1.WSTĘP
W obecnych czasach pokutuje przekonanie, iż w Polsce występuje zjawisko niżu demograficznego. Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, że zamożność społeczeństwa jest różna. Stan majątkowy łączy się z liczbą dzieci w rodzinie. Im wyższy, tym często chętniej rodzice decydują się na posiadanie potomstwa. Wśród chaosu i pośpiechu nierzadko nie ma czasu, by otoczyć w pełni opieką swoje dziecko. Przedszkola publiczne są zamykane, bo coraz częściej nie spełniają wymagań, jakie stawia przed nimi rzeczywistość. Szansą
w obecnej sytuacji stają się przedszkola niepubliczne. Przedszkole ,,Świat Malucha” oferuje opiekę nad dziećmi, które poprzez zabawę
i miłe spędzanie czasu uczą się języka angielskiego. Jak wiadomo jest to nowa i najbardziej skuteczna metoda nauki, ponieważ w pierwszych latach naszego życia przyswajamy wiedzę łatwiej. W najnowszych badaniach stwierdzono, że po piątym roku życia zdolność do nauki języków gwałtownie spada. Reklama, promocje, zadowolenie klientów przyciągnie następnych, dobra lokalizacja, grzeczna i wykwalifikowana kadra, energiczne, pełne życia, kreatywne nauczycielki. To główne atuty, jakie wróżą powodzenie przedsięwzięcia.
Biznes Plan potwierdził opłacalność przedsięwzięcia polegającego na stworzeniu przedszkola językowego.
2. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA PRZEDSIĘBIORSTWA
1. Przedstawienie firmy:Przedszkole ,,Świat Malucha” oferuje opiekę nad dziećmi, które poprzez zabawę i miłe spędzanie czasu uczą się języka angielskiego.
2. Nazwa: „Świat Malucha”Forma prawna: własność prywatna osoby fizycznej Przedmiot działalności: Działalność edukacyjnaSiedziba spółki: 42-606 Tarnowskie Góry, ul. Kolorowa 7Telefon /Fax. (032) 384-97-16
Strona internetowa: www.swiatmalucha.przedszkole.pl
3. Logo
4. Podstawowe cele działalności:a. Opieka nad najmłodszymi mieszkańcami naszego miastab. Nauka języka anielskiego i przygotowanie do dalszego kształcenia
5. Usługia. Opieka: w godzinach 7.00- 17.00b. Podział grup ze względu na wiek: - cats(2 lata)- tigers (3/4 lata)- lions (5/6 lat)c. Rytmika- zajęcia taneczne, gimnastyczne i muzyczne oraz zajęcia plastyczned. Zajęcia z języka angielskiego prowadzone przez profesjonalnych i doświadczonych
w pracy z dziećmi nauczycielami
e. Terapia mowy- zajęcia z logopedą
f. Etyka
g. Wyjazdy na basen, sponsorowane przez Urząd Miejskih. Posiłki: śniadanie godz. 8.00
drugie śniadanie godz. 11.00
obiad godz. 13.00
podwieczorek godz. 15.00i. cena miesięcznej opieki wynosi 700zł
( koszt posiłków oraz wszystkich dodatkowych zajęć wliczono w cenę)- opłacenie z góry
3. ANALIZA RYNKU
1. Mocne i słabe strony firmya. Mocne- korzystna lokalizacja firmy- usługi na wysokim, europejskim poziomieb. Słabe- brak pielęgniarki/higienistki/lekarza w miejscu placówki
2. Zewnętrzne zagrożeniaa. pojawienie się w przyszłości silnej konkurencjib. ubożenie niższego segmentu klientów- potencjalnych nabywców usługc. rosnąca liczba poważnych, aktywnie działających konkurentów, którzy adresują swą ofertę do tych samych grup odbiorców co nasza firmad. zbliża się niż demograficzny, nadchodzi moda na model rodziny 2+1
3. Szanse na rynkua. mała konkurencja na rynkub. wzrost zamożności części społeczeństwa, która preferuje wysokiej jakości usługic. duża grupa lojalnych klientówd. z zachodu napływa do nas moda aby uczyć małe dzieci języków obcyche. rodzice pragną inwestować w przyszłość swoich dziecif. coraz więcej kobiet pragnie połączyć rodzinę z karierą, a takie przedszkole jest znakomitym rozwiązaniem
4. Konkurencja- na chwilę obecną- brak
5. NabywcyKlientami przedszkola ,,Świat Malucha” mogą być dzieci w wieku od 2 do 6 lat. Jest to oferta dla zapracowanych rodziców, którzy chcą zainwestować w przyszłość swojego dziecka.
4. STRATEGIA MARKETINGOWA
1. Sposoby osiągania celu firmya. reklama poprzez zadowolonych klientówb. rabaty, promocje- zniżka w opłatach dla rodzeństwa
5. ZARZĄDZANIE FIRMĄ
1. Kadra zarządzająca Dyrektor: Zuzanna Wystemp Kierownik do spraw finansowych: Anna Kral Kierownik do spraw technicznych: Tomasz Molinowski
2. Pracownicy Opiekunowie: Magdalena Barczyńska,
Katarzyna Osaw,
Joanna Gmiał
Nauczyciele języka angielskiego: Michał Skok,
Rafał Heliń
Zajęcia rytmiki i muzyki: Karolina Zok Zajęcia plastyczne: Aleksandra Karska Logopeda: Ilona Jałczyn
Kucharka: Dorota Cewik
Pomoc kuchenna: Alina Robrow Sprzątaczka: Stefania Czyść
Etyk: Julian Aleski
6. PLAN FINANSOWY
I. Inwestycja wstępna:
1. Remont lokalu 10 000 zł
2. Wyposażeniea. sprzęt biurowy 2 000 złb. urządzenie sal 5 000 złc. sprzęt edukacyjny 1 000 złd. zabawki 1 000 zł ______________
Razem: 9 000 zł
3. Reklama
- Kampania reklamowa 2 000 zł
4. Dofinansowanie:
- Dotacja unijna 15 000 zł
II. Koszty miesięczne:
1. Lokal
- czynsz: 600 zł- światło: 350 zł- woda: 300 zł- gaz: 200 zł- telefon: 150 zł- CO: 300 zł- zakup pożywienia: 1 000 zł
- środki czystości: 500 zł
- artykuły papiernicze: 200 zł
______________
Razem: 3 600 zł
2. Wynagrodzenia dla pracowników
- Zuzanna Wystemp: 2 700 zł
- Anna Kral: 1 800 zł
- Tomasz Molinowski: 1 800 zł- Magdalena Barczyńska: 2 100 zł- Katarzyna Osaw: 2 100 zł- Joanna Gmiał: 2 000 zł- Michał Skok: 2 000 zł- Rafał Heliń: 2 000 zł- Karolina Zok: 1 500 zł- Aleksandra Karska: 1 500 zł
- Ilona Jałczyn: 1 000 zł- Dorota Cewik: 800 zł
- Alina Robrow: 500 zł...
Malwinek