanie. Podobnie jak Bomba
u Klauna w armii Molocha, grafika Umiejętności
Odepchnięcienieznajdujesięwkółeczku,cooznacza,
ŜetaostatniadziałatakŜewBitwie.
śeton z tym rodzajem Umiejętności Odepchnięcie
moŜe w Bitwie w trakcie swojej Inicjatywy odepchnąć
jeden dowolny Ŝeton przeciwnika (w tej Inicjatywie
jest rozliczany, jakby stał na miejscu sprzed
Odepchnięcia).
Rotacja
śeton z Umiejętnością Rotacja nie moŜe
się przemieszczać. JeŜeli w jakikolwiek
sposóbotrzymaBonusMobilność,będziemógłjedynie
sięobrócić.
DziałanieUmiejętnościGrupa
KaŜdyzChłopówatakujeSztabDoomsdayMachine.
Bez Umiejętności Grupa kaŜdy z nich zadałby
jedynie po jednym obraŜeniu. JednakŜe dzięki
Grupie Chłopi nawzajem się wzmacniają. Chłopowi
zlewejizprawejzwiększasięsiłaciosuo1,ponie
waŜ obok stoi środkowy Chłop. Ten natomiast ma
ciossilniejszyo2,zewzględunadwóchChłopówpo
bokach. Dzięki Umiejętności Grupa Chłopi zadają
Sztabowi Doomsday Machine 7 obraŜeń zamiast
jedynie3.
Dodatkowe
Modyfikacja
Modyfikacja to dość skomplikowana
Zdolność, która pozwala zmienić wszyst
kie elementy mechaniki wskazanego
Ŝetonu.Wskrócie:
przed Modyfikacją Ŝeton korzysta ze wszystkich
standardowo graficznie opisanych elementów
mechanikiorazztych,któremająbiałekołazębate
poModyfikacjiŜetonkorzystanadałzewszystkich
standardowo graficznie opisanych elementów
mechaniki, ale te z białymi kołami zębatymi przestają
działać na rzecz elementów mechaniki z czerwonymi
elementami
Poza innym wyglądem graficznym elementów
mechaniki nic się nie zmienia (Inicjatywa czy Ataki
działająwtensamsposóbipodlegająBonusom).
Modyfikacja
ElementymechanikidziałająceprzedModyfikacją:
Zmianaataku:ArtyleriaiStrzał
Działanie tego Bonusu jest podobne
do działania Bonusu na Ŝetonie
KwatermistrzwarmiiHegemonia.
Atak Artyleria wskazanych sojuszni
czychŜetonówzmieniasięwStrzałotejsamejsile(i
odwrotnie, moŜe zamienić Strzał w Artylerię o tej sa
mejsile).
Jeśli Ŝetony otrzymują z róŜnych stron Bonusy
zarówno do Artylerii, jak i do Strzału, wtedy do siły
atakulicząsięjedneidrugie.
Za kaŜdym razem gracz sam decyduje, czy Bonus
działanasąsiedniŜeton,czynie.
JeśliŜetonposiadakilkaInicjatyw,Bonusobejmuje
tylkojednąznich.
ElementymechanikidziałającepoModyfikacji:
Alternatywna
Feder
cja
Appalachów
cja
Appalachów
W oryginalnej wersji armii Federacji Appalachów
wielu ludziom nie podobała się zamiana Ŝetonu
Muszkietera w Kawalerię, poniewaŜ cięŜko to było
ogarnąć na planszy pełnej Ŝetonów (głównie
ze względu na brak oznaczeń graficznych). W nowej
wersji postanowiłem po części posłuchać tych ludzi
i, mimo juŜ poprawionych ustaleń graficznych
w stosunku do poprzednich wersji, zaimplementować
zaproponowanąprzeznichzmianę.
W alternatywnej wersji Federacji Appalachów
Muszkieter nie ulega Ŝadnym zmianom, a Koszary
zmieniają całkiem swój Bonus (teraz zamieniają
ArtylerięwStrzałiodwrotnie).Abyzagraćalternatyw
nąwersją,wystarczypodmienićnastępująceŜetony:
PrzykładModyfikacji
UŜyjemyŜetonuMuszkietera.
Przed Modyfikacją działają na
nim standardowe graficznie
elementy mechaniki oraz te
zbiałymikółkamizębatymi.
MuszkieterwtrzeciejInicjatywie
strzela i zadaje cios w jednym
kierunku.
Å
Do Modyfikacji uŜyjemy Ŝetonu
Koszary.
Å
Po Modyfikacji działają na nim
standardowegraficznieelementy
mechaniki oraz te z czerwonymi
kółkamizębatymi.
Muszkieter w drugiej Inicjatywie
zadajecioswtrzechkierunkach,
apozatymposiadaUmiejętność
Mobilność.
Alternatywna
Federacja
Feder
Appalachów
Zgłoś jeśli naruszono regulamin