Cele edukacji międzykulturowej.doc

(29 KB) Pobierz
Cele edukacji międzykulturowej

Cele edukacji międzykulturowej

 

postawy                                         

 

umiejętności              

świadomość

Rozpatrywanie społeczeństwa jako współistniejących i krzyżujących się grup i jednostek wychodzących na granicę swoich odrębności i odmienności

 

Budzenie tolerancji i opanowania w relacjach z odmiennością kulturową,

 

 

Poszanowanie odmienności pod każdym względem mimo zdziwienia, budzenie

 

 

Kształtowanie postawy wrażliwości na inne kultury oraz ich integralne wartości, wzory wzbogacające kulturę ogólną.

 

Wyzbywanie się poczucia wyższości kulturowej , nacjonalizmu, stereotypów,

 

 

Przeciwstawianie się formom nacjonalizmu, rasizmu, ksenofobii

 

 

Tworzenie postawy empatii, zaangażowania, braterstwa, solidarności, godności i walki o szlachetne ideały.

Braterstwo, równość, sprawiedliwość

Dostrzeganie i rozumienie odrębności kulturowych oraz własnej godności
w kontaktach z Innymi, Obcymi.

 

 

 

Samoakceptacja oraz akceptacja odmiennych wzorców kulturowych mimo dostrzegalnych różnic.

 

 

Postrzegania różnic jako elementów wzbogacających

budujących, wzbogacających, nie zagrażających.

 

 

Umiejętność rozumienia i spostrzegania Innych i Obcych jako sąsiadów.

 

 

Opuszczanie centrum własnej kultury, przekraczanie granic kulturowych – wzbogacanie się

 

 

Rozpoznawanie nierówności, niesprawiedliwości.

 

 

Poszukiwanie porozumienia w różnych sferach.

 

Dialog i interakcje

 

Otwierania się odrębność kulturową.

Istnienia równorzędności i równouprawnienia istnienia odmiennych kultur.

 

Świadomości własnej tożsamości, odrębności i poczucie własnej wartości

(kultura, tradycje zwyczaje)

 

Więź grupowa, lokalna, kulturowa, regionalna

 

Ekologizm – kontakty w środowisku społeczno – przyrodniczym

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin