PLAN
METODYCZNY W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Data: 23.II. 2001r.
Klasa: II LT
Zadanie główne ( temat lekcji ):
P.K. Doskonalimy technikę kozłowania prawą i lewą ręką.
Zadania szczegółowe ( cele operacyjne ) w zakresie :
Sprawności motorycznej
- wzmocni siłę mm ramion i nóg
- zwiększy koordynację wzrokowo-ruchową
Umiejętności
- potrafi kozłować PR i LR w marszu i biegu
- umie kozłować piłkę w slalomie
Wiadomości
- zna zasady bezpiecznego wykonywania ćwiczeń
- zna zasób ćwiczeń w celu opanowania techniki specjalnej
Usamodzielniania
- aktywnie współuczestniczy w organizacji lekcji:
· przynosi i sprząta przybory
- uczestniczy w doborze ćwiczeń
· samodzielnie dobiera ćwiczenia wzmacniające mm RR
Opracowanie i prowadzenie
mgr Kamila Nobis
© by Kamila Nobis
Część lekcji
docelowe
zadania
1
2
3
4
5
Część wstępna
Nabierze pozytywnej motywacji do udziału w lekcji
-aktywnie słucha informacji nauczyciela na zbiórce
-zapoznaje się z zadaniami lekcji
- sprawdza gotowość ucznia do lekcji
- podaje temat lekcji
- zachęci i zmotywuje do aktywnego udziału (wskaże użyteczność ćwiczonych elementów techniki)
- zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeństwa w czasie ćwiczeń
-pogadanka
Część główna A
Uczeń przygotuje organizm do wysiłku fizycznego.
Wzmocni mm RR i NN.
Bierze udział w zabawie ożywiającej ( np. berek z kozłowaniem piłki przez berka)
Ucz. wykonuje ćwiczenia w ®truchcie:
- wzmacniające i rozgrzewające mm RR i NN (krążenia RR w przód i w tył, podskoki na PN i LN, przeplatankę, krok odstawno –dostawny na sygnał we wskazanym kierunku )
®w marszu:
- odrzuty RR w bok, w górę
- krążenia przedramionami w przód i w tył
- krążenia nadgarstkami w przód i w tył
- krążenia głowy
- wymachy i wypady NN w przód i w bok
® w rozsypce
-ucz. samodzielnie dobiera ćwiczenia wzmacniające mm RR z piłkami i bez piłek
Poleci zabawę ożywiającą.
Zwróci uwagę na bezpieczeństwo, oraz na konieczność rozgrzania organizmu.
Poleci wykonanie ćwiczeń i czuwa nad poprawnością ich wykonania, koryguje błędy, zwraca uwagę na nazewnictwo.
Czuwa nad poprawnym wyborem ćwiczeń wzmacniających RR
- zabawowa klasyczna
-zadaniowa ścisła
Część główna B
Poprawi technikę kozłowania P i LRR.
Zwiększy koordynację wzrokowo-ruchową.
- doskonali kozłowanie P i L R w miejscu ( między nogami „8”, dookoła ciała w prawą i lewą stronę w pozycji zasadniczej, w siadzie skrzyżnym, ) i w ruchu w różnych kierunkach bezkolizyjnie
- doskonali kozłowanie w marszu i biegu z omijaniem pachołków
- doskonali kozłowanie PR i LR w biegu z omijaniem obrońców
- doskonali kozłowanie PR i LR w biegu z rywalizacją
- poleci ćwiczenia, zwraca uwagę na bezpieczeństwo, kontroluje technikę wykonania i koryguje błędy
- podzieli na zespoły
- sędziuje zawody
- zadaniowa ścisła
- zabawowa ścisła
Część końcowa
Uspokoi organizm po wysiłku.
- bierze udział w zabawie uspokajającej „ kolory”
- poleci wykonanie zabawy
Pozna celowość wykonywanych ćwiczeń. Nabierze pozytywnej motywacji do zajęć pozalekcyjnych.
- słucha informacji nauczyciela
-omówi i podsumuje lekcję, zachęci do samodoskonalenia się po zajęciach wf
- wyjaśni celowość wykonywanych ćwiczeń
- pogadanka
kasperpl