Wymiana lewej i prawej półosi.pdf

(1142 KB) Pobierz
Wymiana lewej i prawej półosi
A więc tak aby zabrać się do wymiany całej półośki w pierwszej kolejności musimy:
1. Poluzować śrubę półosi przy piaście przy kole. Do tego się przyda mocna przedłużka z
klucza nr 32. Ja do tego zabiegu miałem uszykowaną przedłużkę z zespawanego łomu.
2. Po porządnym poluzowaniu śruby tak żeby szła już bardzo lekko bierzemy się za
luzowanie śrub mocujących koło i podnosimy samochód do góry. Ściągamy koło,
odkręcamy do końca śrubę półosi i opuszczamy sobie auto tak, żeby podeprzeć tarcze
hamulcową o klocki drewniane aby później było nam łatwiej ze sworzniem od wahacza.
Strona 1 z 5
831671054.006.png 831671054.007.png
3. Następnie przy wymianie półosi lewej (od strony kierowcy) spuszczamy olej ze skrzyni
biegów. W związku z tym powinniśmy użyć klucza kwadratowego nr 8 i odkręcić śrubę
spustową (zaznaczona na zielono) od oleju skrzyni. Jednak, że ja takiego klucza nie
posiadałem oraz, że śruby nie mogłem niczym innym ruszyć spuściłem olej przez
wystającą śrubę (zaznaczona na czerwono), która podtrzymuje wybierak od skrzyni
biegów.
4. W tym celu użyłem grzechotki i nasadowego klucza nr 13. Jednak spuszczając olej w
ten sposób trzeba uważać aby nie przestawić lewarka zmiany biegów, ponieważ później
może być problem w postaci takiej że "uciekną" nam biegi i trzeba będzie ustawiać na
nowo pozycje wybieraka. Jednak nic nie ruszając tylko wykręcając tą śrubę nie ma obaw
aby coś się przestawiło.
Strona 2 z 5
831671054.008.png 831671054.009.png
5. Następnie odkręcamy mocowanie lewej półosi do skrzyni biegów w tym celu
odkręcamy trzy śruby na klucz nasadowy nr 13.
6. Następnie odkręcamy śrubę mocującą sworzeń wahacza do piasty. Używamy do tego
klucza nasadowego nr 19. Ja robie tak, że śrubę odkręcam do tego momentu aż zakryje
całą śrubę sworznia u góry tak żeby nie było widać gwintu. Następnie biorę ścięty łom lub
przecinak wkładam go pomiędzy szparę sworznia a przegubu i delikatnie wbijam aby
sworzeń wyskoczył. NIE tłukę na siłę a spokojnie i wychodzi.
Strona 3 z 5
831671054.001.png 831671054.002.png
7. Tym sposobem mamy już wszystko odkręcone do wyciągnięcia półosi. Teraz musimy
unieść delikatnie auto aby stało minimalnie nad klockiem, żebyśmy mogli odchylić piastę z
tarczą w celu wyciagnięcia półosi. Wyciągamy starą półośkę i zakładamy nową. Nie
zapomnijmy o wkręceniu śruby podtrzymującej wybierak, przez którą to spuszczaliśmy
olej. Tą śrubę wkręcamy bardzo delikatnie do małego oporu. Możemy jej spód
posmarować silikonem NIE GWINT!!! a sam spód, aby nie było wycieków oleju.
8. Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności nie zapominając o nalaniu oleju do skrzyni.
W tym celu aby było łatwiej możemy wymontować rurkę dolotową do filtru powietrza i
będziemy mieli lepszy dojście do wlewu oleju do skrzyni biegów, który to znajduję się na
przedniej ścianie skrzyni jak patrzymy z przodu auta pod maskę. Wlew jest zakręcony
białą plastikową śrubką "motylkiem" Ja odkręcam ją kombinerkami. Następnie wlewam
olej. Do tego używam przedłużonego węża z lejkiem. Leje do pełna aż zaczyna wyciekać
przez wlew. Zakręcam i koniec.
Strona 4 z 5
831671054.003.png 831671054.004.png
9. Prawą półoś wymieniamy podobnie z tym, że nie jest ona przymocowana 3 ślubami na
klucz nr 13 do skrzyni. Po prostu jest ona nabita na oskę wychodzącą ze skrzyni i
zabezpieczona takim "kołeczkiem rozporowym" Jego trzeba wybić z półosi np. cienkim
punktakiem lub twardym drutem. Reszta tak samo jak w opisie.
Przy wymianie zarówno lewej jak i prawej półosi nie trzeba zbijać końcówek drążka!!!
Mam nadzieje, że opis jest w miarę czytelny i że komuś z kolegów posłuży.
Strona 5 z 5
831671054.005.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin