Data 05/09/2003
KONSPEKT LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
kl 6 ab
Temat lekcji: Doskonalimy podania i chwyty piłki podczas gry.
Prowadzący: mgr Barbara Sobolewska
Asysta: Jacek Wilk
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE:
1. W zakresie sprawności motorycznej uczeń:
- rozwija koordynację ruchową
- rozwija orientacje
-rozwija siłę rąk
2. W zakresie umiejętności uczeń potrafi:
- wykonać podanie i chwyt piłki oraz dwutakt
3. W zakresie wiadomości uczeń:
-pozna wybrane przepisy gry
4. W zakresie usamodzielniania ucznia:
- samokontrola i kontrola wykonywanych zadań
- współdziałanie w grupie w celu właściwego wykonania ćwiczenia
.
FORMY REALIZACJI ZADAŃ:
- ścisła
- naśladowcza.
-zabawowa
FORMY ORGANIZACYJNE PRACY Z UCZNIAMI:
- indywidualna.
- frontalna
- metoda problemowa
- metoda wychowawcza
METODY ZDOBYWANIA I PRZEKAZYWANIA WIEDZY:
- dyskusja
- pogadanka
- pokaz.
MIEJSCE ZAJĘĆ: sala gimnastyczna
LICZBA UCZNIÓW;21
PRZYRZĄDY I PRZYBORY: piłki do gry . pachołki , szarfy.
Metody i formy
Czynności organizacyjno-porządkowe.
Znają zadania lekcji Znają ćwiczenia i ich przebieg.
Powitanie
Wykonują zbiórkę
Sprawdzenie obecności
Kapitana składa meldunek
Powitanie klasy.
Sprawdzenie gotowości uczniów do lekcji.
Przyjmuje raport
Omawia główne zadania lekcji
Pogadanka
CZĘŚĆ
GŁÓWNA A
Pobudza i przygotowuje organizm do wysiłku.
Ćwiczenia w biegu
-bieg truchtem dookoła sali ,
-krążenie ramion w przód
-krążenia ramion w tył
-w biegu skip A i C
-krok odstawno – dostawny do wewnątrz i na zewnątrz
-w biegu zbieranie kamieni
Ćwiczenia w marszu
-wypad nogi prawej , lewej do przodu z pogłębieniem
-na sygnał wyskok w gorę
-kaczy chód
-żabki
Ćwiczenia w miejscu
-rozgrzewanie stawów : szczytowo obrotowych , biodrowych, kolanowych i skokowych
-siad rozkroczny i skłony do prawej i lewej nogi
Poleca wykonać zaplanowane przez siebie ćwiczenia.
Zwraca uwagę na bezpieczeństwo uczniów podczas wykonywania ćwiczeń.
Nadzoruje właściwe i dokładne wykonanie ćwiczeń.
Nakazuje utrzymać właściwe odległości między ćwiczącymi.
Forma ścisła.
Metoda naśladowcza
Uczniowie pobierają przybory .
Doskonalenie podań i chwytów oraz dwutaktu podczas gry
-gra do 5 podań
-podanie sprzed klatki piersiowej w truchcie
-podanie znad głowy
-gra bez kozłowania
-gra w koszykówkę
Pokazuje ćwiczenia
Podaje hasło do rozpoczęcia ćwiczeń
Nadzoruje czas wykonania ćwiczeń
Dzieli uczniów na zespoły
Nadzoruje przebieg gry
Sędziuje
Forma naśladowcza
KOŃCOWA
Uspokojenie organizmu
-w marszu ręce unosimy w górę , wdech
-ręce opuszczamy – wydech
-marsz na palcach
-marsz na piętach
-leżenie tyłem – rowerek
- zbiórka
- omówienie lekcji
- posprzątanie sprzętu
- pożegnanie
Nakazuje uczniom usiąść przy drabinkach
Podaje jakie ćwiczenia należy wykonać
Organizuje zbiórkę
Omawia lekcje
Ocenia zaangażowanie uczniów
Zegna się z uczniami
Forma ścisła
...
kasperpl