Instrukcja przeglądu stanowisk pracy
Pytanie: Na co zwrócić uwagę przygotowując instrukcje przeglądu stanowisk w instytucji użyteczności publicznej?
Instrukcja powinna zawierać wskazanie w szczególności, jakie stanowiska pracy poddawane są przeglądowi. Instrukcja może przybrać postać szczegółowych pytań, tak aby udzielając na nie odpowiedzi, osoba dokonując przeglądu stanowisk dokonała oceny warunków pracy. Pytania te będą dotyczyły:
· obiektów i pomieszczeń, w jakich znajdują się stanowiska pracy,
· urządzeń znajdujących się na stanowisku pracy,
· narażenia pracowników na czynniki niebezpieczne, biologiczne, środki chemiczne,
· wyposażenia stanowisk pracy w środki pierwszej pomocy,
· szkoleń bhp,
· przechowywania dokumentacji powypadkowej,
· aktualności oceny ryzyka zawodowego,
· działań podjętych w wyniku poprzedniego przeglądu stanowisk pracy,
· działań, jakie należy podjąć w wyniku przeprowadzanego przeglądu.
Uwaga!
Opracowując instrukcję przeprowadzenia przeglądu stanowisk (warunków pracy) należy zwrócić uwagę, iż przegląd powinien mieć charakter kompleksowy, a więc dotyczyć wszystkich stanowisk pracy w danym zakładzie pracy oraz zapewniać dokonanie przeglądu ogółu warunków panujących na danym stanowisku pracy.
Autor: Tomasz Zwolak prawnik, specjalistaz zakresu prawa pracy
pchelka254