Działanie szperacza.docx

(20 KB) Pobierz
WOJSKOWA AKADEMIA TECHNICZNA



WOJSKOWA AKADEMIA TECHNICZNA

 

 

 

 

 

 

 

 

KARTA PRACY

instruktora do szkolenia w punkcie nauczania

 

 

 

 

ZAGADNIENIE :

Działanie szperacza

 

 

 

 

 

 

 

OPRACOWAŁ

...............................................

Instruktor

St. szer. pchor. Michał MAZUREK

 

 

 

 

 

WARSZAWA

2008

 

CZAS: 90 min

 

MIEJSCE: Plac ćwiczeń taktycznych.

 

ZABEZPIECZENIE MATERIAŁOWO-TECHNICZNE:

-          ubiór polowy;

-          pas;

-          hełm;

-          maska (na pasie nośnym);

-          broń etatowa( komplet magazynków);

-          torba na magazynki.

 

 

WARUNKI BEZPIECZEŃSTWA:

ZBRANIAM:

-          oddalania się z punktu nauczania bez zgody instruktora

-          wykonywania innych czynności niż określone przez instruktora

-          zbieranie środków pozoracji z terenu placu ćwiczeń.

 

           NAKAZUJĘ:

-          zwracać szczególną uwagę na ukształtowanie terenu, np. nierówności,

-          natychmiast powiadamiać instruktora o znalezionych środkach pozoracji pola walki przez podniesienie ręki

-          natychmiast meldować w przypadku pogorszenia stanu zdrowia

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ

 

Lp.

ZAGADNIENIA

I

CZAS

CZYNNOŚCI

INSTRUKTORA

(dowódcy drużyny)

SZKOLONYCH



1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

Rozpoczęcie szkolenia na punkcie nauczania (5 min)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Działanie szperacza. ( 10 min).

·         przeprowadzam zbiórkę szkolonych w punkcie nauczania „DRUŻYNA BACZNOŚĆ! W SZEREGU FRONTEM DO XXX, PRAWE SKRZYDŁO NA WYSOKOŚCI YYY, ZBIÓRKA!!”

PRZEDSTAWIAM PRZEPISY BEZPIECZEŃSTWA

WPROWADZAM W SYTUACJĘ TAKTYCZNĄ

-  „Nasza drużyna działa jako bojowy patrol rozpoznawczy. Naszym zadaniem jest  wykryć punktu oporu przeciwnika pozostając niezauważonym”

 

 

·         Podaje treści zagadnienia;

DRUŻYNA BACZNOŚĆ!” Uczył Was będę zasad działania szperacza.

  „SPOCZNIJ!

 

Celem szkolenia jest nauczenie Was prawidłowego działania  szperacza.

 

 

 

 

Pokaz z objaśnieniem

POKAZUJĘ I  OBJAŚNIAM

Objaśniam cele i zasady działania szperaczy. Wyjaśniam, że szperacze działają parami. Jeden z nich jest starszym szperaczem, działa za szperaczem i kieruje jego działaniem będąc w stałej gotowości do otwarcia ognia i wsparcia szperacza.

Starszy szperacz obserwuje sygnały d-cy drużyny oraz melduje mu za pomocą sygnałów i umówionych znaków o spostrzeżeniach. Szperacze przesuwają się od jednego przedmiotu terenowego do drugiego zwracając uwagę na wszystkie charakterystyczne cechy terenu. Działają szybko i sprawnie.

 

 

 

- stoją w szyku, słuchają wytycznych, wykonują komendy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-          Słuchają treści i tematu zagadnienia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zakończenie zajęć na podpunkcie nauczania. ( 5 min)

 

 

 

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE

Podczas  ćwiczenia praktycznego działamy jako bojowy patrol rozpoznawczy.

Wykonuję marsz całą drużyną w szyku szachownica, skrajem lasu, co 50-100m zmieniając szperaczy. Koryguję błędy. Po natrafieniu na pozorację nakazuję drużynie otworzyć ogień.

Omówienie zagadnienia

·         omawiam zagadnienie ze wskazaniem:

najczęściej popełnianych błędów; sposobu ich usunięcia;

najlepiej i najsłabiej ćwiczących, stawiam zadania do samokształcenia

 

 

.przeprowadzenie zbiórki w miejscu rozpoczęcia nauczania

„DRUZYNA BACZNOŚĆ! W MIEJSCU ROZPOCZĘCIA ZAJĘĆ ZBIÓRKA”

 

-          Podsumowanie zajęć, podaje błędy i sposoby ich uniknięcia, odpowiadam na pytania szkolonych

-          ROZŁADOWANIE I SPRAWDZENIE BRONI, SPRAWDZENIE SPRZĘTU, ROZLICZENIE ŚRODKÓW POZORACJI POLA WALKI ORAZ LIKWIDACJA PUNKTU NAUCZANIA;

 

-          ZŁOŻENIE MELDUNKU KIEROWNIKOWI ZAJĘĆ O ZAKOŃCZENIU SZKOLENIA NA PUNKCIE NAUCZANIA ORAZ PRZEKAZANIE UWAG.

 

-          Słuchają i wykonują ćwiczenia praktyczne, ćwiczą grupowo.

 

 

 

 

 

 

Słuchają omówienia zagadnienia.

 

 

 

 

 

Ustawiają się na zbiórce

 

 

 

-          Słuchają i zadają pytania

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-wykonują rozkazy przełożonego

Opracował

………………..,

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin