PLAN PRACY WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNEJ NA CZERWIEC 2010 R..docx

(49 KB) Pobierz

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ I OPIEKUŃCZEJ W GRUPIE DZIECI 6 – LETNICH NA MIESIĄC CZERWIEC 2010 r.

                                                                                                  Opracowała: Anna Kaźmierczak

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Dzieci z różnych stron świata (01.06. – 08.06. 2010 r.)

2. Niedługo wakacje (09.06. – 23.06.2010 r.)

3. Zwierzęta żyjące w zoo (24.06. – 30.06. 2010 r.)

 

Treści programowe:

– kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej: do rodziny, grupy rówieśniczej

– rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi

– budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym

– wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne

– troska o zdrowie dzieci, ich rozwój fizyczny oraz sprawność fizyczną

– zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości i aktywności

 

Literatura:

1)    G. Demel Minimum logopedyczne nauczyciela przedszkola, WSiP, Warszawa 1983 r.

2)    T. Dziuzyńska, H. Ratyńska, E. Stójowa A jak będzie słońce… A jak będzie deszcz… Wiersze, opowiadania, teatrzyki, przysłowia i zagadki dla przedszkoli, WSiP, Warszawa 1996r.

3)    B. Godzimirska Razem w przedszkolu. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć cz. V, WSiP, Warszawa 2009r.

4)    B. Okraska – Ćwiek, M. Walczak Wesoła szkoła sześciolatka. Przewodnik metodyczny cz. V, WSiP, Warszawa 2003 r.

5)    E. M. Skorek Podręczny słownik logopedyczny, wyd. IMPULS, Kraków 2000

6)    B. Solarz, R. Seweryn, Plany miesięczne 6 – latki luty – czerwiec, WiP „Iwanowski”, Płock 2003 r.

7)    M. Walczak – Saro, D. Kręcisz Wesołe Przedszkole i przyjaciele. Program wychowania i edukacji przedszkolnej, WSiP, Warszawa 2009r.

8)    K. Wlaźnik Wychowanie fizyczne w przedszkolu, WSiP, Warszawa 1972 r.

9)    Zbiory własne: zestawy zabaw ruchowych, nagrania magnetofonowe, płyty CD

 

Metody pracy:

słowna – rozmowa, piosenka, wiersz, opowiadanie

oglądowa – pokaz, obserwacja

czynna – samodzielnych doświadczeń, zadań stawianych do wykonania, ćwiczeń utrwalających

 

Formy pracy:

z cała grupą

praca indywidualna

 

EDUKACJA ZDROWOTNA

ZABAWY RUCHOWE NOWE:

1)    „Pająk i muchy” zabawa z elementem orientacyjno – porządkowym

2)    Skoki kangura zabawa z elementem skoku.

3)    Magiczny bębenek” zabawa ruchowa

4)    Karawana” zabawa ruchowa z elementem czworakowania.

 

ZABAWY RUCHOWE DO POWTÓRZENIA:

1) „Kto złapie motyla?” zabawa z elementem biegu

2) „Zgadnij kogo brakuje?” zabawa z elementem orientacyjno – porządkowym

3) „Dzieci i pszczoła zabawa z elementem biegu

4) „Praca mrówek” zabawa z elementem czworakowania

 

ZESTAW ĆWICZEŃ PORANNYCH WEDŁUG K. WLAŹNIK NR 40, 41, 42, 43.

ZESTAW ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH NR 6 (ZESZYT WŁASNY)

ZESTAW ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH NR 7 (ZESZYT WŁASNY)

 

Spacery:

Lato” – spacer w okolicy przedszkola, obserwacja przyrody, owadów.

„Obserwacja krajobrazu” – spacer połączony z obserwacją zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla lata.

 

Wyjście na teren przedszkolny w miarę sprzyjającej aury:

-       przestrzeganie zasad nie oddalania się od grupy

-       bezpieczne korzystanie ze sprzętu ogrodowego na terenie  ogrodu przedszkolnego

 

Poznanie stosunków jakościowo ilościowych

(w ranku i po zajęciach)

-       posługiwanie się określeniem „para”

-       porównywanie liczebności zbiorów: „dużo”, „mało”, „tyle samo”

 

Ćwiczenia logopedyczne:

Zabawy oddechowe:

-    Huśtawka dla misia – dziecko leży na dywanie, nabiera powietrze nosem, wydycha ustami, kołysząc na brzuchu misia

-    Mecz piłkarski” – dziecko dmuchając na piłeczkę (z gąbki lub waty) prowadzi ją do bramki (z kartonu)

Zabawy usprawniające język:

-    Wędrujący język” – dziecko dotyka czubkiem języka górnej i dolnej wargi, górnych i dolnych zębów i dziąseł

-    Zmęczony piesek” – dziecko wysuwa język na brodę

-    Wahadełko” – dziecko kieruje język w kąciki ust, bez dotykania warg i zębów

Zabawy usprawniające wargi:

-    Całuski” – dziecko zaokrągla wargi i cmoka wykonując całuski

-    Uśmiech słoneczka – dziecko rozciąga wargi, uśmiecha się pokazując zęby

 

 

 

 

Data

Cele ogólne

Cele szczegółowe

Uwagi

I. Dzieci z różnych stron świata

01.06. wtorek

1. „Święto Dzieci” –  zabawy zorganizowane z okazji Dnia Dziecka.

 

-    kształcenie umiejętności zgodnej zabawy z dziećmi z innych grup

 

 

 

Dziecko:

-      potrafi być aktywne, spontaniczne            i otwarte,

-      nawiązuje przyjacielskie kontakty            z dziećmi z innych grup,

-       bierze aktywny udział w zabawach zorganizowanych przez nauczyciela.

 

02.06. środa

1.    Wiercipiętek i Dzień Dzieckahistoryjka obrazkowa.

 

 

 

 

 

 

2. „Mój portret”– malowanie kredkami ołówkowymi.

 

– kształtowanie umiejętności wiązania przyczyn i skutków według chronologii wydarzeń

 

 

 

 

 

kształcenie inwencji twórczej dziecka.

 

 

-  potrafi opowiadać treść historyjki obrazkowej z zachowaniem chronologii wydarzeń,

-  używa określeń: najpierw, potem,           na końcu,

-  próbuje określić niespodzianki i przyjemności jakich oczekują dzieci w dniu ich święta,

-    potrafi właściwie dobrać gamy kolorów,

-    potrafi rozplanować pracę na całej kartce,

-  prawidłowo trzyma kredki w dłoni.

 

04.06. piątek

1. „Latawiec” – papieroplastyka.

 

 

 

2. „Ruch to zdrowie”.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych  nr 6 (zeszyt własny).

 

-   wzbogacanie przeżyć i wyobraźni, kształtowanie postawy twórczej

 

 

rozwijanie sprawności fizycznej

 

-    sprawnie posługuje się nożyczkami,

-    doskonali sprawność manualną dłoni poprzez zaginanie papieru w wyznaczonym miejscu techniką tzw. lody.

-      potrafi wykonywać sprawnie p...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin