Jestem przyjacielem zwierzą-6lt.doc

(40 KB) Pobierz

Jestem przyjacielem zwierząt

EDU

KA

CJA

SYTUACJE EDUKACYJNE

UMIEJĘTNOŚCI

UMYSŁOWA

·  Rozmowa na temat treści wiersza          J. Ratajczaka „Mój pies”.

 

·  Zabawa tematyczna pt. „Wiem więcej”  w oparciu o wiersz D. Wawiłow „Marzenie”.

 

·  Słuchanie opowiadania A. Onichimowskiej pt. „Łatka” – wprowadzenie litery „Ł, ł” na tym wyrazie.

 

 

·  Zorganizowanie spotkania z weterynarzem lub wyjście do lecznicy zwierząt.

 

 

·  Zabawa dramowa pt. „Mój przyjaciel pies”.

 

·  Rebusy obrazkowo – wyrazowe oraz krzyżówki dla chętnych dzieci.

 

·  Gry „Rozmowy liczb”, „Polowanie na tygrysa” (wersja trudniejsza). Metoda   E. Gruszczyk – Kolczyńskiej

 

 

·  Rozwijanie poczucia odpowiedzialności           i troski o zwierzęta hodowane w domu.

 

·   Uważnego słuchania utworu                               i wypowiadania się całymi zdaniami. Poszerzanie słownictwa o nazwy ras psów – wskazywanie ich na ilustracjach  w albumach.

·  Twórcze wypowiedzi dzieci, opracowywanie list wzorowego postępowania z czworonogami. Zbudowanie modelu i schematu wyrazu – prawidłowe dokonywanie analizy i syntezy słuchowej, znajomość liter: a,t,k.

·   Rozpoznawanie i próby nazywania akcesoriów w gabinecie weterynaryjnym, zadawanie pytań dotyczących hodowli i sposobów dbania o małe zwierzęta domowe. Odczuwanie odpowiedzialności  o swoje czworonogi.

·   Przedstawienie powierzonego zadania ruchem, mimiką i gestem.

 

·   Poprawne odczytywanie haseł utworzonych    z obrazków i liter.

 

·   Ustawianie obiektów po kolei w rzędzie         i liczenie od początku do końca, od końca do początku, z dowolnego miejsca dalej,               z dowolnego miejsca do tyłu.

RUCHOWA

·  Ćwiczenia poranne zestaw nr 29(wł.)

 

 

·  Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr XV (wł.) (powt.) M: V. Sherborne.

 

·  Zabawy ruchowe:

-   z elem. biegu: „Gonitwa”,

-         rymowanki – przytulanki „Autobus” wg M. Bogdanowicz

 

·  Spacery uliczkami osiedla.

·   Rozwijanie spostrzegawczości, odwagi, doskonalenie dokładności  i odpowiedzialności przy wykonywaniu zadań. 

·   Zdobycie pewności siebie i poczucia bezpieczeństwa w otoczeniu – zrozumienie potrzeb drugiego dziecka.

·   Zaspokojenie naturalnej potrzeby ruchu,

bieg bez potrąceń.

·   Osiąganie stanu relaksu.

 

 

·  Umiejętność wykorzystania wcześniej zdobytych informacji w życiu codziennym

 

ESTETYCZNA

·  Nauka II zwrotki piosenki pt. „Bocian   i żaba”.

 

·  Taniec integracyjny „Baranki” – wg ped. i anim. KLANZA

 

·  Zagadki – „Co to za odgłosy?” (nagranie magnetofonowe  - „ABC sześciolatka”).

 

·  „Marsz Radeckiego” (J. Straussa ) – zabawa muzyczno – ruchowa wg metody Batii Strauss – utrwalenie.

 

·  „Wiosna” – A. Vivaldiego z „Czterech pór roku” – dowolne zabawy do słuchanej muzyki.

 

·  „ To są szczęśliwe zwierzęta” – wycinanka z kolorowych gazet.

 

·  „ A ja mam papierowego psa” – składanka i wypychanka z papieru.

 

 

 

·  Wystawa psów „Papierczaków”.

 

 

 

·  „Film” – zabawa badawcza.

 

·  Prawidłowe regulowanie oddechu podczas śpiewu nowej piosenki.

 

·  Budzenie wiary we własne możliwości muzyczne. Estetyczne poruszanie się do słuchanej muzyki.

·  Rozpoznawanie odgłosów : kojący spokój lasu, koncert drozda i słowika, koncert żab, szum morza i głosy ptaków w tle.

 

·  Przenikanie do struktury całego utworu, odbieranie go w sposób radosny i rozumny. Samodzielne dokonywanie wyboru roli.

 

·  Wyrażanie własnych emocji gestem, mimiką, ruchem. Czerpanie radości z zabawy.

 

·  Sprawne posługiwanie się nożyczkami, doskonalenie sprawności manualnej dłoni, prawidłowa interpretacja typowych zachowań niektórych zwierząt, zwłaszcza psa.

·  Odczuwanie satysfakcji z prezentowania wytworów własnej działalności plastyczno – konstrukcyjnej, poznanie nowej techniki plastycznej, umiejętne składanie elementów   w jedną całość.

·  Prezentowanie swoich „pupili” na urządzonej przez siebie samych wystawie. Próby opowiedzenia w kilku słowach o swoim papierczaku.

·  Wysuwanie wniosków i dokonywanie uogólnień.

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin