NA POCZCIE – PSZCZÓŁKI LISTY PISZĄ-5l.doc

(33 KB) Pobierz

NA POCZCIE – PSZCZÓŁKI LISTY PISZĄ

NA POCZCIE – PSZCZÓŁKI LISTY PISZĄ

Poznawanie instytucji użyteczności publicznej  funkcjonujących w miejscowości.

 

Doskonalenie umiejętności komunikatywnych języka. Nazywanie instytucji, osób pracujących i ich czynności.

 

 

 

 

Kształtowanie ogólnej sprawności słuchowej i słuchu fonematycznego.

 

 

 

 

 

 

 

 

Kształtowanie umiejętności klasyfikowania, porównywania i liczenia oraz dostrzegania i określania zachodzących relacji.

 

 

 

 

Globalne czytanie wyrazów.

 

 

 

Kształtowanie umiejętności organizowania wspólnej zabawy.

 

 

 

 

 

Kształtowanie sprawności manualnej.

 

 

 

 

 

Kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej

Wycieczka do pobliskiego Urzędu Pocztowego. Rozmowa z nauczycielem dotycząca pracy Urzędu Pocztowego oraz listonoszy. Wymiana spostrzeżeń dzieci.

 

Oglądamy historyjkę obrazkową przedstawiającą drogę listu od nadawcy do adresata. Wzbogacamy zasób słownictwa czynnego – znaczek, koperta, nadawca, adresat, skrzynka pocztowa, adres, kod itp.

Nazywanie zawodów na podstawie ilustracji.

Rozmawiamy na temat znanych nam zawodów. Staramy się tłumaczyć, dlaczego dany zawód jest ważny.

 

Rozwiązujemy zagadki czytane przez nauczyciela tematycznie związane z zawodem listonosza oraz pracą instytucji, jaką jest poczta (list, skrzynka na listy, listonosz, koperta itp.)

Zabawa słowna polegająca na wypowiadaniu wyrazów skojarzonych z informacją przekazaną przez nauczyciela (np. robi pajęczynę – pająk.)

Wysłuchanie wiersza J. Kulmowej „Tatuś listonosz”. Rozmowa nauczyciela z dziećmi dotycząca treści wiersza.

Zabawa słowna „Kim są nasi rodzice”.

 

Tworzymy i przeliczamy zbiory kopert w kolejności malejącej i wzrastającej. Tworzymy zbiory kopert o tej samej wielkości, kolorze. Przeliczamy w zakresie 1-6.

Liczenie i porównywanie liczebności. Posługiwanie się liczbą porządkową. Określanie kierunku poruszania się osób na ilustracji. Wyszukiwanie w układzie szeregowym takich samych elementów.

 

Zapoznanie dzieci z głoską i literą p. Globalne czytanie wyrazów zawierających literę p. Szukanie w wyrazach pokazanego przez nauczyciela znaku (litery p).

 

Bierzemy udział w Baliku Andrzejkowym przedszkola.

Bierzemy udział w zabawie pantomimicznej na temat poznanych zawodów.

Podczas samorzutnych zabaw dzieci w kącikach zabaw podejmowane z ich inicjatywy zwracamy uwagę na koleżeńską, zgodną zabawę.

 

Rysowanie listu do rodziców i ozdabianie, a następnie adresowanie koperty.

Praca plastyczna na temat „Kim są i co robią moi rodzice”. Praca plastyczna malowana farbami, zwracamy uwagę na zachowanie estetyki pracy oraz utrzymania w czystości miejsca pracy.

 

Zabawy i ćwiczenia ruchowe wg K. Wlaźnik.

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabawy i ćwiczenia 5 – latków, cz.1, s.67.

 

 

 

 

 

 

Wiersz J. Kulmowej „Tatuś listonosz”.

 

 

 

Zabawy i ćwiczenia 5 – latków, cz.1, s.62 i 63.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wlaźnik K.: „Wychowanie fizyczne w przedszkolu”.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin