POZNAJEMY ZWIERZĘTA DOMOWE-3l.doc

(29 KB) Pobierz

 

 POZNAJEMY ZWIERZĘTA DOMOWE:  PIES  I  KOT

Poniedziałek

JAK ROZMAWIAĆ TRZEBA Z PSEM?

>        zestaw ćwiczeń porannych nr 15 wg K. Wlażnik;

>        rozmowa przy ilustracji na temat charakterystycznych cech w wyglądzie psa, jego budowa ciała, sierść, sposób poruszania, odżywiania, porozumiewania; zabawa ortofoniczna na zgłoskach: „hau”, „wrrr”; wysłuchanie wiersza J. Brzechwy „Jak rozmawiać trzeba z psem”; nauka właściwego obchodzenia się z psem;

>        słuchanie piosenki „Jak Mruczek uczył się pływać” m. K. Kwiatkowski, sł. T. Dobrska; omówienie treści i charakteru  piosenki; zabawa ilustracyjna do piosenki – odzwierciedlanie ruchem rytmu i treści piosenki; wyklaskiwanie pierwszej miary taktu; utrwalenie piosenki  „Marzec”,  „Wiosna’

 

Wtorek

PIES I KOT NA PODWÓRKU

>        zorganizowanie wystawy przyrodniczej „Pies i kot wśród nas” z wykorzystaniem widokówek, zdjęć, ilustracji, plakatów przyniesionych przez dzieci; oglądanie wystawy i dzielenie się spostrzeżeniami;

>        wycieczka w okolicach przedszkola w celu obserwacji psa i kota na podwórku, w czasie spaceru z panem; zwrócenie uwagi na zachowanie się zwierząt, a także na ich wygląd i znaczenie w życiu człowieka;

>        zestaw ćwiczeń ruchowych ogólnorozwojowych nr 7 wg H. Trawińskiej.

 

Środa

WLAZŁ KOTEK NA  PŁOTEK

>        omówienie wyglądu i zwyczajów kota poprzez ilustrację i wiersz J. Tuwima  „Kotek”;

>        na podstawie zabawy dydaktycznej „Gdzie się schowały koty?” kształtowanie rozumienia relacji przestrzennych; posługiwanie się określeniami  na, pod, przed, za w czasie zabawy ruchowej ze śpiewem „Wlazł kotek na płotek”, wykorzystanie do zabawy krzesełek oraz ławeczki; uważne słuchanie i wykonywanie poleceń; karta pracy – powiedz, co widzisz na obrazku?

>        zabawy ruchowe z elementami czworakowania  „Pieski w domu, pieski na spacer” oraz „Kotek pod płotek”;

 

Czwartek

KOCIE,  KOCIE  ŁAPKI

>        zabawa artykulacyjna do wiersza „Bawiły się kotki”; wspólne powtarzanie słów „kocie, kocie łapki” oraz przybijanie wewnętrznej strony dłoni z dziećmi; ćwiczenie mięśni tyłu języka i warg na zgłoskach „k”, „m”;

>        zagadki słuchowe – rozpoznawanie głosu zwierząt z kasety magnetofonowej; rozwijanie słuchu i uwagi; nauka piosenki „Kotek Puszek” , zapoznanie ze słowami i melodią; powtórzenie pierwszej zwrotki; zabawa rytmiczno – ruchowa do piosenki; utrwalenie kontrastowego tempa: szybko, wolno; przypomnienie piosenki „Jak Mruczek...”;

>        zabawy z imionami  „Moje imię” – układanie według wzoru; wyszukiwanie pierwszej litery imienia w alfabecie.

 

Piątek

MÓJ PRZYJACIEL PIES

>        inscenizacja z wykorzystaniem pluszowych zabawek przyniesionych przez dzieci „Rozmowa z psem” – omówienie, kiedy pies jest przyjacielem człowieka; wyrażanie swoich odczuć;

>        lepienie z plasteliny postaci psa; zwrócenie uwagi na budowę psa: tułów, cztery łapy, mordka, uszy, ogon; rozwijanie sprawności dłoni poprzez ugniatanie plasteliny, łączenie kolejnych elementów, umieszczenie pieska na podstawce, nadanie mu imienia; budzenie radości z wykonanej pracy;

>        zabawy ruchowe z elementami czworakowania  „Pieski w domu, pieski na spacer” oraz „Kotek pod płotek”;

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin