Zmiany836.txt

(23 KB) Pobierz
WERSJA BENZYNOWA/GAZ dla procesora aduc836


BARDZO WAZNE : NALEZY ZMIENIC REZYSTORY R19 I R20 NA 47k
- przelaczanie gaz/benzyna  pinem 6 W1 (0V benzyna   +12V gaz)

ver L4.30 /L4.30g

- zwiekszona wartosc maksymalna wspolczynnika wtrysku
- zwiekszona wartosc maksymalna wspolczynnika drogi do 255 cm/impuls
- ustawianie wielkosci zbiornika i jego szybki wpis (dlugo lewy klawisz w czasie wyswietlania stanu baku - 3 ekran)
- ustawianie wspolczynnika obrotow (dla silnikow MPI=120)
- ustawianie kontrastu wyswietlacza
- obracanie sposobu wyswietlania normal/inverse (cierpliwie zmieniajac kontrast przechodzimy normal /inverse/normal......)
- zapamietywanie stanu kontrastu i stanu (normal/reverse) w eepromie
     - Jezeli w czasie wlaczania zasilania sa trzymane jednczesnie klawisze + i - przywracany jest kotrast domyslny
- w czasie kalibracji wspolczynnika wtrysku nie mozna skasowac licznika calkowitego
- w czasie kalibracji wspolczynnika drogi nie mozna skasowac licznika calkowitego
        te dwie powyzsze zmiany poniewaz klibracja prowadzona jest na licznikach calkowitych
- skanowanie automatyczne podekranow   normal/zegar/predkosc/obroty/bak,ilosc kilometrow z baku/dodatkowe parametry trasy (srednie zuzycie i srednia predkosc w trasie)
       - czas wyswietlania danego parametru w sekundach
       - jezeli wpisany czas >=2 dany ekran wlaczony do skanowania
       - czarny kwadrat w prawym dolnym rogu oznacza ekran podstawowy z mozliwoscia skanowania
- ustalenie czasu wyswietlania dla poszczegonych podekranow
- wlaczanie/wylaczanie podekranow   normal/zegar/predkosc/obroty/bak,ilosc kilometrow z baku/dodatkowe parametry trasy
       - wlaczony jezeli czas =1, wylaczony jezeli czas =0

przyklad:
  jezeli chcemy zeby na glownym ekranie (z kwadracikiem w dolnym rogu) przewijala sie czesc "normal" przez czas 10s oraz "zegar" przez 3s
  to wpisujemy w menu "konfig.wyswiet" 10
                                       00
                                       03
                                       00
                                       00
                                       00
  Jezeli dodatkowo chcemy ogladac na stale lacznie z chwilowym zuzyciem paliwa "obrotomierz" i "predkosc" to nasz wpis powinien byc nastepujacy :
                                       10
                                       01
                                       03
                                       01
                                       00
                                       00
  Na pierwszym podekranie beda zmienialy sie "normal" i "zegar" po nacisnieciu + zniknie kwadracik i pojawi sie "obrotomierz"
  po  nastepnym nacisnieciu + pojawi sie "predkosc", po nastepnym nacisnieciu + pojawia sie pierwwszy ekran podstawowy (parametry trasy pisane duzymi fontami)
  lub jezeli bedzie on wylaczony to 2 ekran podstawowy.

- drobna korekcja wspolczynnika wtrysku klawiszami +/- (w czasie ogladania wartosci w menu, automatyczny zapis do eepromu)
- drobna korekcja wspolczynnika odleglosci klawiszami +/-(w czasie ogladania wartosci w menu, automatyczny zapis do eepromu)
- korekcja wskazan wartosci napiecia akumulatora (wartosc korekcji zapamietana w eepromie)
- zwiekszony bufor zapamietywania tras do 252 rekordow
- mozliwosc dopisywania i odejmowania ilosci  paliwa w baku
- wlaczanie/ wylaczanie ekranu parametrow trasy pisanych duzymi fontami (jako ze sa to informacje powielane na innych ekranach)
- pomiar temperatury co 4s

- dla wersji gaz:
                 - ustawianie wspolczynnika wtrysku dla benzyny recznie (bez stosowania kalibracji)
                 - oddzielne liczenie zuzycia dla benzyny i gazu w trasie.
                 - mozliwosc ogladania wartosci zuzycia benzyny w czasie jazdy na gazie i zuzycia gazu w czasie jazdy na benzynie przez
                   przytrzymanie lewego klawisza w czasie ogladania ekranu podstawowego lub pierwszego.
                   W czasie gdy klawisz jest przytrzymywany wyswiela wartosc przeciwna do tej na ktorej obecnie jedziemy (jezeli jedziemy na
                   gazie to po przycisnieciu i trzymaniu klawisza widzimy zuzycie benzyny)
                   Wskaznikiem tego ze pokazywana jest wartosc zuzycia benzyny jest literka "l" w negatywie na ekranie podstawowym i odpowiedni napis
                   na ekranie pierwszym
                 - zapamietywanie zuzycia benzyny w trasie w pamieci tras (to ta wartosc z litera "l" w negatywie w pamieci tras)

Uwaga dla wersji gaz - Srednie zuzycia, dystans do przejechania z baku, stan baku sa ZAWSZE liczone dla gazu



ver L4.31 /L4.31g

- jezeli przy konczeniu trasy ogladalismy ekran postawowy to przy rozpoczynaniu trasy zglosi sie  ten sam ekran ktory byl przy konczeniu trasy
- jezeli przy konczeniu trasy ogladalismy ekran inny niz podstawowy to przy rozpoczynaniu trasy zglosi sie ekran podstawowy z podekranem normalnym
  Powrot do ekranu podstawowego przy rozpoczynaniu trasy jest powodowany ewentualnym przypomnieniem o wlaczeniu swiatel
  
ver L4.32 /L4.32g
- poprawienie bledu zegara czasu rzeczywistego. W procesorze 836 licznik godzin nie zerowal sie po wartosci 23 i trzeba bylo dodac zerowanie softwarowe.
- poprawione obliczanie drogi w wersji z zawezonym wspolczynnikiem drogi (cm/8imp)

ver RL4.33 /RLG4.33

- poprawiony blad powodujacy brak mozliwosci zmiany ekranow dla wtryskow o czestotliwosci powyzej 50 wtryskow / sekunde

ver RL4.4 /RLG4.4

- w wersji gazowej przy zerowaniu wartosci calkowitych na 4 ekranie dodano kasowanie calkowitej ilosci benzyny
- dodatkowa mozliwosc konfiguracji wlaczania podswietlenia wyswietlacza (zawsze gdzy kluczyk on / kluczyk on + wlaczone swiatla)
- zapamietywanie maksymalnej predkosci jaka zostala zarejestrowana i mozliwosc jej skasowania
- pomiar czasow przyspieszen dla 2 progow predkosci. Jest to pomiar calkowicie zautomatyzowany.Rejestrowane sa :
  - maksymalne wartosci oznaczone "M" dla 2 progow
          Kasowannie maksymalnych osiagow dla obydwu progow jednoczesnie nastepuje :
             - przy zatwierdzeniu wpisow wartosci progow predkosci w czasie programowania
             - przez dlugie przytrzymanie klawisz ESC w czasie ogladania ekranu z osiagami (ekran nr 5)
  - wartosc z ostatniego pomiaru oznaczona "A" dla obu progow (literka "A" miga w czasie pomiaru i jezeli jest w tym miejscu czarne pole to znaczy ze minal czas pomiaru i zeby zaczac pomiar od nowa trzeba sie zatrzymac)
  - poprzednia wartosc oznaczona "O" dla obu progow
  Pomiar odbywa sie w sposob nastepujacy:
  - jezeli w ciagu 1s nie wystapi zaden impuls drogi, to uznajemy to za poczatek pomiaru (oznacza to ze samochod stoi). Po przekroczeniu danego progu zapamietujemy
    wartos czasu w jakim zostal osiagnietyten prog i wyswietlamy na pozycji "A aktualne" .Po zatrzymaniu "A aktualne" przechodza na pozycje "O poprzednie", wartosci z pozycji "O poprzednie" sa tracone.
  - jezeli po rozpoczeciu pomiaru zaden prog nie zostal osiagniety, nie jest to wpisywane.
  - jezeli po rozpoczeciu pomiaru tylko jeden prog jest osiagniety ,  jest to wpisywane z tym ze dla drugiego progu wyswietla sie wartosc ??.?s.
  - wartosci maksymalne sa zapamietywanie niezaleznie (tzn jezeli w danym starcie osiagnelismy tylko jeden z wynikow lepszy niz maksymalny to on zostaje zarejestrowany     jako maksymalny)
  Masymalny mierzony czas to okolo 800s. Pomiar predkosci dla pomiarow przyspiszen jest realizowany przez pomiar czasu pomiedzy impulsami drogi z dokladnoscia do okolo 1us.

ver RL4.41 /RLG4.41

- wprowadzone zostalo usrednianie dla 5 impulsow i dopiero wtedy nastepuje sprawdzenie przekroczenia progu
- automatyczne przelaczanie czas letni/czas zimowy (do roku 2026)
- konfigurowanie czy chcemy automatycznej zmiany czasu letni/zimowy

ver RL4.42 /RLG4.42

- w wersji gazowej poprawione wyliczanie wartosci chwilowej  spalania. Tylko przy obliczaniu wartosci chwilowej spalania blednie byl brany do obliczen ten
  sam wspolczynnik dla gazu i dla benzyny.Obecnie dla gazu jest brany wspolczynnik gazowy, dla benzyny benzynowy
- dodano konfigurowana wartosc rezerwy z  sygnalizacja na ekranie podstawowym. Jezeli bak zawiera mniej niz wartosc rezerwy to na ekranie podstawowym
   - zamiast napisu "l/hour" pokazuje sie "l/h REZ" - "REZ" pisany inversja
   - zamiast napisu "l/100km" pokazuje sie pisany inversja "l/1 REZ" - "REZ" pisany inversja
  rezerwa dotyczy w wersji tylko benzynowej - zbiornika benzyny, w wersji gazowej - zbiornika gazu
  wielkosc rezerwy 0.0l (brak sygnalizacji rezerwy) do 25.5l (wpisywanie wiekszej liczby prowadzi do wpisania blednej wartosci)

ver RL4.43 /RLG4.43

- poprawiona napisy "gaz" na "LPG"
- poprawione rozjezdzanie sie fontow.

ver RL4.44 /RLG4.44

- poprawiony font L w negatywie na podstawowym ekranie dla wersji gazowej.

ver RL4.45 /RLG4.45

- poprawiony blad w wersji gazowej zliczania zuzytej benzyny (calkowitej ilosci i ilosci w trasie)
- poprawione nieprawidlowe pokazywanie zasiegu przy srednim zuzyciu na 100km rownym 0 (w tym wypadku nie daje sie wyliczyc tej wartosci)

ver RL4.46c /RLG4.46c
- wersja dla kolorowego wyswietlacza od NOKII 6610 (sterownik EPSON)
- dodano odkasowywnie licznikow ogolnych o ile trasa w ktorej zostaly skasowane nie zostala zakonczona.
  Odkasowanie nastepuje poprzez jednoczesne dlugie przytrzymanie klawiszy ESC i ENTER w czasie ogladania
  pamieci tras w menu programowania
- poprawiono zle wskazania czasow przyspieszen
  Po wgraniu tej wersji nalezy ponownie zatwierdzic progi przyspieszen
- poprawiono blad zlych zapisow do EEPROMu moznika obrotomierza, stanu kontrastu oraz wskaznika na ostatnio zapisana trase.
  Po wgraniu tej wersji nalezy sprawdzic i ewentualnie poprawic : wspolczynnik obrotow i kontrast.
- Dodano wska...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin