Data:
Temat: Doskonalenie stania na rękach z asekuracją
Dyscyplina:Gimnastyka
Klasa/płeć:
Ilość uczniów:
Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna
Czas:45min
Przybory: drabinki, materace, piłki koszowe i piłki nożne
Cele główne:
1.Umiejętności: Stanie na rękach, doskonalenie dwutaktu
2.Motoryczność: siła mm.ramion
3.Wiadomości: nazewnictwo wykonanych ćw gimnastycznych
4.Akcenty wychowawcze: samokontrola
Imię i nazwisko prowadzącego: Łukasz Kuś
132
Tok lekcji
Dozow.
Uwagi organ.-metod
1.Zorganizowanie grupy
1.Powitanie, zbiórka w dwuszeregu
2.Sprawdzenie listy obecności i strojów sportowych
3’
Odkładamy biżuterię i zegraki
2.Motywacja do zajęć
1.zapozanie się uczniów z zadaniami lekcji
2.Omówienie doskonalonych elementów i pokaz.Informacja o nazewnictwie ćw.gimnastycznych
2’
3.Rozgrzewka psychomotoryka i profilaktyka
1.Zab. ożywiająca „reagowanie na ruchy rąk” – podniesiony przez N jeden palec oznacza, że dzieci ustawiają się w rzędzie, dwa place- w szeregu, zatoczenie ręką, onzacza , że dzieci ustawiają się w kole.
2.ćw kształtujące w truchcie
- ćw RR naprzemianstronne krążenia RR w przód i tył
- j.w. równoczesne krążenia RR
- ćw NN naprzemianstronne wysokie unoszenia kolan
- ćw T na sygnał prowadzącego siad prosty ze skłonem T w przód
- ćw mm brzucha na gwizdek leżenie tyłem i znos NN w przód
- ćw szyi krązenia głowy (na gwizdek zatrzymanie się , lekki rozkrok)
3.ćw kształtujące z piłką
ćw T postawa rozkroczna, RR w górze z piłką, bszerne krążenia T (w obie strony)
- rozkrok – skłony T do Np i NL
ćw mm brzucha leżenie tyłem piłka w dłoniach, RR w górzem siad prosty wkładam piłkę mięsdzy stopy, leżenie przewrotne – piłka w dłonie
podskoki – przysiad podparty pił w dłoniach, podrzut piłki w górę wyskok i chwyt piłki w powietrzu.
Dzieci bigją w luźnej gromadce
Ustawienie w szeregu na linie pocznej boiska w prawo zwrote trucht dookoła sali
Marsz,pobranie piłek
rozsypka
4.Ukształtowanie sprawności dosklnalenie umiejętności
1,Podział klasy na grupy, jedna przenosi materace pod drabinki druga bierze piłki na drugą połoe sali
1a. grupa ‘a” uczniowe wykonują probę stania na RR – przyjęcie pozycji, praca nogi zamachowej
1b grupa „b” – dwa rzędy po przeciwnych stronach boiska, 1 rząd z piłkami ćw kolejno wykonują dwutakt zakończony rzutem do kosza, po rucie bieg do przeciwnego rzędu, zawodnicy z 2 rzędu zbierają piłki, idą do 1 rzędu
2a z uniku podpartego jak w staniu na RR dotknięcie jedną N drabinkach
2b rzędy blizej srodka boiska podania w biegu w parach bez kozłowania zakończone rzutem z dwutaktu
3a stanie na RR z uniku podpartego z asekuracją współpartnerów
3b j.w. 2b zmiana rzędów
4. „wyścig dodawany z szarfą” – dwie grupy „a” i „b” tworzą dwa rzędy każdy ma szarfę, pierwsza osoba, biegnie po słupek, wraca 2 osoba z rzędu łapie za jego szrfę i biegnie razem z nim i tak po kolei wygrywa druzyna, która pierwsza stanie w rzędzie w całosci
5.Jak w 1 zmiana drużyn
6.”sztafeta zwracana” dwa rzędy grupa „a” i „b” prowadzenie piłki do lini środkowej powrót do 1 lini prowadzenie z nparzeciwka, która drużyna pierwsza skończy wygrywa
7. grupa „a” wykonuje kolejno 2 przewroty w przód, grupa „b” w tył
8.j.w. zamiana przewrotów
2x
6’
5.Uspokojenie organizmu
1.zabawa uspokajająca „minutka”2.ćw oddechowe wspięcie się na palce – wdech, na całych stopach - wydech
6.Czynności org-wych
1.Zbiórka w dwuszeregu
2.Wyróznienie najlepiej ćwiczących
7.Nastawienie ucznia do pracy samodzilnej
1.zachęcenie dzieci do wykonywania prostych ćw. w domu i gimnastyki porannej
2.Pożegnanie
kasperpl