DATA - 22.05.2003 r.
KONSPEKT LEKCJI Z GIER SPORTOWYCH
DYSCYPLINA: Piłka koszykowa
TEMAT: Doskonalenie rzutu z biegu z prawej i lewej strony.
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE:
MOTORYCZNOŚCI
- kształtowanie techniki, szybkości, gibkości, siły, zręczności;
UMIEJĘTNOŚCI
- rzut z biegu z prawej i lewej strony;
- podania z przed klatki piersiowej;
WIADOMOŚCI
- wspomaganie w ataku zgodnie z zasadą „podaj i idź”;
DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH
- współdziałanie w zespole;
- samokontrola.
MIEJSCE ZAJĘĆ - sala gimnastyczna
KLASA - VIa
LICZBA ĆWICZĄCYCH - 12
PŁEĆ - chłopcy
CZAS - 45 minut
PRZYBORY - piłki koszykowe, stojaki
PROWADZĄCY - Jolanta Hadam
Metody realizacji zadań ruchowych : pogadanka, zabawowa-klasyczna, naśladowcza-
ścisła,
Formy prowadzenia zajęć : frontalna, w zespołach
TOK LEKCJI.
ZADANIA
SZCZEGÓŁOWE.
CZAS
ORGANIZACYJNO METODYCZNE
CZĘŚĆ WSTĘPNO-PRZYGOTOWAWCZA ( 15 min.)
1. Organizacja lekcji
1. Zbiórka, raport, powitanie.
2. Sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć.
3.Podanie i omówienie zadań lekcji.
2 min.
Ustawienie uczniów w
szeregu.
2. Zabawa ożywiająca
„Berek ranny” –berek stara się schwytać uciekających, jeśli uda mu się kogoś złapać, wówczas dotknięty staje się berkiem i dodatkowo trzyma się za miejsce, które zostało przez dotknięcie „zranione”.
3 min.
Berek oznaczony szarfą.
3. Ćwiczenia kształtujące.
1. Trucht, na 1 gwizdek bieg, na 2 gwizdek bieg na maksymalnej prędkości, przy 3 gwizdku powrót do truchtu.
2. Bieg z krążeniem ramion w przód, następnie w tył, oburącz i na przemian.
3. Bieg –krok odstawno-dostawny twarzą i tyłem do środka boiska.
4. Bieg –krok skrzyżny twarzą i tyłem do środka boiska.
5. Skiping A.
6. Skiping B.
7. Postawa w rozkroku, skłony tułowia w przód, w tył i na boki.
8. P.W.j.w. opad tułowia wprzód ramiona w bok, skrętoskłony tułowia.
9. Podpór przodem –„pompki”.
10. Przysiad podparty –naprzemienne wyrzuty nóg w tył i na boki.
11. Leżenie tyłem, nożyce pionowe i poziome.
12. Leżenie tyłem nogi ugięte ramiona na karku –„brzuszki”.
10 min.
Uczniowie poruszają się po obwodzie sali.
Uczniowie w rozsypce.
CZĘŚĆ GŁÓWNA ( 25 min.)
4.Kształtowanie sprawności, doskonalenie umiejętności, rozwijanie zdolności.
1. Ćwiczący kozłuje piłkę, z miejsca oznaczonego kredą oddaje rzut z przed klatki piersiowej do kolegi stojącego na linii rzutów wolnych, biegnie dalej i po odrzuceniu piłki przez stojącego wykonuje dwutakt i rzut do kosza. Zmienia stojącego, który zbiera piłkę i biegnie na koniec rzędu.
2. J.w. ale dwutakt i rzut z lewej strony.
3. J.w. ale dwutakt i rzut z przodu kosza.
4. Ćwiczący kozłuje piłkę, przy stojaku wykonuje zwód i następnie rzut z dwutaktu do kosza.
5. J.w. ale z lewej strony.
15 min.
Ustawienie:
5. Gra właściwa.
Gra szkolna –podział na dwie drużyny, zasady skłaniają do wykorzystania ćwiczonych wcześniej elementów technicznych.
Rzut z dwutaktu punktowany podwójnie.
CZĘŚĆ KOŃCOWA (5 min.)
6. Uspokojenie organizmu.
Rzuty do kosza z linii rzutów wolnych –ustawienie pod różnym kątem w stosunku do kosza.
3 min
Podział na dwa zespoły
7. Zakończenie lekcji.
1. Zbiórka.
2. Ocena aktywności i zdolności ruchowych uczniów.
3. Pożegnanie.
Uczniowie w rozsypce w siadzie skrzyżnym.
kasperpl