Prosiaczek jest zewsząd otoczony wodą.doc

(29 KB) Pobierz

Temat: Tydzień z Kubusiem Puchatkiem-,,Prosiaczek jest zewsząd otoczony

              wodą’’.

 

Metody: czynnościowa, zadaniowa, zabawa dydaktyczna, rozmowa, pokaz,

                burza mózgów

    

Formy pracy: zespołowa, grupowa, indywidualna

 

Problem: < Czy umiesz pokazać jak pada deszcz? Dlaczego bywamy smutni? >

 

Pomoce i środki dydaktyczne:

- kartki z bloku rysunkowego, kredki

- parasole

- puzzle z Kubusiem Puchatkiem

- ,,Kubuś Puchatek’’- A. A Milne

- butelki z etykietkami (napisy globalne)-,,Pomocy’’, ,,Nasze sny’’

- miska z wodą

- kaseta z muzyką relaksacyjną

- karty ilustrujące- ,,słońce’’, ,,parasol’’

- wizerunki Prosiaczka otoczonego wodą przyczepione do tablicy

- emblematy dla dzieci- kolorowe prostokąciki

 

Cele operacyjne: Dziecko odtworzy przebieg wydarzeń opowiedzianej

                              historyjki

                              - pobudzi swą wyobraźnię

                             -  nazwie usłyszaną melodię i stworzy do niej ilustrację

                             - będzie działało w grupie

                             - wyrazi dlaczego bywa smutne            

                             - zapamięta własny sen

 

 

 

 

 

        Przebieg zajęć:

 

1.        Przywitanie dzieci

2.        Przypomnienie ostatniej przygody Puchatka. Następnie nauczycielka czyta fragment z książki  A.A Milne  o kolejnym przyjacielu Kubusia- Prosiaczku, który został, zewsząd otoczony wodą i czeka na pomoc. Przebieg wydarzeń- pytania i odpowiedzi: ,,Co się wydarzyło? ‘’, Dlaczego Prosiaczek był smutny? ‘’, ,,Co takiego wymyślono? ‘’. Ilustracja+ butelka z nalepką ,,pomocy’’ jaką miał Prosiaczek.

3.        Miseczka z wodą. Nauczycielka najpierw prosi dzieci, by pokazały swymi paluszkami jak pada deszcz- delikatnie, potem coraz szybciej dzieci uderzają paluszkami w podłogę, zakreślają małe i coraz większe koła tj. kałuże.

    Nauczycielka wyjmuje z miseczki z wodą butelkę z napisem globalnym      ,,POMOCY’’- to butelka, którą włożył Prosiaczek. Dzieci z zaciekawieniem  oglądają ją i zastanawiają się co takiego może być w środku? To narysowany list od Prosiaczka- (parasol i mały Prosiaczek, jego podpis). Nauczycielka zapytuje dzieci, o co mogło chodzić Prosiaczkowi ? Dzieci odpowiadają, że mały bohater na pewno wzywa pomocy. Szukanie rozwiązania.

4.        Zabawa ruchowa- ,,Słońce- deszcz’’- ruch i gimnastyka

5.        Dzieci zostają podzielone na grupy wg koloru swoich emblematów – układanie puzzli z Kubusiem Puchatkiem- która grupa zrobi to najsprawniej?

6.        Dzieci w ustalonych grupach dostają parasol, taki jaki miał Prosiaczek- dzieci chowają się pod rozłożone, kolorowe  parasole, tak jak ,,od deszczu’’- kładą się, zamykają oczki i udają, że śpią. Słuchają muzyki relaksacyjnej- muzyka z dźwiękami padającego deszczu, a przy niej myślą co takiego mogłoby im się przyśnić. Następnie zasiadają do swoich stolików i rysują własne sny- mogą być to jakieś tzw. tajemne znaki, symbole. Omówienie prac.

7.        Nauczycielka z dziećmi ponownie siada na podłodze przy miseczce z wodą. Po dokładnym omówieniu i zaprezentowaniu prac przez dzieci na forum, prace zostają włożone do drugiej butelki z napisem,, Nasze sny’’. Butelka ,,wpada’’ do wody i ,,płynie’’ do Prosiaczka.

8.        Podsumowanie zajęć- refleksja.

9.        Podziękowanie dzieciom za wspólne zajęcia.

 

 

 

 

 

 

Bożena Bałuk                                                                                          09. III. 04

Przedszkole Literackie nr 36

w Olsztynie

   

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin