Książka dla przedszkolaka.doc

(55 KB) Pobierz
TEMAT TYGODNIA: Książka dla przedszkolaka

TEMAT TYGODNIA: Książka dla przedszkolaka

AUTOR: Bożena Forma

GRUPA WIEKOWA: dzieci 4-letnie

 

CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA

CELE OGÓLNE

CELE SZCZEGÓŁOWE

PONIEDZIAŁEK

Zestaw zabaw i ćwiczeń porannych [010]. Zabawy integracyjne Rolnik sam w dolinie, Pingwin.

- rozwijanie koordynacji słuchowo - ruchowej

- dziecko chętnie uczestniczy w zabawie
- dziecko zna melodie i teksty wykorzystywane w zabawie

Wprowadzenie do tematu - oglądanie książek o różnych okładkach, z dużą i małą ilością tekstu. Słuchanie opowiadania B. Forma: Jak Miś jechał na wycieczkę w interpretacji nauczycielki. Odpowiadanie na pytania dotyczące treści opowiadania. Naklejanie przygotowanych elementów wyciętych z kolorowego papieru tworzących postać misia. Dorysowanie misiowi plecaka i czapeczki.

- poznanie utworu o wartościach wychowawczych
- określanie nastroju opowiadania
- próby samodzielnego opowiadania przekazanych treści
- ćwiczenie umiejętności łączenia elementów w całość

- dziecko ocenia postępowanie bohaterów opowiadania
- dziecko z zainteresowaniem słucha przekazywanych przez prowadzącą treści
- dziecko łączy prawidłowo elementy tworzące postacie bohaterów

Zabawy w kącikach zainteresowań. Chętne dzieci wspólnie z nauczycielką grają w kręgle.

- rozwijanie umiejętności wspólnej zabawy
- kształcenie umiejętności kierowania toczącej się piłki do celu

- dziecko zgodnie bawi się z równieśnikami
- dziecko poznało nową zabawę z elementem celowania

WTOREK

Oglądanie książek w wyznaczonym miejscu. Swobodne rozmowy na temat zawartych w nich ilustracji. Pomoc nauczycielce podczas porządkowania książek w kąciku książki. Śpiew piosenek połączony z elementem ruchu.

- wdrażanie do poszanowania książek
- zachęcanie do swobodnych wypowiedzi
- łączenie ruchu ze śpiewem

- dziecko wie, że książki oglądamy w wyznaczonym do tego celu miejscu
- dziecko chętnie uczestniczy w zabawach ze śpiewem

Zabawy matematyczne - tworzenie zbiorów figur geometrycznych (według kształtu i koloru). Przeliczanie w zakresie czterech. Wykonanie obrazu pociągu z mozaiki geometrycznej. Zabawa ruchowa Kolorowe obręcze.

- utrwalanie wyglądu figur geometrycznych bez ich nazywania
- tworzenie obrazu z figur geometrycznych
- utrwalanie kolorów

- dziecko potrafi wskazać figury o tym samym kształcie
- dziecko prawidłowo reaguje na ustalone sygnały

Zabawy dowolne wybranymi zabawkami. Wykorzystanie zjeżdżalni w sali gimnastycznej.

- wyrabianie umiejętności współdziałania w grupie
- czekanie na swoją kolej podczas zjeżdżania

- dziecko odkłada zabawki na swoje miejsce
- dziecko zachowuje zasady bezpieczeństwa podczas zjeżdżania
- dziecko potrafi samodzielnie pokonać kilka stopni w górę i w dół przełamując własny strach

ŚRODA

Wyszukiwanie w książkach i czasopismach ilustracji kwiatów. Opisywanie ich wyglądu. Ćwiczenie oddechowe Powiew wiatru. Zabawy integracyjne ze śpiewem z udziałem dzieci z grupy starszaków.

- wyrabianie cierpliwości
- rozwijanie mowy
- rozbudzanie zaufania do dzieci z innych grup

- dziecko dokładnie przegląda książki i czasopisma
- dziecko odpowiada na pytania związane z ilustracjami
- dziecko chętnie współdziała z dziećmi z innych grup

Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych [005]. Rozwiązywanie zagadek o znanych postaciach bajkowych. Rozwiązanie zagadki stanowi odpowiedź słowna, jak i wskazanie postaci na rozwieszonych ilustracjach, zdjęciach.

- rozwijanie sprawności ruchowej
- rozwijanie umiejętności kojarzenia

- dziecko doskonali aparat ruchu
- dziecko wzbogaca swój słownik

Słuchanie piosenki B. Forma: Spotkanie z wiosną. Ilustrowanie melodii piosenki poprzez naśladowanie ruchów proponowanych przez prowadzącą. Powtarzanie krótkich zdań proponowanych przez nauczycielkę w nadawanym przez nią rytmie, z równoczesnym wystukiwaniem rytmu drewnianymi klockami.

- rozwijanie wrażliwości muzycznej
- ćwiczenie poczucia rytmu

- dziecko powtarza ruchy za nauczycielką
- dziecko posiada dobre poczucie rytmu

CZWARTEK

Pomoc w przygotowaniu materiałów do zajęć. Utrwalenie umiejętności składania swetrów, zapinania guzików. Zestaw zabaw i ćwiczeń porannych.

- uświadomienie konieczności wcześniejszego przygotowania materiałów
- wyrabianie samodzielności w zakresie samoobsługi

- dziecko pomaga w przygotowaniach
- dziecko składa sweter i sprawnie zapina guziki

J. Tuwim: Okulary - słuchanie wiersza w interpretacji nauczycielki. Poznanie sylwetki autora. Umieszczenie pod zdjęciem Juliana Tuwima znanych jego utworów oraz rysunków ich bohaterów, np.: W aeroplanie, Bambo, Pstryk, Pan Maluśkiewicz i wieloryb. Zabawa z zakresu techniki ruchu Muzyka i zabawki. Malowanie na wilgotnym papierze - mokre w mokrym.

- poznanie nowego wiersza
- przybliżenie dzieciom postaci Juliana Tuwima
- poznanie nowej techniki plastycnej

- dziecko z uwagą słucha recytacji nauczycielki
- dziecko wykonują ciekawą pracę

Wyjście do przedszkolnego ogrodu. Słuchanie śpiewu ptaków. Wskazywanie zmian zachodzących w przyrodzie w okresie wiosny. Zabawy dowolne w kącikach zabaw.

- wzbogacanie wiedzy przyrodniczej
- wdrażanie do zachowania porządku po skończonej zabawie

- dziecko z uwagą wsłuchuje się w głosy ptaków
- dziecko odkłada zabawki na wyznaczone miejsce

PIĄTEK

Zestaw zabaw i ćwiczeń porannych.

- reagowanie na sygnały podawane przez prowadzącą
- doskonalenie koordynacji słuchowo - ruchowej

- dziecko poprawnie wykonuje ćwiczenia
- dziecko rozumie polecenia nauczycielki

Rozmowa na temat stosowania form grzecznościowych wobec osób wchodzących do sali. Zabawa doskonaląca spostrzegawczość Jak wygląda mój kolega. Nauczycielka opisuje wybrane przez siebie dziecko. Pozostałe dzieci odgadują, o którym z nich mowa. Rozmowa z dziećmi na temat W jaki sposób lubię spędzać czas z rodziną. Praca plastyczna Moje ulubione zajęcie. Nauka piosenki B. Forma: Śmiej się z nami.

- okazywanie szacunku wobec osób starszych
- rozwijanie spostrzegawczości

- dziecko stosuje przyjęte formy grzecznościowe
- dziecko chętnie odpowiada na pytania
- dziecko przestrzega określonych zasad podczas zabawy
- dziecko stosuje przyjęte formy grzecznościowe

Wyjście do ogrodu. Rysowanie kredą po asfalcie. Zabawy manipulacyjno - konstrukcyjne w sali plastikowymi klockami.

- ćwiczenie sprawności palców i dłoni
- nazywanie swoich wytworów

- dziecko chętnie rysuje kredą po asfalcie
- dziecko nadaje nazwy swoim budowlom

odwiedzin: 193411

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin