09 2007 pol 2 + odp.pdf
(
847 KB
)
Pobierz
961389 UNPDF
KujonPolski
23
www.gazetawyborcza.pl
1
GazetaWyborcza
1
Czwartek20września2007
A.rosa
C.szron
21.Spośródwypisanychopadówi osadówat
mosferycznychzaznaczxte,któresącharak
terystycznedlalata.
P
śnieg
P
szadź
P
grad
P
rosa
P
mżawka
P
szron
22.WczasiepobytunadmorzemRadekwy
brałsięnaspacerdopobliskiejwioski,którana
mapiew skali1:35000byłaodległao 6cm.Ileki
lometrówpokonałwobiestrony?Zapiszobli
czenia.
…………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………
Odpowiedź:............................................................
Odpowiedzi
B.mżawka
D.deszcz
Kluczodpowiedzidozadańzamkniętychzestawupt.„Kroplewody”
14.Wojtekpodlewaprostokątnytrawniko bo
kach40mi 21m.Przez7minutpodlałpowierz
chnięrówną70m
2
.Ileczasupotrzebujenapo
dlaniecałegotrawnika?
A.12min
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20.
C C A A D A B A C D C A B
B D B
C A C B
C.8h10min
B.1h24min
D.1h14min
Schematpunktowaniazadańotwartychzestawupt.„Kroplewody”
Zadaniaod15.do16.
odnosząsiędotabelki
Numer
zadania
Kryteriaizasadyprzyznawaniapunktów
Liczba
punktów
REKORDYOPADÓWATMOSFERYCZNYCHWKRAKOWIE
Zapoprawnezaznaczeniedwóchztrzechodpowiedzi
opadówiosadówatmosferycznychcharakterystycznychdlalata
¤
śnieg
x
grad
x
mżawka
¤
szadź
x
rosa
¤
szron
opadyatmosferyczne
[mm]
data
Najwyższasumaopadóww:
23.KlasaVIbz okazjiDniaDzieckamiałapójść
dopizzerii,alez powoduulewnegodeszczuwy
chowawczynizamówiładlaswoichwychowan
ków17jednakowychpizzdoszkoły.Chłopcyzje
dlipo
5
/
6
pizzy,a dziewczynkipo
1
/
2
.Iluuczniów
liczyłaklasa,jeślichłopcówbyłoo 6więcejniż
dziewczynek?Zapiszobliczenia.
…………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………
Odpowiedź:............................................................
roku
1000
1912
miesiącu
313
lipiec1903
dniu(odgodz.15
40
do18
40
)
99
9.09.1963
21
0 –1
Najniższasumaopadóww:
roku
432
1858
miesiącu
0
październik195 1
I
NFORMACJE ZE STRONY WWW
.
KLIMAT
.
GEO
.
UJ
.
EDU
.
PL
15.Ileminuttrwałyopadyatmosferyczne
w dniu9.09.1963roku?
A.3h
C.2h20min
24.Kilkuuczniówz klasyVdprzyniosłodo
pracowniodprzyrodykwiatyw doniczce.W cią
gudwóchtygodninapodlaniezużyli24półlitro
webutelki,28butelekopojemności0,75litra
oraz8butelekdwulitrowych.Iledoniczekz kwia
tamiprzynieśliuczniowiedopracowni,jeślido
każdegokwiatkacodzienniewlanookoło
1
/
4
li
trawody?
…………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………
Odpowiedź:............................................................
I. Ustalasposóbrozwiązaniazadania:
2
droga,jakąpokonałRadekwobiestrony
0 –1
B.160min
D.180min
22
II. Zamianajednostek:
16.Ilewynosiróżnicamiędzynajwyższąa naj
niższąsumąopadóww miesiącu?
A.568mm C.432mm
B.313mm D.1000mm
17.Aniai Zosiastałyoboksiebiei wpewnym
momenciezaczęłyjednocześniebiecwprzeciw
nychkierunkachdoswoichdomów,abyschro
nićsięprzedulewą.Poilusekundachodległość
międzynimibyłarówna720m,skoroAniaw każ
dejsekundziebiegła5m,a Zosia4m?
A.9s
0 –1
420000
cm
4200
m
4
2
km
I. Ustalasposóbrozwiązaniazadania:
5
6
ilośćpizzzjedzonychprzez6chłopców
5
6
17
ilośćpizzzjedzonychprzezparydziewczynka chłopiec
0 –1
25.Opiszw dwóchzdaniachdeszczz wier
szaJarosławaIwaszkiewicza.
…………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………
………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………
12
ilośćpardziewczynka chłopiec
6
:
1
1
3
9
ilośćuczniówwklasie
B.180s
C.80s
D.144s
II. Obliczenie ilości pizz zjedzonych przez 6 chłopców oraz przez par y
dziewczynkachłopiec:
5
18.Zegarbijecokwadrans.Podczasburzy
Kasiasłyszałabiciesześciokrotnie:pierwszy
raz8minutporozpoczęciuburzy,a ostatni3
minutyprzedzakończeniem.Ileczasutrwała
burza?
A.1h26min
23
0 –1
6
5
26.Niebojestzachmurzone.Twójmłodszy
bratwychodzinadodatkowezajęcia.Udzielmu
rady,w comasięubraći jaksięzachowaćw cza
sieburzy.
…………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………
………………………………………………………………………..
17
5
12
C.1h36min
B.1h31min
D.1h41min
III. Obliczenieilościpardziewczynka chłopiec:
0 –1
12
:
(
5
1
)
12
:
(
10
6
)
12
:
16
12
:
4
12
3
9
19.Wdwóchwiadrachrazembyły44litry
wody.Gdy4litrywodyprzelanoz wiadra
pierwszegododrugiego,tow pierwszymwia
drzebędzie3razywięcejwodyniżwdrugim.Ile
litrówwodybyłow każdymwiadrzeprzedprze
laniem?
A.Iwiadro– 29litrów,IIwiadro– 15litrów
B.Iwiadro– 33
1/
3
litra,IIwiadro– 10
2/
3
litra
C.Iwiadro– 37litrów,IIwiadro– 7litrów
D.Iwiadro– 34litry,IIwiadro– 10litrów
6
2
12
12
12
3
4
IV.
Obliczenieilościuczniówwklasie:
24
9
6
18
6
0 –1
27.Uzasadnij,dlaczegodołączonorysunki
dotekstuI.
…………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………
………………………………………………………………………..
28.Napiszopowiadaniez dialogiem„Toby
łaokropnaulewa”.
…………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………
………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………
ilośćwodyzużytadopodlewaniakwiatków
wczasiedwóchtygodni
14
0
28
0
75
8
49
ilośćwodyzużytadopodlewaniakwiatków
wczasiejednegodnia
:
0 –1
20.Tomek,Kamil,Mateuszi Danielczytają
tęsamąksiążkęo zjawiskachmeteorologicznych
naZiemi.Tomekprzeczytał13stronw 8minut,
Kamil9stronw 4minuty,Mateusz11stronw
5minut,a Daniel12stronw 6minut.Który
zchłopcówczytaksiążkęszybciej?
A.Tomek
3
ilośćkwiatkówwpracowniodprzyrody
:
1
24
4
II. Obliczenieilościwodyzużytejdopodlewaniakwiatków
wczasiedwóchtygodniorazjednegodnia:
C.Mateusz
0 –1
B.Kamil
D.Daniel
24
0
l
28
0
75
l
8
2
l
12
l
21
l
16
l
49
l
49
l
:
14
3
l
Niezbędnikucznia
Dlagimnazjalistówi nietylko
Cowtorekz „Gazetą”
III. Obliczenieilościkwiatkówwpracowniodprzyrody:
14
:
1
4
0 –1
Zaopisanie,aleniecytowanie
0 –1
25
Zanapisaniedwóchzdańzłożonych
0 –1
26
Zaprzekonująceargumenty
0 –1
27
Przyznajesiępunktzakażdąpoprawnąargumentację
0 –1
25wrześniateczkadozbieraniaserii
ipierwszyzeszyt
JĘZYK
POLSKI
częśćI
odantyku
do oświecenia
przewodnikpo epokach
najważniejsitwórcy
i dzieła
I. Realizacjatematu
Uczeńpodjąłtemat,piszeopowiadaniezdialogiem.
0 –1
II.Kompozycja
Opowiadaniejestprowadzonezeświadomościąceluijestpoprawne
kompozycyjnie.Przedstawionewydarzeniazostałylogicznieuporządkowane.
0 –1
III.Dobórś rodkówjęzykowych
Występujebogatesłownictwo,trafneokreślenia,zwroty,zróżnicowanaskładnia
itp.Dobórśrodkówjęzykowychjestcelowy.
0 –1
IV.Poprawnośćjęzykowa
Uczeńprzestrzeganormgramatycznych.
Dopuszczasiędwabłędyjęzykowe.
0 –1
28
V.Poprawnośćortograficzna
Uczeńprzestrzeganormortograficznych. Dopuszczasiędwabłędyortograficzne.
Uczeńzdysleksją:tworzytekstkomunikatywnymimobłędówjęzykowych.
0 –1
VI.Poprawnośćinterpunkcyjna
Uczeńprzestrzeganorm interpunkcyjnych.
Dopuszczasiętrzybłędyinterpunkcyjne.
Uczeńzdysleksją:zamykamyśliwobrębiezdań(bezwzględunapoprawnośćich
budowy),niemapotokuskładniowego.
0 –1
Partner
radiowy:
Uwaga:
Za kryteria V, VI, VII przyznajemy punkty, jeśli tekst ucznia obejmuje przynajmniej osiem
pełnychlinijek(dotyczyrównieżuczniówzdysleksją).
1
35006
2
I. Ustalasposóbrozwiązaniazadania:
2
24
3
7
4
Plik z chomika:
viking02
Inne pliki z tego folderu:
Literatura starożytna 02.rar
(18748 KB)
Literatura starożytna 01.rar
(19107 KB)
Literatura starożytna 00.rar
(14976 KB)
historyczne (SP0KSIK-1976).rar
(555521 KB)
TESTY GIMNAZJALNE (SP0KSIK-1976).rar
(821032 KB)
Inne foldery tego chomika:
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin