instrukcja przeglądu.doc

(30 KB) Pobierz

Instrukcja przeglądu stanowisk pracy

Pytanie: Na co zwrócić uwagę przygotowując instrukcje przeglądu stanowisk w instytucji użyteczności publicznej?

 

Instrukcja powinna zawierać wskazanie w szczególności, jakie stanowiska pracy poddawane są przeglądowi. Instrukcja może przybrać postać szczegółowych pytań, tak aby udzielając na nie odpowiedzi, osoba dokonując przeglądu stanowisk dokonała oceny warunków pracy. Pytania te będą dotyczyły:

·                      obiektów i pomieszczeń, w jakich znajdują się stanowiska pracy,

·                      urządzeń znajdujących się na stanowisku pracy,

·                      narażenia pracowników na czynniki niebezpieczne, biologiczne, środki chemiczne,

·                      wyposażenia stanowisk pracy w środki pierwszej pomocy,

·                      szkoleń bhp,

·                      przechowywania dokumentacji powypadkowej,

·                      aktualności oceny ryzyka zawodowego,

·                      działań podjętych w wyniku poprzedniego przeglądu stanowisk pracy,

·                      działań, jakie należy podjąć w wyniku przeprowadzanego przeglądu.

Uwaga!

Opracowując instrukcję przeprowadzenia przeglądu stanowisk (warunków pracy) należy zwrócić uwagę, iż przegląd powinien mieć charakter kompleksowy, a więc dotyczyć wszystkich stanowisk pracy w danym zakładzie pracy oraz zapewniać dokonanie przeglądu ogółu warunków panujących na danym stanowisku pracy.


Autor:
Tomasz Zwolak prawnik, specjalista
z zakresu prawa pracy

strzałka

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin