Amtech HTS-101.pdf

(292 KB) Pobierz
amtech6goto.p65
LOW-END
Systemy AMTECH
HTS-101
œredniotonowe i 25-mm tweeter miêdzy mini. Bia³e mem-
brany g³oœników to w rzeczywistoœci polakierowana celu-
loza. Doln¹ czêœæ obudowy zakoñczono solidnym coko³em z mdf,
do której mocowane s¹ kolce. Bass-reflex znajduje siê z przodu.
Z³ocone, masywne i podwójne zaciski g³oœnikowe zamocowano
doϾ wysoko.
W g³oœniku centralnym zrezygnowano ju¿ z tak solidnych ter-
minali, zastosowano typowe sprê¿ynkowe zaciski. Bass-reflex znaj-
duje siê z ty³u. Dwie “czternastki” odpowiadaj¹ za niskie i œrednie
czêstotliwoœci, pomiêdzy nimi ulokowano 20-mm tekstyln¹ kopu³-
kê wysokotonow¹. Oczywiœcie w tym przypadku wszystkie prze-
tworniki s¹ ekranowane. Zachowano koncepcjê estetyczn¹, pokry-
waj¹c lakierem fortepianowym niektóre œcianki.
Tylne g³oœniki systemu s¹ klasycznymi monitorkami. Bass-re-
flex znalaz³ siê z ty³u, tu¿ obok wieszaka œciennego i sprê¿ynko-
wych zacisków. Nisko-œredniotonowy i tweeter s¹ takie same jak
w g³oœniku centralnym.
Subwoofer Sub-10B jest elementem wystêpuj¹cym jako nieza-
le¿ny komponent, ale rekomendowanym do zestawów HTS-101
i HTS-408 . Urz¹dzenie jest przeciêtnej wielkoœci, ma zaokr¹glone
boczne œcianki i pokryte jest oklein¹ wiœniow¹. 25-cm przetwornik
na blaszanym koszu, z papierow¹ membran¹, promieniuje do do³u.
Wentylowany magnes ma œrednicê 12 cm. Subwoofer stoi na pod-
³odze na kilkucentymetrowych, plastikowych kolcach, które ³atwo
wypadaj¹ z mocowañ w dolnej p³ycie – to szczegó³, który nale¿y
poprawiæ. Subwoofer wentylowany jest z dwóch stron - z przodu
i z ty³u. Wejœcia s¹ dwa: stereofoniczne niskopoziomowe i g³oœni-
kowe (na zaciskach sprê¿ynkowych). Wyposa¿enie uzupe³nia regu-
lacja fazy oraz czêstotliwoœci odciêcia w zaskakuj¹co ograniczo-
nym zakresie: 35-95Hz.
HTS-101
Rek. moc wzm. [W] przód/centr./tylne/subwoofer
20-80/ 10-60/ 10-30/ 100
Wymiary (W/S/G)[cm] przód/centr./tylne/subwoofer
105-21,2-35/ 18,0-48,0-17,0/
28,0-18,0-18,0/ 44,7-31,2-40,3
Cena (kpl.)[z³]
2200
Dystrybutor
THE HI-END
ny. Bas jest rozbudowany, powa¿nie wp³y-
waj¹cy na ca³oœæ. Niskie tony nie mog¹ pochwa-
liæ siê dobr¹ kontrol¹ i przejrzystoœci¹, elektro-
niczne instrumenty ³atwo mog¹ wygenerowaæ
niepo¿¹dane buczenie. Praca subwoofera spro-
wadza siê do rzadkich i niezwykle miêkkich po-
mruków. DŸwiêki œrednicy s¹ mocniejsze w oko-
licach basu, one równie¿ wspó³tworz¹ potêgê
i gêstoœæ brzmienia. Analitycznoœæ nie jest najlep-
sza, zlepianie siê informacji jest niestety nagmin-
ne. Wy¿ej brzmienie staje siê chudsze, ale z ana-
litycznego punktu widzenia jest znacznie lepiej.
Poza tym plusem jest spójnoœæ œrednicy i doœæ
równo graj¹cej góry. Wysokie tony nie s¹ zbyt
b³yszcz¹ce, ale wystarczaj¹co czytelne.
PrzestrzennoϾ tworzona przez system HTS-
101 jest dobra. Najbardziej wyrazista jest scena
przed s³uchaczem, zogniskowanie centralnych
wydarzeñ tak¿e wykonywane jest w³aœciwie. Tyl-
ne g³oœniki nie boj¹ siê zagraæ zdecydowanie,
dlatego równie¿ za s³uchaczem wiele siê dzieje.
W stereo HTS-101 pozbawione s¹ swych
przestrzennych atutów. Równie¿ bas czêœciej od-
bieramy jako nieprawid³owy. Wygl¹da na to, ¿e
zawsze najlepiej s³uchaæ ca³ego systemu.
Wykonanie i komponenty
Proste obudowy, ale du¿o efektownego lakieru. Przyzwoite
przetworniki, zw³aszcza okaza³y w subwooferze.
ocena
dobra+
Laboratorium
Dobra ogólna równowaga kolumn g³ównych, niska
czêstotliwoœæ graniczna, ³adne pasmo subwoofera
i wysokie maksymalne natê¿enie.
ocena
dobra+
Brzmienie
W kinie ³agodny i miêkki dŸwiêk z podkreœleniem
niskich rejestrów. Dobra przestrzennoœæ. W stereo
s³abo kontrolowany bas.
ocena
dobra+
dobra+
60
czerwiec 2004
O wygl¹dzie HTS-101 decyduje czarny b³yszcz¹cy lakier
na œciankach górnej oraz przedniej (boki s¹ oklejone
winylem w kolorze wiœni).
Z espó³ g³oœników tworz¹ dwa 17-cm przetworniki nisko-
C harakter brzmienia jest bez w¹tpienia ³agod
ocena koñcowa
czerwiec 2004
694639318.006.png 694639318.007.png 694639318.008.png
 
Systemy AMTECH
LOW-END
HTS-101 mog¹
pochwaliæ siê
dobrymi wynikami
pomiarów, ale 4-omowa
impedancja nie spodoba
siê u¿ytkownikom wielu
amplitunerów.
bie symetrycznie, œrodek pasma jest trochê pofa-
lowany, ale bez silnych rezonansów. Dolna czês-
totliwoœæ graniczna, ustalona jako spadek –6dB
wzglêdem œredniego poziomu z ca³ego pasma,
pojawia siê przy ok. 35Hz – wyœmienicie.
Jak zwykle, zejœcie z osi g³ównej pozwoli na
obni¿enie poziomu wysokich tonów ( rys. 2 ).
Maskownica oddzia³uje na zakres wysokich
tonów, nie powoduj¹c jednak wielkich proble-
mów ( rys. 3 ).
Tym razem amtechiñska konstrukcja dobrze
siê broni, nie pozwalaj¹c patrzeæ na ni¹ lekcewa-
¿¹co.
Opis pomiarów subwoofera systemu HTS-
101 zamieœciliœmy w obrêbie laboratorium syste-
mu HTS 408 . W tym miejscu wspomnimy tylko,
¿e wyniki s¹ zupe³nie przyzwoite.
Wolnostoj¹ce zespo³y kompletu HTS-101
ju¿ doœæ wymagaj¹ce pod wzglêdem impedancji
– minimum przy 200Hz ma wartoœæ ok. 4 omów
( rys. 1 ), tak te¿ okreœlimy impedancjê znamiono-
w¹.
rys. 1. Charakterystyka modułu impedancji.
rys. 2. Charakterystyka przetwarzania w zakresie średnio−wysoko−
tonowym na osiach 0 O i 30 O w płaszczyźnie poziomej z maskownicą.
Charakterystyka przetwarzania ( rys. 5 ) nie
jest idealna, ale o niebo lepsza ni¿ w przypadku
HTS-506 , i trzeba przyznaæ, ¿e reprezentuje styl,
jaki spotykamy czêsto przy testowaniu znacznie
dro¿szych konstrukcji Niskie i wysokie tony zo-
sta³y wyeksponowane, ale lekko i wzglêdem sie-
25-centymetrowy g³oœnik promieniuje
do do³u, pomagaj¹ mu dwa wyloty
bass-reflex, jeden skierowany do przodu,
drugi do ty³u obudowy.
rys. 3. Charakterystyka przetwarzania w zakresie średnio−wysoko−
tonowym, na osi 0 O z maskownicą i bez maskownicy.
rys. 4. Charakterystyka subwoofera dla skrajnych pozycji regulatora
górnej częstotliwości granicznej.
rys. 5. Charakterystyka przetwarzania w całym pasmie akustycznym.
czerwiec 2004
61
maj 2004
694639318.001.png 694639318.002.png 694639318.003.png 694639318.004.png 694639318.005.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin