Joanna Wąsik
Plan pracy opiekuńczo- wychowawczej na miesiąc październik
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
· Zachęcanie uczniów do rozwijania swoich zainteresowań.
· Zapoznanie uczniów z charakterem zawodu nauczyciela.
· Zwrócenie uwagi na znaczenie pracy innych osób zatrudnionych w szkole.
· Kształtowanie postaw moralnych oraz umiejętności wyrażania własnego zdania.
· Uwrażliwianie wychowanków na piękno każdej pory roku.
· Kształtowanie postawy szacunku dla otaczającej przyrody.
· Zapoznanie uczniów ze zwyczajami zwierząt domowych oraz sposobach opieki nad nimi.
· Uwrażliwienie wychowanków na los zwierząt porzuconych, bezdomnych.
· Poznanie tradycji obchodzenia Zaduszek w różnych kulturach.
· Rozbudzanie uczuć więzi międzypokoleniowej.
· Wdrażanie do opieki nad miejscami upamiętniającymi walkę i męczeństwo.
· Kształtowanie odwagi wystąpień przed grupą.
Zajęcia z kultury żywego słowa
Zajęcia ruchowe
Zajęcia umuzykalniające
Zajęcia plastyczne
Wspomaganie procesu dydaktycznego szkoły
1-5.X.07 POZNAJEMY NASZE ZAINTERESOWANIA
Ø Pogadanka na temat„ Moje hobby, to..”
-zachęcanie do swobodnych wypowiedzi
Ø Kalambury
- gesty zamiast słów (opisujące hobby)
Ø Gra w tenisa stołowego
Ø Nauka piosenki „ Każdy ma jakiegoś bzika”
Ø „ Moje hobby’
Praca plastyczna wykonana akwarelą
Ø Układanie krzyżówki
( hasło określające jakieś hobby) -rozwijanie wyobraźni
8-12.X.07 DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ
Ø Rozmowa na temat „ Za co cenię mojego nauczyciela?”
Ø Pogadanka na temat Dnia Edukacji narodowej. Nauczyciel dawniej i dziś.
Ø Zabawa „Raz, dwa, trzy Nauczyciel patrzy
Ø Przedstawianie scenek o wybranym nauczycielu
Ø Ułożenie piosenki o nauczycielu
Ø Zabawa w rytm muzyki- „Zapraszam do środka osobę, która…”
Ø Laurka dla nauczyciela
Ø Wykonanie portretu nauczyciela-ołówkiem
Ø Rozwiązywanie rebusów
i łamigłówek
- ćwiczenie logicznego myślenia, spostrzegawczości
Ø Gra dydaktyczna „ Poznajemy różne zawody”-dopasowywanie kartoników
z nazwami zawodów do kartoników
z opisem przedmiotów związanych
z tym zawodem
15-19.X. 07 UROKI JESIENI
Ø Czytanie wiersza na temat jesieni,
-określenie cech charakterystycznych jesieni na podstawie wiersza
Ø Zabawa ruchowa
„ Żywy alfabet”
- układanie liter z własnych ciał
Ø Zabawa w parach- „ Ręka – Noga”
Ø Zapoznanie się ze słowami i melodią piosenki „ Kasztanki”
Ø Zabawa rytmiczna” Wirujące liście”
Ø Wykonanie ludzików z kasztanów i żołędzi
Ø Jesienne kompozycje z liści; wykorzystanie sznurka i kawałów tkanin
Ø Jesień w polu
i ogrodzie- praca technika dowolną
Ø Układanie rymowanek
o jesieni
Ø Qiz wiedzy ogólnej- sprawdzenie wiedzy uczniów
z różnych dziedzin wiedzy
22-26.X.07 NASI ULUBIEŃCY
Ø Pogadanka na temat moje ulubione zwierze
Rozmowa o zwyczajach zwierząt, sposobach pielęgnacji
Ø Zabawa ruchowa „ Słoń w składzie porcelany”
Ø Naśladowanie zwierząt
Ø Naśladowanie odgłosów zwierząt
Ø Wykonanie portretu swojego ulubieńca- akwarela, wyklejanie
Ø Oglądanie filmu edukacyjnego- „ Wędrówki z bestiami”- poznajemy dinozaury
Ø Nauka wiersza J.Tuwima „ Słoń Trąbalski”- doskonalenie techniki czytania
i pamięci
29.X- 2.XI. 07 PAMIĘTAMY O TYCH, KTÓRZY ODESZLI
Ø Rozmowa na temat zbliżających się świąt- określenie dat, zapoznanie ze sposobami obchodzenia ich w różnych kulturach
Ø Słuchanie recytacji wiersza
Ø Ćwiczenia relaksacyjne
i rozciągające
Ø Słuchanie piosenek wojskowych
Ø „ Święto Zmarłych
w jesiennym krajobrazie”- praca pastelami na papierze ściernym
Ø Rozwiązywanie ćwiczeń matematycznych
Ø Świetlicowe dyktando- treść dotycząca Świąt Zmarłych
Tuptas