Doskonalenie rzutu z biegu z prawej i lewej strony.doc

(44 KB) Pobierz

                                                                                                                            DATA  -  22.05.2003 r.

 

KONSPEKT LEKCJI Z GIER SPORTOWYCH

 

 

              DYSCYPLINA: Piłka koszykowa

              TEMAT: Doskonalenie rzutu z biegu z prawej i lewej strony.

 

              ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE: 

                  MOTORYCZNOŚCI

-          kształtowanie techniki, szybkości, gibkości, siły, zręczności;

                  UMIEJĘTNOŚCI

-          rzut z biegu z prawej i lewej strony;

-          podania z przed klatki piersiowej;

                  WIADOMOŚCI

-          wspomaganie w ataku zgodnie z zasadą „podaj i idź”;

    DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH

-          współdziałanie w zespole;

-          samokontrola.

 

                  MIEJSCE ZAJĘĆ  - sala gimnastyczna

                  KLASA  -  VIa

                  LICZBA ĆWICZĄCYCH  -  12

    PŁEĆ  -  chłopcy

                  CZAS  -  45 minut

                  PRZYBORY  -  piłki koszykowe, stojaki

                  PROWADZĄCY  -  Jolanta Hadam

                  Metody realizacji zadań ruchowych : pogadanka, zabawowa-klasyczna, naśladowcza-

              ścisła,

                  Formy prowadzenia zajęć : frontalna, w zespołach

 



TOK LEKCJI.

ZADANIA

SZCZEGÓŁOWE.

CZAS

 

UWAGI

ORGANIZACYJNO METODYCZNE

CZĘŚĆ WSTĘPNO-PRZYGOTOWAWCZA ( 15 min.)

1. Organizacja lekcji

1. Zbiórka, raport, powitanie.

2. Sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć.

3.Podanie i omówienie zadań lekcji.

2 min.

Ustawienie uczniów w

szeregu.

2. Zabawa ożywiająca

„Berek ranny” –berek stara się schwytać uciekających, jeśli uda mu się kogoś złapać, wówczas dotknięty staje się berkiem i dodatkowo trzyma się za miejsce, które zostało przez dotknięcie „zranione”.

3 min.

 

 

Berek oznaczony szarfą.

3. Ćwiczenia kształtujące.

1. Trucht, na 1 gwizdek bieg, na 2 gwizdek bieg na maksymalnej prędkości, przy 3 gwizdku powrót do truchtu.

2. Bieg z krążeniem ramion w przód, następnie w tył, oburącz i na przemian.

3. Bieg –krok odstawno-dostawny twarzą i tyłem do środka boiska.

4. Bieg –krok skrzyżny twarzą i tyłem do środka boiska.

5. Skiping A.

6. Skiping B.

7. Postawa w rozkroku, skłony tułowia w przód, w tył i na boki.

8. P.W.j.w. opad tułowia wprzód ramiona w bok, skrętoskłony tułowia.

9. Podpór przodem –„pompki”.

10. Przysiad podparty –naprzemienne wyrzuty nóg w tył i na boki.

11. Leżenie tyłem, nożyce pionowe i poziome.

12. Leżenie tyłem nogi ugięte ramiona na karku –„brzuszki”.

10 min.

Uczniowie poruszają się po obwodzie sali.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczniowie w rozsypce.

CZĘŚĆ GŁÓWNA ( 25 min.)

4.Kształtowanie sprawności, doskonalenie umiejętności, rozwijanie zdolności.

 

 

 

 

 

1. Ćwiczący kozłuje piłkę, z miejsca oznaczonego kredą oddaje rzut z przed klatki piersiowej do kolegi stojącego na linii rzutów wolnych, biegnie dalej i po odrzuceniu piłki przez stojącego wykonuje dwutakt i rzut do kosza. Zmienia stojącego, który zbiera piłkę i biegnie na koniec rzędu.

2. J.w. ale dwutakt i rzut z lewej strony.

3. J.w. ale dwutakt i rzut z przodu kosza.

4. Ćwiczący kozłuje piłkę, przy stojaku wykonuje zwód i następnie rzut z dwutaktu do kosza.

5. J.w. ale z lewej strony.

15 min.

Ustawienie:

 

5. Gra właściwa.

 

 

Gra szkolna –podział na dwie drużyny, zasady skłaniają do wykorzystania ćwiczonych wcześniej elementów technicznych.

10 min.

Rzut z dwutaktu punktowany podwójnie.

CZĘŚĆ KOŃCOWA (5 min.)

6. Uspokojenie organizmu.

Rzuty do kosza z linii rzutów wolnych –ustawienie pod różnym kątem w stosunku do kosza.

3 min

Podział na dwa zespoły

7. Zakończenie lekcji.

1. Zbiórka.

2. Ocena aktywności i zdolności ruchowych uczniów.

3. Pożegnanie.

2 min.

Uczniowie w rozsypce w siadzie skrzyżnym.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin