I
Data:28.11.2002r
TEMAT : doskonalenie rzutu do kosza z biegu po kozłowaniu.
Dyscyplina :Koszykówka
Klasa / płeć :
Ilość uczniów :
Miejsce zajęć :Sala gimnastyczna
Czas :45 minut
Przybory :Piłki koszykowe
CELE GŁÓWNE
· Umiejętności : uczeń potrafi wykonać rzut z biegu.
· Motoryczność : koordynacja, szybkość
· Wiadomości : uczeń zna przepisy gry w koszykówkę
· Akcent wychowawczy : uczeń współpracuje w grupie, wykazuje zdyscyplinowanie.
TOK LEKCJI
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE
DOZOWANIE
UWAGI ORGANIZACYJNO -METODYCZNE
1. Zorganizowanie grupy.
1. Zbiórka w dwu-szeregu.
2. Powitanie
3. Sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć.
ý3minuty
Zdejmowanie biżuterii[zegarki,
łańcuszki].
2. motywacja do udziału w lekcji.
1. Podanie tematu oraz wskazanie celu zajęć.
2. Przedstawienie podstawowych wiadomości.
ý2 minuty
3. Rozgrzewka
1. Zabawa ożywiająca.S.-
„berek inicjator”.
2. ćw.rr. Krążenia ramionami
w przód, w tył, na przemian -stronne.[dokoła sali]
b) ćw. t. w pł. strz. w przód.
Skłony tułowia w przód do nogi wyprostowanej znajdującej się w przodzie.[w marszu].
c) ćw. nóg
Wypad nogi prawej i nogi lewej.[w marszu]
d) ćw.tł.w pł. cz.
Skłony w prawą i lewą stronę.
f) Oswajanie się z piłką. .S. Po rozdaniu piłek uczniowie wykonują podrzut piłki w górę w tym czasie wykonują dowolne ćwiczenie(np: siad prosty, przysiad), po czym wracają do postawy i chwytają piłkę.
g) ćw. mm. brzucha .S.
Ćwiczący kozłują piłki, na sygnał wykonują spinanie brzucha po 10 razy. Osoba która
wykona to ćw. jako ostatnia musi wymyślić ćw. na mięśnie brzucha, które po sygnale wykonają koledzy.
h) Zabawa „berek z kozłowaniem”, „ król kozłowania”.
i) ćw. t. w pł. złożonej
Obszerne krążenia tułowia raz w prawa stronę, raz w lewą. [z piłką]
j) ćw. równoważne
Waga przodem i waga tyłem. [piłka raz w prawej ręce, raz w lewej]
k)ćw. skocznościowe Uczniowie poruszają się dookoła sali przeskokami z nogi na nogę[obunóż] .
2min
3x
2x
10x
4x
1min
1x
Obwód sal.
Różne ćw.
Należy pamiętać o bezpieczeństwie.
Ćwiczenia zawsze wykonywać po sygnale. Zwracać uwagę na złą postawę I korygować ją.
Kiedy mamy coś ważnego do przekazania, zwrócić uwagę, aby w tym okresie czasu nie kozłowali piłką. (przekazać inf. przed rozgrzewką)
4. Kształtowanie umiejętności i doskonalenie sprawności fizycznej.
1. Prowadzący przemieszcza się w różnych kierunkach, a uczniowie powtarzają to ćw. na zasadzie odbicia lustrzanego.
2. Nauczyciel demonstruje poszczególne fazy rzutu z biegu. Zwracając szczególną uwagę na poprawne wykonanie poszczególnych faz rzutu z biegu. Przypomnienie zatrzymania na jedno i na dwa tempa.
3. Uczniowie wykonują rzut z biegu z „przesadnym akcentowaniem”, elementów technicznych.
4. Rzut do kosza po slalomie.rys.1.
5. Rzut z biegu po podaniu piłki przez instruktora.
6. Gra jeden na jeden.
7. Slalom z kozłowaniem piłki i rzutem do kosza po kozłowaniu.rys.2.
8. Prowadzeni piłki w dwójkach zakończone rzutem z biegu.
9. W trójkach podania piłki ze zmianą pozycji zakończone rzutem z biegu.
10. Gra szkolna.
Demonstrować może uczeń.
Ćwiczenia prawa i lewa strona.
Rys.1
Rys.2
Można wprowadzić współzawodnictwo
5. Uspokojenie organizmu, korekcja postaw.
1. Ćwiczenia oddechowe.
2. Korekcja postawy.
Zwis na drabinkach.
W parach rozciąganie pleców.
Ćw. wszechstronnie rozluźniające staw skokowy.
3 minuty
Pamiętać, aby obciążone stawy podczas ćw. odciążyć.
6.Czynności organizacyjne i dydaktyczno - wychowawcze związane z założeniami lekcji.
1. Zbiórka w podkowę.
2. Omówienie lekcji.
Możemy wprowadzić pogadankę.
7. Nastawienie do pracy samodzielnej.
1. Zachęcić ćwi...
kasperpl