BEZPIECZNA DROGA DO PRZEDSZKOLA-3L.doc

(29 KB) Pobierz

 

 

III.                              III.  BEZPIECZNA DROGA DO PRZEDSZKOLA

 

Poniedziałek

PRZYGODA  NA ULICY

>       zestaw ćwiczeń porannych nr 6. wg H. Trawińskiej  str. 39;

>       oglądanie książeczek dziecięcych ze szczególnym zwróceniem uwagi na ilustracje przedstawiające ruch drogowy i pojazdy; słuchanie opowiadania  I. Salach „Przygoda na ulicy”; poznanie przygody Grzesia oraz skutków nieodpowiedniego zachowania się chłopca.; uświadomienie dzieciom faktu, że w kłopotliwej sytuacji można prosić o pomoc policjanta; wprowadzenie pojęć „ulica”, „jezdnia”; zabawy klockami „Budujemy ulicę”

>       „Koncert dla naszej Pani” – występ artystyczny wszystkich dzieci w przedszkolu, recytacja wierszy, śpiewanie piosenek, składanie życzeń i wręczanie upominków dla pań opiekujących się dziećmi, wprowadzenie radosnego i uroczystego nastroju.

 

Wtorek

WYCIECZKA NA SKRZYŻOWANIE

>       wysłuchanie wiersza H. Łochockiej „Regularny ruch” (zb. wł.) – przedstawienie dzieciom zasad przechodzenia przez jezdnię w dozwolonych miejscach (pasy, sygnalizator świetlny);

>       wycieczka na skrzyżowanie w celu obserwacji ruchu ulicznego oraz poznania elementarnych zasad ruchu drogowego; nauka chodzenia prawą stroną chodnika, przechodzenia przez ulicę w wyznaczonym miejscu; wprowadzenie określenia „zebra” i  „sygnalizator” – rozpoznawanie koloru czerwonego i zielonego

>       zestaw ćwiczeń  ruchowych wg I. Salach str. 50;

>        „Ściana pełna liter” wg metody I. Majchrzak – umieszczenie alfabetu demonstracyjnego na wysokości wzroku dzieci.

 

Środa

KOLOROWE  KÓŁKA

>       zabawy manipulacyjne z wykorzystaniem mozaiki geometrycznej – kółka małe i duże; słuchanie wiersza  „Sygnalizator świetlny”  w celu utrwalenia kolorów; zabawa dydaktyczna „Kolorowe kółka” - wyszukiwanie z mozaiki kółek czerwonych i zielonych; porównywanie liczebności zbiorów kółek: dużo – mało; karta pracy – zamalowywanie kółek w sygnalizatorze świetlnym;

>       zabawa ortofoniczna „Odgłosy ulicy” – ćwiczenia narządu mowy na zgłoskach: ti, tu, dzyń poprzez naśladowanie odgłosu pojazdów;

>       zabawa ruchowa z elementami biegu „Samochody” oraz orientacyjno – porządkowa „Przejście przez ulicę”.

 

 

Czwartek

SPOTKANIE Z  POLICJANTEM

>       rozmowa połączona z obserwacją  - zapoznanie z pracą, jaką wykonuje policjant (posterunek, komisariat, komenda – zależnie od sprawowanej funkcji); zaznajomienie z wyglądem munduru, akcesoriami wykorzystywanymi w pracy; ukazanie użyteczności jego pracy; zachęcenie do nawiązania bezpośredniego kontaktu z gościem;

>       słuchanie piosenki „Mój samochód” – omówienie treści piosenki; zabawa rytmiczno - ruchowa „Na ulicy”; szybkie reagowanie na zmianę tempa oraz sygnał „stop”; ćwiczenia lekkiego biegu do przodu i cofania się w wolnym tempie; sprawne ustawianie się na zbiórkę po usłyszeniu sygnału muzycznego; utrwalenie piosenki; utrwalenie piosenki „Jabłuszko”

 

Piątek

ZEBRA TWOIM PRZYJACIELEM

>       „przejście dla pieszych” – naklejanie na czarną kartkę papieru białych pasków; poznanie sposobu wykonania pracy; doskonalenie umiejętności posługiwania się klejem; utrwalenie pojęcia „zebra”;

>       zabawa tematyczna „Policjant kieruje ruchem drogowym” – zapoznanie z rolą pełnioną w zabawie (policjant, przechodzień, kierowca) oraz regułami zabawy; rozwiązywanie sytuacji konfliktowych w trakcie zabawy; wykorzystanie w zabawie prac wykonanej przez dzieci;

>       zabawa ruchowa z elementami biegu „Samochody”  zabawa integracyjna „Dotyk” – dotyk podawany do treści wiersza.

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin