JEDZIE POCIĄG Z DALEKA
MÓJ TATA JEST KOLEJARZEM
> zestaw ćwiczeń porannych nr 2 wg I. Wlaźnik;
> słuchanie opowiadania „Tata kolejarz” przy ilustracji przedstawiającej dworzec kolejowy;; zapoznanie dzieci z pracą kolejarza i jego miejscem pracy; próba odpowiedzi na pytanie: co to jest pociąg, jak się porusza, po czym jeździ? Wprowadzenie fragmentu wiersza J. Tuwima „Lokomotywa”; zabawa ruchowa „Małe lokomotywy” – naśladowanie ruchu jadącego pociągu;
> wprowadzenie piosenki do nauki „Zabawa w pociąg”; doskonalenie umiejętności ustawiania się w rzędzie (pociąg), chwytanie się w pasie; naśladowanie poruszającego się pociągu podczas śpiewu piosenki; zabawa słuchowa „cicho – głośno”; utrwalenie piosenki „Ruda wiewióreczka”;
Wtorek
LISTOPADOWY SPACER PO PARKU
> nabywanie umiejętności bezpiecznego poruszania się poza terenem przedszkola podczas spaceru; przyzwyczajanie dzieci do codziennego pobytu na dworze bez względu na porę roku; przyzwyczajanie do zmian w sposobie ubierania się w zależności od temperatury; zabawa badawcza „Zasypianie drzewa” – opadanie wszystkich liści, wsłuchiwanie się poprzez przytulanie do drzewa; porównywanie grubości pnia drzewa – obejmowanie drzew;
> zestaw ćwiczeń ruchowych ogólnorozwojowych str.40 wg I.Salach (Poznanie środowiska społecznego);
> wprowadzenie codziennych ćwiczeń naprzemiennych; aktywizowanie półkul mózgowych do równoczesnej pracy.
Środa
WESOŁY POCIĄG
> na podstawie ilustracji „Wesoły pociąg” utrwalenie kształtu koła i wprowadzenie kształtu kwadratu; zabawa dydaktyczna „Zaczarowany worek”;; wykorzystanie kolorowej mozaiki do zabawy manualnej „Lokomotywa z wagonikami”; samodzielne konstruowanie przy stole; wyzwalanie ekspresji twórczej u dzieci podczas tworzenia pociągu;
> podczas zabawy słuchanie muzyki z płyty CD „Piosenki dla dzieci”; nucenie znanych piosenek o tematyce związanej z pociągami, np. „Jedzie pociąg z daleka”;
> zabawy ruchowe z elementem biegu „Przejedź przez tunel” oraz z elementem orientacyjno-porządkowym „Kolorowe lokomotywy”.
Czwartek
JUŻ RUSZYŁ NASZ POCIĄG
> zabawa inscenizowana do piosenki „Zabawa w pociąg’; odzwierciedlanie ruchem treści piosenki; zaproszenie dzieci na przejażdżkę pociągiem w góry, nad morze, do lasu, na łąkę; wyrabianie umiejętności reagowania ruchem na zmiany tempa i dynamiki; zagadki słuchowe – odróżnianie i nazywanie dźwięków z otoczenia; sprawne ustawianie się w rzędzie na sygnał muzyczny;
> karta pracy – „Lokomotywa” dorysowywanie brakujących kół, wypełnianie kolorem;
> zabawa kolejką elektryczną z napędem na baterie – umiejętne układanie torów kolejowych; cierpliwe oczekiwanie na swoją kolej podczas zabawy; dostarczanie i uściślanie wiadomości o życiu społecznym.
Piątek
KOLOROWE POCIĄGI
> zabawa dydaktyczna „Proszę wsiadać drzwi zamykać” – utrwalenie znajomości kolorów podstawowych poprzez kolorowe bilety; rozpoznawanie do którego pociągu należy wsiadać; doskonalenie orientacji przestrzennej; przestrzeganie umów zawartych z n –lką;
> układanie kompozycji z gotowych elementów – łączenie wagonów w szeregu na kartce papieru, doklejanie kół, dobieranie kolorów; umiejętne smarowanie klejem, wdrażanie do estetycznego wykonania pracy; układanie na dywanie czterech pociągów – dopasowywanie wagonów do koloru lokomotywy; budzenie radości z efektów własnej pracy;
> słuchanie bajek z książki Cz. Janczarskiego „Przygody i wędrówki Misia Uszatka”.
Hel53land