MOJE ULUBIONE KSIĄŻKI-5l.doc

(40 KB) Pobierz

MOJE ULUBIONE KSIĄŻKI

W KRAINIE KSIĄŻKI

Rozbudzenie zainteresowania książką, zwrócenie uwagi na właściwe z niej korzystanie.

 

 

 

Wzbogacenie wiedzy o otaczającym świecie. Poszerzenie słownika czynnego dzieci o nowe wyrazy i zwroty.

 

Wyrabianie pozytywnego stosunku do książki. Zachęcanie do korzystania z biblioteki.

 

 

 

 

 

Wyrabianie nawyku szanowania książek.

 

 

 

 

 

Wyrobienie umiejętności uważnego słuchania. Pobudzenie dziecięcej wyobraźni.

 

 

 

 

 

 

 

Próba wyrażenia przeżyć związanych z wysłuchanym tekstem literackim poprzez działalność plastyczną.

 

Kształtowanie umiejętności logicznego myślenia.

 

 

 

 

 

 

Kształtowanie kompetencji matematycznych.

 

 

 

 

 

 

 

Wzbogacanie doświadczeń muzycznych dziecka.

 

 

Kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej

 

 

 

 

Kształtowanie czynnej postawy prozdrowotnej dziecka

 

 

ü             Rozmowa kierowana przy gazetce tematycznej nt. „Czy książka jest naszym przyjacielem?”. Jak należy postępować z książką by była naszym przyjacielem?

ü             Wykonanie plakatu za pomocą rysunków: „Regulamin przyjaciela książki”.

 

ü             Rozmowa na temat „Jak powstaje książka?” Wyjaśnienie znaczenia słów: autor, tytuł, ilustrator, strona tytułowa, okładka. Przybliżenie instytucji związanych z książką: drukarnia, księgarnia, biblioteka.

 

ü             Wspólnie z nauczycielką zrobienie porządku w biblioteczce grupowej: posegregowanie książek, poukładanie na półkach wg wielkości.

ü             Słuchanie bajek i baśni czytanych przez nauczycielkę.

ü             Wykonanie książeczki w oparciu o baśń przedstawioną przez nauczycielkę. Swobodne wypowiedzi dotyczące wykonanej pracy.

 

ü             Słuchamy opowiadania S. Szuchowej „Książka Franusia”. Ukazanie skutków niewłaściwego korzystania z książek: czytanie podczas jedzenia, rysowania po kartkach, wyrywania stronnic, nieodkładanie na swoje miejsce. Uczymy się, że książki należy szanować.

 

 

ü             „Bohater ulubionej bajki” – odgadujemy zagadki słowne, przedstawiamy treść zagadki ruchem i gestem. Przedstawiamy cechy bohaterów: Czerwony Kapturek, Królewna Śnieżka, Jaś i Małgosia, Śpiąca Królewna.

ü             „Moja ulubiona postać z bajki”.

Tworzymy własne książeczkę zawierającą rysunki bohaterów bajek. Rysujemy ilustracje, projektujemy okładkę. Utrwalamy terminy: autor, ilustrator, wydawca, okładka, strona tytułowa.

ü             Wykonanie zakładek do książki.

 

ü             „W baśniowej krainie” – malowanie farbami.

 

 

 

ü             Rozwiązywanie zagadek dotyczących literatury dziecięcej.

ü             „Zgaduj – zgadula jaka to bajka?” Odgadywanie zagadek na podstawie ilustracji, opisu bądź fragmentu bajki.

ü             Układamy ilustracje historyjki obrazkowej wg kolejności wydarzeń na podstawie bajki pt. „Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków”.

 

ü             Zabawy matematyczne: „Książki na półce”. Porównywanie liczebności zbiorów poprzez łączenie elementów w pary. Segregowanie książek wg różnych cech:

* wielkość

* kolor

ü             Znajdowanie części wspólnej zbiorów.. Dodawanie i odejmowanie połączone z przedstawieniem treści zadania za pomocą liczmanów. Przeliczanie w zakresie 6.

 

ü             Śpiewanie piosenki „Witajcie w naszej bajce”.

ü             Tworzenie ścieżki  dźwiękowej, podkładu muzycznego do bajek, opowiadań.

 

ü             Zabawy i ćwiczenia ruchowe wg K. Wlaźnik

ü             Zabawy i ćwiczenia ruchowe podejmowane z inicjatywy dzieci oraz proponowane przez nauczyciela („Przedszkolna gimnastyka”, „Do przodu prawą rękę daj”, „Prawa i lewa noga”, „Taniec przedszkolaków” itp.)

 

ü             Pobyt na świeżym powietrzu – zwracanie uwagi na właściwy do warunków atmosferycznych ubiór oraz na bezpieczeństwo podczas korzystania ze sprzętu sportowo – rekreacyjnego.

ü             Zwracanie uwagi na zachowanie higieny osobistej – mycie rąk przed i po każdym z posiłków oraz w razie konieczności. Wdrażanie do rozumienia zasady nie korzystania z przedmiotów osobistego użytku należących do innych osób.

ü             Wdrażanie do kulturalnego zachowania się przy stole oraz do spożywania świeżych warzyw i owoców (surówki, sałatki, warzywa i owoce podawane do posiłków).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tekst opowiadania „Książka Franusia” S. Szuchowej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wlaźnik K.: „Wychowanie fizyczne w przedszkolu”.

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin