sp_rozwiazania_matematyka.doc

(109 KB) Pobierz
ZESTAW POPRAWNYCH ODPOWIEDZI

ZESTAW  POPRAWNYCH  ODPOWIEDZI

DO ARKUSZA „ KOGEL – MOGEL 2

Numer zadania

Poprawna odpowiedź

1.

B

2.

C

3.

D

4.

D

5.

B

6.

B

7.

D

8.

B

9.

A

10.

A

11.

D

12.

C

13.

B

14.

D

15.

C

16.

B

17.

A

18.

C

19.

C

20.

A

 

Zadania otwarte schemat oceniania:

Uwaga:

1.      Jeżeli uczeń popełnił błąd rachunkowy w obrębie danego kryterium, to otrzymuje za to kryterium 0 punktów.

2.      Jeżeli uczeń pomimo błędu, tok rozumowania ma poprawny, to otrzymuje dalsze punkty zgodnie z kryteriami.

3.      Jeżeli uczeń w wyniku obliczeń, końcowy wynik ma nielogiczny lub niezgodny z warunkami zadania, to za całe rozwiązanie otrzymuje 0 punktów.

4.      W obliczeniach jednostka może być pominięta.

5.      Jeżeli uczeń podaje tylko odpowiedź, to otrzymuje 0 pkt. za zadanie.

 

Nr zadania

Czynność / etap rozwiązania zadania

 

 

21

Np.: 1 - rogatek, 2 - płoć, 3 - szczupak

1.Producent: moczarka lub rogatek;

2. Konsument I: płoć;

3. Konsument II: szczupak lub wydra;

1

razem

1

22

a)      – 2; b) – 3; c) – 1; d) – 4

Za dwie prawidłowe odpowiedzi - 1 pkt

Za cztery prawidłowe odpowiedzi - 2 pkt

 

razem

2

23

Prawidłowe odpowiedzi:

Wspólną cechą dla zwierząt jest cudzożywność.

Wspólną cechą dla kręgowców jest występowanie kręgosłupa.

Wspólną cechą dla ssaków jest obecność gruczołów mlecznych.

Wspólną cechą dla ludzi jest dwunożna postawa.

 

Za trzy dobre odpowiedzi – 1 pkt; za cztery dobre odpowiedzi – 2 pkt

 

razem

2

24

Za obliczenie różnicy czasu między 2200 a 700  - 9 godzin

1

Za obliczenie, ile budzik spóźnia po 9 godz – 6 min

1

Za odpowiedź - 2206

1

razem

3

25

Strzałki w kierunku drzewa:

energia słoneczna, woda, dwutlenek węgla(CO2), chlorofil;

Strzałki od drzewa: glukoza ( cukier), tlen;

 

Za dwa poprawne uzupełnienia strzałek do drzewa i jedno od drzewa;

1

Za trzy poprawne uzupełnienia strzałek do drzewa i jedno lub dwa od drzewa;

2

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin