Doskonalimy podania i chwyty piłki podczas gry.doc

(46 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

Data 05/09/2003

KONSPEKT LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

kl 6 ab

 

Temat lekcji: Doskonalimy podania i chwyty piłki podczas gry.

Prowadzący: mgr Barbara Sobolewska

Asysta: Jacek Wilk

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE:

1. W zakresie sprawności motorycznej uczeń:

- rozwija koordynację ruchową

- rozwija orientacje

-rozwija siłę rąk

2. W zakresie umiejętności uczeń potrafi:

- wykonać podanie i chwyt piłki oraz dwutakt

3. W zakresie wiadomości uczeń:

-pozna wybrane przepisy gry

4. W zakresie usamodzielniania ucznia:

- samokontrola i kontrola wykonywanych zadań

- współdziałanie w grupie w celu właściwego wykonania ćwiczenia

 

.

FORMY REALIZACJI ZADAŃ:

- ścisła

- naśladowcza.

-zabawowa

FORMY ORGANIZACYJNE PRACY Z UCZNIAMI:

- indywidualna.

- frontalna

METODY NAUCZANIA:

- metoda problemowa

- metoda wychowawcza

METODY ZDOBYWANIA I PRZEKAZYWANIA WIEDZY:

- dyskusja

- pogadanka

- pokaz.

MIEJSCE ZAJĘĆ: sala gimnastyczna

LICZBA UCZNIÓW;21

PRZYRZĄDY I PRZYBORY: piłki do gry . pachołki , szarfy.

Czynności ucznia

Czynności nauczyciela

Metody i formy

Docelowe

Zadania

                                                                                       CZĘŚĆ WSTĘPNA

 

Czynności organizacyjno-porządkowe.

Znają zadania lekcji Znają ćwiczenia i ich przebieg.

 

 

 

 

Powitanie

Wykonują zbiórkę

Sprawdzenie obecności

Kapitana składa meldunek

 

 

 

Powitanie klasy.

Sprawdzenie gotowości uczniów do lekcji.

Sprawdzenie obecności

Przyjmuje raport

Omawia główne zadania lekcji

 

 

 

Pogadanka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                     CZĘŚĆ

GŁÓWNA A

 

 

Pobudza i przygotowuje organizm do wysiłku.

 

 

Ćwiczenia w biegu

-bieg truchtem dookoła sali ,

-krążenie ramion w przód

 

-krążenia ramion w tył

-w biegu skip A i C

 

-krok odstawno – dostawny do wewnątrz i na zewnątrz

-w biegu zbieranie kamieni

 

 

Ćwiczenia w marszu

-wypad nogi prawej , lewej do przodu z pogłębieniem

 

-na sygnał wyskok w gorę

-kaczy chód

-żabki

 

 

Ćwiczenia w miejscu

-rozgrzewanie stawów : szczytowo obrotowych , biodrowych, kolanowych i skokowych

-siad rozkroczny i skłony do prawej i lewej nogi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Poleca wykonać zaplanowane przez siebie ćwiczenia.

Zwraca uwagę na bezpieczeństwo uczniów podczas wykonywania ćwiczeń.

Nadzoruje właściwe i dokładne wykonanie ćwiczeń.

Nakazuje utrzymać właściwe odległości między ćwiczącymi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Forma ścisła.

 

 

Metoda naśladowcza

                                                                                         CZĘŚĆ GŁÓWNA B

 

Uczniowie pobierają przybory .

Doskonalenie podań i chwytów oraz dwutaktu podczas gry

 

-gra do 5 podań

-podanie sprzed klatki piersiowej w truchcie

-podanie znad głowy

 

-gra bez kozłowania

-gra w koszykówkę

 

 

Pokazuje ćwiczenia

Podaje hasło do rozpoczęcia ćwiczeń

Nadzoruje czas wykonania ćwiczeń

Dzieli uczniów na zespoły

Nadzoruje przebieg gry

Sędziuje

 

 

 

 

 

 

Forma naśladowcza

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                       CZĘŚĆ

KOŃCOWA

 

 

Uspokojenie organizmu

 

 

 

 

 

 

 

 

-w marszu ręce unosimy w górę , wdech

-ręce opuszczamy – wydech

-marsz na palcach

-marsz na piętach

-leżenie tyłem – rowerek

 

- zbiórka

- omówienie lekcji

- posprzątanie sprzętu

- pożegnanie

 

Nakazuje uczniom usiąść przy drabinkach

Podaje jakie ćwiczenia należy wykonać

 

 

 

 

Organizuje zbiórkę

Omawia lekcje

Ocenia zaangażowanie uczniów

Zegna się z uczniami

 

 

Forma ścisła

 

Pogadanka

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin