Wykrywanie oprogramowania powodującego problemy z uruchamianiem Windows XP.doc

(26 KB) Pobierz
Wykrywanie oprogramowania powodującego problemy z uruchamianiem Windows XP

 

Wykrywanie oprogramowania powodującego problemy z uruchamianiem Windows XP

Jeśli korzystając z narzędzia Informacje o systemie nie znajdziesz żadnych wskazówek o wadliwym urządzeniu lub konflikcie urządzeń, sprawdź listę programów, które są uruchamiane automatycznie podczas wczytywania Windows.  

W tym celu użyj komendy MSINFO32, aby uruchomić narzędzie Informacje o systemie. Następnie rozwiń gałąź Środowisko oprogramowania i wybierz wpis Programy grupy Autostart.

 

Następnie wyłącz znajdujące się na liście programy i uruchom Windows w normalnym trybie. Jeśli błąd się nie powtórzy, to znaczy, że znalazłeś jego źródło. W przypadku problemów z uruchamianiem Windows warto również zajrzeć do pliku NTBTLOG.TXT lub BOOTLOG.TXT (w zależności od używanej wersji systemu operacyjnego).

 

Znajdziesz go w głównym katalogu systemowym. Są w nim wymienione wszystkie usługi i urządzenia komputera, które podczas uruchamiania Windows w trybie awaryjnym są wczytywane bądź pomijane. Możesz otworzyć ten plik w dowolnym edytorze tekstowym, także w MS Word lub notepad.

 

Zanotuj sterowniki i usługi, które nie są wczytywane w trybie awaryjnym, bo jedna z nich jest przyczyną problemów.

 

Skup się na sprawdzeniu niewczytywanych usług i urządzeń, np. z wykorzystaniem Menedżera urządzeń.

 

Następnie spróbuj uruchomić Windows w normalnym trybie. W ten sposób możesz ograniczyć obszar poszukiwania przyczyny problemów i podjąć odpowiednie kroki zaradcze, np. zainstalować nowe sterowniki.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin