WERSJA BENZYNOWA/GAZ dla procesora aduc836 BARDZO WAZNE : NALEZY ZMIENIC REZYSTORY R19 I R20 NA 47k - przelaczanie gaz/benzyna pinem 6 W1 (0V benzyna +12V gaz) ver L4.30 /L4.30g - zwiekszona wartosc maksymalna wspolczynnika wtrysku - zwiekszona wartosc maksymalna wspolczynnika drogi do 255 cm/impuls - ustawianie wielkosci zbiornika i jego szybki wpis (dlugo lewy klawisz w czasie wyswietlania stanu baku - 3 ekran) - ustawianie wspolczynnika obrotow (dla silnikow MPI=120) - ustawianie kontrastu wyswietlacza - obracanie sposobu wyswietlania normal/inverse (cierpliwie zmieniajac kontrast przechodzimy normal /inverse/normal......) - zapamietywanie stanu kontrastu i stanu (normal/reverse) w eepromie - Jezeli w czasie wlaczania zasilania sa trzymane jednczesnie klawisze + i - przywracany jest kotrast domyslny - w czasie kalibracji wspolczynnika wtrysku nie mozna skasowac licznika calkowitego - w czasie kalibracji wspolczynnika drogi nie mozna skasowac licznika calkowitego te dwie powyzsze zmiany poniewaz klibracja prowadzona jest na licznikach calkowitych - skanowanie automatyczne podekranow normal/zegar/predkosc/obroty/bak,ilosc kilometrow z baku/dodatkowe parametry trasy (srednie zuzycie i srednia predkosc w trasie) - czas wyswietlania danego parametru w sekundach - jezeli wpisany czas >=2 dany ekran wlaczony do skanowania - czarny kwadrat w prawym dolnym rogu oznacza ekran podstawowy z mozliwoscia skanowania - ustalenie czasu wyswietlania dla poszczegonych podekranow - wlaczanie/wylaczanie podekranow normal/zegar/predkosc/obroty/bak,ilosc kilometrow z baku/dodatkowe parametry trasy - wlaczony jezeli czas =1, wylaczony jezeli czas =0 przyklad: jezeli chcemy zeby na glownym ekranie (z kwadracikiem w dolnym rogu) przewijala sie czesc "normal" przez czas 10s oraz "zegar" przez 3s to wpisujemy w menu "konfig.wyswiet" 10 00 03 00 00 00 Jezeli dodatkowo chcemy ogladac na stale lacznie z chwilowym zuzyciem paliwa "obrotomierz" i "predkosc" to nasz wpis powinien byc nastepujacy : 10 01 03 01 00 00 Na pierwszym podekranie beda zmienialy sie "normal" i "zegar" po nacisnieciu + zniknie kwadracik i pojawi sie "obrotomierz" po nastepnym nacisnieciu + pojawi sie "predkosc", po nastepnym nacisnieciu + pojawia sie pierwwszy ekran podstawowy (parametry trasy pisane duzymi fontami) lub jezeli bedzie on wylaczony to 2 ekran podstawowy. - drobna korekcja wspolczynnika wtrysku klawiszami +/- (w czasie ogladania wartosci w menu, automatyczny zapis do eepromu) - drobna korekcja wspolczynnika odleglosci klawiszami +/-(w czasie ogladania wartosci w menu, automatyczny zapis do eepromu) - korekcja wskazan wartosci napiecia akumulatora (wartosc korekcji zapamietana w eepromie) - zwiekszony bufor zapamietywania tras do 252 rekordow - mozliwosc dopisywania i odejmowania ilosci paliwa w baku - wlaczanie/ wylaczanie ekranu parametrow trasy pisanych duzymi fontami (jako ze sa to informacje powielane na innych ekranach) - pomiar temperatury co 4s - dla wersji gaz: - ustawianie wspolczynnika wtrysku dla benzyny recznie (bez stosowania kalibracji) - oddzielne liczenie zuzycia dla benzyny i gazu w trasie. - mozliwosc ogladania wartosci zuzycia benzyny w czasie jazdy na gazie i zuzycia gazu w czasie jazdy na benzynie przez przytrzymanie lewego klawisza w czasie ogladania ekranu podstawowego lub pierwszego. W czasie gdy klawisz jest przytrzymywany wyswiela wartosc przeciwna do tej na ktorej obecnie jedziemy (jezeli jedziemy na gazie to po przycisnieciu i trzymaniu klawisza widzimy zuzycie benzyny) Wskaznikiem tego ze pokazywana jest wartosc zuzycia benzyny jest literka "l" w negatywie na ekranie podstawowym i odpowiedni napis na ekranie pierwszym - zapamietywanie zuzycia benzyny w trasie w pamieci tras (to ta wartosc z litera "l" w negatywie w pamieci tras) Uwaga dla wersji gaz - Srednie zuzycia, dystans do przejechania z baku, stan baku sa ZAWSZE liczone dla gazu ver L4.31 /L4.31g - jezeli przy konczeniu trasy ogladalismy ekran postawowy to przy rozpoczynaniu trasy zglosi sie ten sam ekran ktory byl przy konczeniu trasy - jezeli przy konczeniu trasy ogladalismy ekran inny niz podstawowy to przy rozpoczynaniu trasy zglosi sie ekran podstawowy z podekranem normalnym Powrot do ekranu podstawowego przy rozpoczynaniu trasy jest powodowany ewentualnym przypomnieniem o wlaczeniu swiatel ver L4.32 /L4.32g - poprawienie bledu zegara czasu rzeczywistego. W procesorze 836 licznik godzin nie zerowal sie po wartosci 23 i trzeba bylo dodac zerowanie softwarowe. - poprawione obliczanie drogi w wersji z zawezonym wspolczynnikiem drogi (cm/8imp) ver RL4.33 /RLG4.33 - poprawiony blad powodujacy brak mozliwosci zmiany ekranow dla wtryskow o czestotliwosci powyzej 50 wtryskow / sekunde ver RL4.4 /RLG4.4 - w wersji gazowej przy zerowaniu wartosci calkowitych na 4 ekranie dodano kasowanie calkowitej ilosci benzyny - dodatkowa mozliwosc konfiguracji wlaczania podswietlenia wyswietlacza (zawsze gdzy kluczyk on / kluczyk on + wlaczone swiatla) - zapamietywanie maksymalnej predkosci jaka zostala zarejestrowana i mozliwosc jej skasowania - pomiar czasow przyspieszen dla 2 progow predkosci. Jest to pomiar calkowicie zautomatyzowany.Rejestrowane sa : - maksymalne wartosci oznaczone "M" dla 2 progow Kasowannie maksymalnych osiagow dla obydwu progow jednoczesnie nastepuje : - przy zatwierdzeniu wpisow wartosci progow predkosci w czasie programowania - przez dlugie przytrzymanie klawisz ESC w czasie ogladania ekranu z osiagami (ekran nr 5) - wartosc z ostatniego pomiaru oznaczona "A" dla obu progow (literka "A" miga w czasie pomiaru i jezeli jest w tym miejscu czarne pole to znaczy ze minal czas pomiaru i zeby zaczac pomiar od nowa trzeba sie zatrzymac) - poprzednia wartosc oznaczona "O" dla obu progow Pomiar odbywa sie w sposob nastepujacy: - jezeli w ciagu 1s nie wystapi zaden impuls drogi, to uznajemy to za poczatek pomiaru (oznacza to ze samochod stoi). Po przekroczeniu danego progu zapamietujemy wartos czasu w jakim zostal osiagnietyten prog i wyswietlamy na pozycji "A aktualne" .Po zatrzymaniu "A aktualne" przechodza na pozycje "O poprzednie", wartosci z pozycji "O poprzednie" sa tracone. - jezeli po rozpoczeciu pomiaru zaden prog nie zostal osiagniety, nie jest to wpisywane. - jezeli po rozpoczeciu pomiaru tylko jeden prog jest osiagniety , jest to wpisywane z tym ze dla drugiego progu wyswietla sie wartosc ??.?s. - wartosci maksymalne sa zapamietywanie niezaleznie (tzn jezeli w danym starcie osiagnelismy tylko jeden z wynikow lepszy niz maksymalny to on zostaje zarejestrowany jako maksymalny) Masymalny mierzony czas to okolo 800s. Pomiar predkosci dla pomiarow przyspiszen jest realizowany przez pomiar czasu pomiedzy impulsami drogi z dokladnoscia do okolo 1us. ver RL4.41 /RLG4.41 - wprowadzone zostalo usrednianie dla 5 impulsow i dopiero wtedy nastepuje sprawdzenie przekroczenia progu - automatyczne przelaczanie czas letni/czas zimowy (do roku 2026) - konfigurowanie czy chcemy automatycznej zmiany czasu letni/zimowy ver RL4.42 /RLG4.42 - w wersji gazowej poprawione wyliczanie wartosci chwilowej spalania. Tylko przy obliczaniu wartosci chwilowej spalania blednie byl brany do obliczen ten sam wspolczynnik dla gazu i dla benzyny.Obecnie dla gazu jest brany wspolczynnik gazowy, dla benzyny benzynowy - dodano konfigurowana wartosc rezerwy z sygnalizacja na ekranie podstawowym. Jezeli bak zawiera mniej niz wartosc rezerwy to na ekranie podstawowym - zamiast napisu "l/hour" pokazuje sie "l/h REZ" - "REZ" pisany inversja - zamiast napisu "l/100km" pokazuje sie pisany inversja "l/1 REZ" - "REZ" pisany inversja rezerwa dotyczy w wersji tylko benzynowej - zbiornika benzyny, w wersji gazowej - zbiornika gazu wielkosc rezerwy 0.0l (brak sygnalizacji rezerwy) do 25.5l (wpisywanie wiekszej liczby prowadzi do wpisania blednej wartosci) ver RL4.43 /RLG4.43 - poprawiona napisy "gaz" na "LPG" - poprawione rozjezdzanie sie fontow. ver RL4.44 /RLG4.44 - poprawiony font L w negatywie na podstawowym ekranie dla wersji gazowej. ver RL4.45 /RLG4.45 - poprawiony blad w wersji gazowej zliczania zuzytej benzyny (calkowitej ilosci i ilosci w trasie) - poprawione nieprawidlowe pokazywanie zasiegu przy srednim zuzyciu na 100km rownym 0 (w tym wypadku nie daje sie wyliczyc tej wartosci) ver RL4.46c /RLG4.46c - wersja dla kolorowego wyswietlacza od NOKII 6610 (sterownik EPSON) - dodano odkasowywnie licznikow ogolnych o ile trasa w ktorej zostaly skasowane nie zostala zakonczona. Odkasowanie nastepuje poprzez jednoczesne dlugie przytrzymanie klawiszy ESC i ENTER w czasie ogladania pamieci tras w menu programowania - poprawiono zle wskazania czasow przyspieszen Po wgraniu tej wersji nalezy ponownie zatwierdzic progi przyspieszen - poprawiono blad zlych zapisow do EEPROMu moznika obrotomierza, stanu kontrastu oraz wskaznika na ostatnio zapisana trase. Po wgraniu tej wersji nalezy sprawdzic i ewentualnie poprawic : wspolczynnik obrotow i kontrast. - Dodano wska...
JanekZaremba