Jestem przyjacielem zwierząt
EDU
KA
CJA
SYTUACJE EDUKACYJNE
UMIEJĘTNOŚCI
UMYSŁOWA
· Rozmowa na temat treści wiersza J. Ratajczaka „Mój pies”.
· Zabawa tematyczna pt. „Wiem więcej” w oparciu o wiersz D. Wawiłow „Marzenie”.
· Słuchanie opowiadania A. Onichimowskiej pt. „Łatka” – wprowadzenie litery „Ł, ł” na tym wyrazie.
· Zorganizowanie spotkania z weterynarzem lub wyjście do lecznicy zwierząt.
· Zabawa dramowa pt. „Mój przyjaciel pies”.
· Rebusy obrazkowo – wyrazowe oraz krzyżówki dla chętnych dzieci.
· Gry „Rozmowy liczb”, „Polowanie na tygrysa” (wersja trudniejsza). Metoda E. Gruszczyk – Kolczyńskiej
· Rozwijanie poczucia odpowiedzialności i troski o zwierzęta hodowane w domu.
· Uważnego słuchania utworu i wypowiadania się całymi zdaniami. Poszerzanie słownictwa o nazwy ras psów – wskazywanie ich na ilustracjach w albumach.
· Twórcze wypowiedzi dzieci, opracowywanie list wzorowego postępowania z czworonogami. Zbudowanie modelu i schematu wyrazu – prawidłowe dokonywanie analizy i syntezy słuchowej, znajomość liter: a,t,k.
· Rozpoznawanie i próby nazywania akcesoriów w gabinecie weterynaryjnym, zadawanie pytań dotyczących hodowli i sposobów dbania o małe zwierzęta domowe. Odczuwanie odpowiedzialności o swoje czworonogi.
· Przedstawienie powierzonego zadania ruchem, mimiką i gestem.
· Poprawne odczytywanie haseł utworzonych z obrazków i liter.
· Ustawianie obiektów po kolei w rzędzie i liczenie od początku do końca, od końca do początku, z dowolnego miejsca dalej, z dowolnego miejsca do tyłu.
RUCHOWA
· Ćwiczenia poranne zestaw nr 29(wł.)
· Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr XV (wł.) (powt.) M: V. Sherborne.
· Zabawy ruchowe:
- z elem. biegu: „Gonitwa”,
- rymowanki – przytulanki „Autobus” wg M. Bogdanowicz
· Spacery uliczkami osiedla.
· Rozwijanie spostrzegawczości, odwagi, doskonalenie dokładności i odpowiedzialności przy wykonywaniu zadań.
· Zdobycie pewności siebie i poczucia bezpieczeństwa w otoczeniu – zrozumienie potrzeb drugiego dziecka.
· Zaspokojenie naturalnej potrzeby ruchu,
bieg bez potrąceń.
· Osiąganie stanu relaksu.
· Umiejętność wykorzystania wcześniej zdobytych informacji w życiu codziennym
ESTETYCZNA
· Nauka II zwrotki piosenki pt. „Bocian i żaba”.
· Taniec integracyjny „Baranki” – wg ped. i anim. KLANZA
· Zagadki – „Co to za odgłosy?” (nagranie magnetofonowe - „ABC sześciolatka”).
· „Marsz Radeckiego” (J. Straussa ) – zabawa muzyczno – ruchowa wg metody Batii Strauss – utrwalenie.
· „Wiosna” – A. Vivaldiego z „Czterech pór roku” – dowolne zabawy do słuchanej muzyki.
· „ To są szczęśliwe zwierzęta” – wycinanka z kolorowych gazet.
· „ A ja mam papierowego psa” – składanka i wypychanka z papieru.
· Wystawa psów „Papierczaków”.
· „Film” – zabawa badawcza.
· Prawidłowe regulowanie oddechu podczas śpiewu nowej piosenki.
· Budzenie wiary we własne możliwości muzyczne. Estetyczne poruszanie się do słuchanej muzyki.
· Rozpoznawanie odgłosów : kojący spokój lasu, koncert drozda i słowika, koncert żab, szum morza i głosy ptaków w tle.
· Przenikanie do struktury całego utworu, odbieranie go w sposób radosny i rozumny. Samodzielne dokonywanie wyboru roli.
· Wyrażanie własnych emocji gestem, mimiką, ruchem. Czerpanie radości z zabawy.
· Sprawne posługiwanie się nożyczkami, doskonalenie sprawności manualnej dłoni, prawidłowa interpretacja typowych zachowań niektórych zwierząt, zwłaszcza psa.
· Odczuwanie satysfakcji z prezentowania wytworów własnej działalności plastyczno – konstrukcyjnej, poznanie nowej techniki plastycznej, umiejętne składanie elementów w jedną całość.
· Prezentowanie swoich „pupili” na urządzonej przez siebie samych wystawie. Próby opowiedzenia w kilku słowach o swoim papierczaku.
· Wysuwanie wniosków i dokonywanie uogólnień.
Hel53land