Konspekt nr ZGS(siatkówka)
S: Koordynacja, skoczność
U: Doskonalenie poznanych elementów technicznych w grze.
W: Przepisy gry- zapoznanie z sędziowaniem.
Klasa:
Liczba:
Czas: 45’
Miejsce: Sala gimnastyczna
Przybory: Piłki siatkowe
Tok
Treść
Interpretacja
Uwagi
I cz. wstępna
MOP
Zabawa ożywiająca
Ćw. kształtujące
rr
T w pł strz
nn
T w pł złoż
Brzuch
Podpory
Grzbiet
Podskoki
Ćw. specjalne
II cz. główna
Gra
Ćw. uspokajające
Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności, podanie zadań lekcji.
W kole na sali 1 os. trzyma piłkę, którą uderza mocno o parkiet i wywołuje imię kolegi, ten ma za zadanie odbić piłkę nad sobą lub łapie. Reszta biegnie w tył za siebie, dotyka ściany i powraca na swoje miejsce- kto pierwszy
Chwyt piłki oburącz, wyrywanie piłki
1-ka odbija nad sobą, 2-ka skłon w przód
1-ka j.w. skip A do partnera i tyłem trucht na miejsce (lub 10 przysiadów)
Plecami do siebie przekazywanie piłki przez skręt tułowia w prawo i lewo.
Jedynka przekładanie piłki pod nn w siadzie równoważnym, dwójka 10 pompek.
1-ka podaje, 2-ka odbija w leżeniu przodem
1-ka siad rozkroczny rr w bok, 2-ka piłka w rr i przeskakiwanie partnera dookoła,
Rozgrzanie nadgarstków i stawów skokowych.
Odbicia sposobem górnym w parach
1-ka odbija górnym 2-ka dolnym
Odbicia w wyskoku
Zbicie o podłogę z własnego podrzutu, partner przyjmuje sposobem dolnym nad siebie.
1-ka plasuje na ręce partnera, 2-ka przyjmuje sposobem dolnym
Zagrywka prosto do rąk partnera
Zbicie po wystawieniu bez bloku
Wystawienie, zbicie i blok po drugiej stronie łapie piłkę, następnie idzie na koniec rzędu
Jak wyżej tylko z podaniem do atakującego zaczyna blok, on do wystawiającego, wystawienie i zbicie, z blokiem po drugiej stronie.
Gra na małe boiska
Piłki wędrują po kole, 1-ki czy 2-ki wykonają szybciej 10 podań. Siad skrzyżny
Zbiórka , podsumowanie lekcji, pożegnanie
W: podstawowe informacje na temat sędziowania
S: koordynacja
-\\-
U: doskonalenie elementów tech.
S: skoczność, koordynacja
U: doskonalenie elementów technicznych
W: ćw. sami sędziują
W: sprawdzenie czy wiadomo kiedy jest pkt., aut.
Dwuszereg
Dwa razy nie wolno wywołać tej samej osoby
1 piłka na parę
zmiana
10x i zmiana
2x zmiana kierunku, zmiana w parach
2x 15
zmiana w parach
na zmianę
zmiana wystawiających
Podział na zespoły 3 i 2 os.
kasperpl