Pierburg2E2-opis.pdf

(618 KB) Pobierz
Microsoft Word - D9864C57-BDB5-4610-86FC-E6D1A4FC0A4F
I n s t r u k c j a s e r w i s o w a
Pojazd: Audi80/GLS/Coupe,Passat,
Santana (1,8 1/66 kW)
Gaznik: 2E2
4/1 01– 35.1
E
PIERBURG
V1E3 11.82
Instrukcja serwisowa gaznika PIERBURG 2E2
Pojazdy: Audi80/GLS/Coupe/Passat/Santana (1.8l,
66kW
Tlumaczenie z oryginalu
(za zgoda wlasiciela):
Slawomir Drygas
10/2003
Kopiowanie i rozpowszechanianie
bez zgody wlasciciela zabronione.
Strona 1/15
40229346.012.png 40229346.013.png 40229346.014.png
I n s t r u k c j a s e r w i s o w a
Pojazd: Audi80/GLS/Coupe,Passat,
Santana (1,8 1/66 kW)
Gaznik: 2E2
4/1 01– 35.1
E
PIERBURG
V1E3 11.82
Spis tresci
Naprawa............................................................................................................................................. 5
A) USTAWIENIA - gaznik zamontowany............................................................................... 5
Tlumaczenie z oryginalu
(za zgoda wlasiciela):
Slawomir Drygas
10/2003
Kopiowanie i rozpowszechanianie
bez zgody wlasciciela zabronione.
Strona 2/15
40229346.015.png 40229346.001.png 40229346.002.png
I n s t r u k c j a s e r w i s o w a
Pojazd: Audi80/GLS/Coupe,Passat,
Santana (1,8 1/66 kW)
Gaznik: 2E2
4/1 01– 35.1
E
PIERBURG
V1E3 11.82
D) Dane regulacyjne................................................................................................................ 14
Tlumaczenie z oryginalu
(za zgoda wlasiciela):
Slawomir Drygas
10/2003
Kopiowanie i rozpowszechanianie
bez zgody wlasciciela zabronione.
Strona 3/15
40229346.003.png 40229346.004.png 40229346.005.png
I n s t r u k c j a s e r w i s o w a
Pojazd: Audi80/GLS/Coupe,Passat,
Santana (1,8 1/66 kW)
Gaznik: 2E2
4/1 01– 35.1
E
PIERBURG
V1E3 11.82
Podzespoly gaznika Pierburg 2E2
1. Urzadzenie
wzbogacajace
8. Sruba regulacyjna przepustnicy
(plytki) ssania (duza)
9. Sruba regulacyjna powietrza
wolnych obrotow (ustawianie skladu
spalin)
10. Oslona urzadzenia rozruchowego
11. Temperaturowy
mieszanke
2. Aktywator przepustnicy
3. Sruba ustalajaca
4. Pompka przyspieszajaca
5. Element objetosciowy (WAX
element)
6. Mieszek ciagnacy (pull-down)
7. Sruba regulacyjna przepustnicy
(plytki) ssania (mala)
przelacznik
czasowy
12. Elektro-zawor
13. Zawor regulujacy predkosc
obrotowa biegu jalowego.
14. Mieszek podcisnienia – faza II
Tlumaczenie z oryginalu
(za zgoda wlasiciela):
Slawomir Drygas
10/2003
Kopiowanie i rozpowszechanianie
bez zgody wlasciciela zabronione.
Strona 4/15
40229346.006.png 40229346.007.png 40229346.008.png
I n s t r u k c j a s e r w i s o w a
Pojazd: Audi80/GLS/Coupe,Passat,
Santana (1,8 1/66 kW)
Gaznik: 2E2
4/1 01– 35.1
E
PIERBURG
V1E3 11.82
Konserwacja
Sprawdz ustawienia obrotow biegu jalowego. W razie koniecznosci – wyreguluj obroty.
Jezeli przeprowadzenie opisanych ustawien nie jest mozliwe lub gaznik nie pracuje poprawnie z
innych powodow sprawdz gaznik uzywajac tabeli pomocniczej przy rozwiazywaniu problemow. W
razie koniecznosci, wymontuj gaznik i napraw.
Uwaga: Po umyciu silnika srodkami chemicznymi, nalezy zabezpieczyc gaznik przed
korozja uzywajac odpowiedniego srodka: np: WD-40 lub UNI-SPRAY TERMAL.
Naprawa
Zdemontuj gaznik, wyczysc i rozbierz. Elementy odlewane i stalowe nalezy myc w
specjalnej wannie uzywajac paliwa testowego wg DIN 51 632. Przed rozpaczeciem czyszczenia
zdemontuj filtr w krucciu doprowadzajacym paliwo (patrz rozdz. A-6). Komory i dysze
przedmuchaj sprezanym powietrzem. Do naprawy uzyj zestawu naprawczego przewidzianego
dla elementu, ktory ulegl uszkodzeniu. Upewnij sie, ze wszystkie elementy ruchome poruszaja sie
swobodnie. Moment dokrecania srub mocujacych gaznik: 7Nm
Uwagi
Sruby zabezpieczone nakladka ochronna lub lakierowane, moga nie podlegac regulacji. W
przypadku, gdy sa one przestawione, nalezy dokonac ustyawienia zgodnie z odpowiednim
rozdzialem w tym opisie. Po ustawieniu, wymien nakladki ochronne lub polakieruj sruby.
Jezeli ktores dane nastawcze nie sa ujete w tym opisie, nalezy zaczerpnac informacji z
karty nastaw odpowiedniego urzadzenia (patrz: lista czesci zamiennych) lub z tabeli na str. 15.
A) USTAWIENIA - gaznik zamontowany
1) Korekcja wolnych obrotow (rys: 1,2)
Warunki:
− sprawny silnik pojazdu
− temp. oleju: min. 60°C
− sprawny i dobrze ustawiony uklad zaplonowy
− uklad dolotowy bez nieszczelnosci
− zamontowany czysty filtr powietrza
− sprawny podgrzewacz powietrza dolotowego
− sterowanie przepustnica wg opisu
− wylaczone odbiorniki elektroniczne
− przepustnica ssanai calkowicie otwarta
Tlumaczenie z oryginalu
(za zgoda wlasiciela):
Slawomir Drygas
10/2003
Kopiowanie i rozpowszechanianie
bez zgody wlasciciela zabronione.
Strona 5/15
40229346.009.png 40229346.010.png 40229346.011.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin