Doskonalenie techniki kozłowania prawą i lewą ręką.doc

(44 KB) Pobierz
PLAN

PLAN

METODYCZNY W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM

WYCHOWANIE FIZYCZNE

 

 

Data: 23.II. 2001r.

Klasa: II LT

 

 

Zadanie główne ( temat lekcji ):

P.K. Doskonalimy technikę kozłowania  prawą i lewą ręką.

 

Zadania szczegółowe ( cele operacyjne ) w zakresie :

Sprawności motorycznej

Uczeń

-          wzmocni siłę mm ramion i nóg

-          zwiększy koordynację wzrokowo-ruchową

 

 

 

Umiejętności

 

Uczeń

-          potrafi kozłować PR i LR w marszu i biegu

-          umie kozłować piłkę w slalomie

 

 

 

Wiadomości

 

Uczeń

-          zna zasady bezpiecznego wykonywania ćwiczeń

-          zna zasób ćwiczeń w celu opanowania techniki specjalnej

 

 

Usamodzielniania

 

Uczeń

-          aktywnie współuczestniczy w organizacji lekcji:

                         ·     przynosi i sprząta przybory

              -    uczestniczy w doborze ćwiczeń

·     samodzielnie dobiera ćwiczenia wzmacniające mm RR

 

 

Opracowanie i prowadzenie

    mgr Kamila Nobis

 

© by Kamila Nobis

Część lekcji

Czynności uczniów

Czynności nauczyciela

Metody

docelowe

zadania

1

2

3

4

5

Część wstępna

Nabierze pozytywnej motywacji do udziału w lekcji

-aktywnie słucha   informacji                       nauczyciela na zbiórce

-zapoznaje  się  z zadaniami lekcji

- sprawdza gotowość ucznia do lekcji

- podaje temat lekcji

- zachęci i zmotywuje do aktywnego udziału (wskaże użyteczność ćwiczonych elementów techniki)

- zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeństwa w czasie ćwiczeń

-pogadanka

Część główna A

Uczeń przygotuje organizm do wysiłku fizycznego.

Wzmocni mm RR i NN.

Bierze udział w zabawie ożywiającej ( np. berek z kozłowaniem piłki przez berka)

Ucz. wykonuje ćwiczenia w ®truchcie:

- wzmacniające i rozgrzewające mm RR i NN (krążenia RR w przód i w tył, podskoki na PN i LN, przeplatankę, krok odstawno –dostawny na sygnał we wskazanym kierunku ) 

®w marszu:

- odrzuty RR w bok, w górę

- krążenia przedramionami w przód i w tył

- krążenia nadgarstkami w przód i w tył

- krążenia głowy

- wymachy i wypady NN w przód i w bok

® w rozsypce

-ucz. samodzielnie dobiera ćwiczenia wzmacniające mm RR  z piłkami i bez piłek

 

Poleci zabawę ożywiającą.

Zwróci uwagę na bezpieczeństwo, oraz na konieczność rozgrzania organizmu.

Poleci wykonanie ćwiczeń i czuwa nad poprawnością ich wykonania, koryguje błędy, zwraca uwagę na nazewnictwo.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Czuwa nad poprawnym wyborem ćwiczeń wzmacniających RR

- zabawowa klasyczna

 

 

 

 

-zadaniowa ścisła

Część główna B

Poprawi technikę kozłowania P i LRR.

Zwiększy koordynację wzrokowo-ruchową.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- doskonali kozłowanie P  i L R w miejscu ( między nogami „8”, dookoła ciała w prawą i lewą stronę w pozycji zasadniczej, w siadzie skrzyżnym,  ) i w ruchu w różnych kierunkach bezkolizyjnie

- doskonali kozłowanie w marszu i biegu z omijaniem pachołków

- doskonali kozłowanie PR i LR w biegu z omijaniem obrońców

- doskonali kozłowanie PR i LR w biegu z rywalizacją

 

- poleci ćwiczenia, zwraca uwagę na bezpieczeństwo, kontroluje technikę wykonania i koryguje błędy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- podzieli na zespoły

- sędziuje zawody

- zadaniowa ścisła

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- zabawowa ścisła

© by Kamila Nobis

Część końcowa

Uspokoi organizm po wysiłku.

 

- bierze udział w zabawie uspokajającej „ kolory”

 

- poleci wykonanie zabawy

- zabawowa klasyczna

 

Pozna celowość wykonywanych ćwiczeń. Nabierze pozytywnej motywacji do zajęć pozalekcyjnych.

- słucha informacji nauczyciela

-omówi i podsumuje lekcję, zachęci do samodoskonalenia się po zajęciach wf

- wyjaśni celowość wykonywanych ćwiczeń

- pogadanka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin