biznes pal.doc

(46 KB) Pobierz
1

1.WSTĘP

 

W obecnych czasach pokutuje przekonanie, iż w Polsce występuje zjawisko niżu demograficznego. Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, że zamożność społeczeństwa jest różna. Stan majątkowy łączy się z liczbą dzieci w rodzinie. Im wyższy, tym często chętniej rodzice decydują się na posiadanie potomstwa. Wśród chaosu i pośpiechu nierzadko nie ma czasu, by otoczyć w pełni opieką swoje dziecko. Przedszkola publiczne są zamykane, bo coraz częściej nie spełniają wymagań, jakie stawia przed nimi rzeczywistość. Szansą

w obecnej sytuacji stają się przedszkola niepubliczne.
            Przedszkole ,,Świat Malucha” oferuje opiekę nad dziećmi, które poprzez zabawę

i miłe spędzanie czasu uczą się języka angielskiego. Jak wiadomo jest to nowa i najbardziej skuteczna metoda nauki, ponieważ w pierwszych latach naszego życia przyswajamy wiedzę łatwiej. W najnowszych badaniach stwierdzono, że po piątym roku życia zdolność do nauki języków gwałtownie spada.
Reklama, promocje, zadowolenie klientów przyciągnie następnych, dobra lokalizacja, grzeczna i wykwalifikowana kadra, energiczne, pełne życia, kreatywne nauczycielki. To główne atuty, jakie wróżą powodzenie przedsięwzięcia.

Biznes Plan potwierdził opłacalność przedsięwzięcia polegającego na stworzeniu przedszkola językowego.
 

 

 

 

2. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA PRZEDSIĘBIORSTWA
 

1. Przedstawienie firmy:
Przedszkole ,,Świat Malucha” oferuje opiekę nad dziećmi, które poprzez zabawę i miłe spędzanie czasu uczą się języka angielskiego.


2. Nazwa: „Świat Malucha
Forma prawna: własność prywatna osoby fizycznej
Przedmiot działalności: Działalność edukacyjna
Siedziba spółki: 42-606 Tarnowskie Góry, ul. Kolorowa 7
Telefon /Fax. (032) 384-97-16

Strona internetowa: www.swiatmalucha.przedszkole.pl


3. Logo
 


 

4. Podstawowe cele działalności:
a. Opieka nad najmłodszymi mieszkańcami naszego miasta
b. Nauka języka anielskiego i przygotowanie do dalszego kształcenia
 

 

 

 

5. Usługi
a. Opieka: w godzinach 7.00- 17.00
b. Podział grup ze względu na wiek:
- cats(2 lata)
- tigers (3/4 lata)
- lions (5/6 lat)
c. Rytmika- zajęcia taneczne, gimnastyczne i muzyczne oraz zajęcia plastyczne
d. Zajęcia z języka angielskiego prowadzone przez profesjonalnych i doświadczonych

   w pracy z dziećmi nauczycielami

e. Terapia mowy- zajęcia z logopedą

f. Etyka

g. Wyjazdy na basen, sponsorowane przez Urząd Miejski
h. Posiłki: śniadanie                             godz.   8.00

     drugie śniadanie               godz. 11.00

     obiad                             godz. 13.00

     podwieczorek               godz. 15.00
i. cena miesięcznej opieki wynosi 700zł

( koszt posiłków oraz wszystkich dodatkowych zajęć wliczono w cenę)- opłacenie z góry

 

 

 

3. ANALIZA RYNKU


1. Mocne i słabe strony firmy
a. Mocne
- korzystna lokalizacja firmy
- usługi na wysokim, europejskim poziomie
b. Słabe
- brak pielęgniarki/higienistki/lekarza w miejscu placówki


2. Zewnętrzne zagrożenia
a. pojawienie się w przyszłości silnej konkurencji
b. ubożenie niższego segmentu klientów- potencjalnych nabywców usług
c. rosnąca liczba poważnych, aktywnie działających konkurentów, którzy adresują swą ofertę do tych samych grup odbiorców co nasza firma
d. zbliża się niż demograficzny, nadchodzi moda na model rodziny 2+1


3. Szanse na rynku
a. mała konkurencja na rynku
b. wzrost zamożności części społeczeństwa, która preferuje wysokiej jakości usługi
c. duża grupa lojalnych klientów
d. z zachodu napływa do nas moda aby uczyć małe dzieci języków obcych
e. rodzice pragną inwestować w przyszłość swoich dzieci
f. coraz więcej kobiet pragnie połączyć rodzinę z karierą, a takie przedszkole jest znakomitym rozwiązaniem


4. Konkurencja
- na chwilę obecną- brak


5. Nabywcy
Klientami przedszkola ,,Świat Malucha” mogą być dzieci w wieku od 2 do 6 lat. Jest to oferta dla zapracowanych rodziców, którzy chcą zainwestować w przyszłość swojego dziecka.
 

 

4. STRATEGIA MARKETINGOWA


1. Sposoby osiągania celu firmy
a. reklama poprzez zadowolonych klientów
b. rabaty, promocje
- zniżka w opłatach dla rodzeństwa
 

 

 

 

5. ZARZĄDZANIE FIRMĄ


1. Kadra zarządzająca
Dyrektor:                                                         Zuzanna Wystemp
Kierownik do spraw finansowych: Anna Kral
Kierownik do spraw technicznych: Tomasz Molinowski


2. Pracownicy
Opiekunowie:                                           Magdalena Barczyńska,

Katarzyna Osaw,

Joanna Gmiał

Nauczyciele języka angielskiego:               Michał Skok,

Rafał Heliń

Zajęcia rytmiki i muzyki:                             Karolina Zok
Zajęcia plastyczne:                                           Aleksandra Karska
Logopeda:                                                         Ilona Jałczyn

Kucharka:                                                         Dorota Cewik

Pomoc kuchenna:                                           Alina Robrow
Sprzątaczka:                                                         Stefania Czyść

Etyk:                                                                       Julian Aleski

 

 

 

 

6. PLAN FINANSOWY

 

I. Inwestycja wstępna:

1. Remont lokalu                       10 000 zł

 

2. Wyposażenie
a. sprzęt biurowy                          2 000 zł
b. urządzenie sal                          5 000 zł
c. sprzęt edukacyjny                          1 000 zł
d. zabawki                                        1 000 zł
                                 ______________

                                  Razem: 9 000 zł

 

3. Reklama

- Kampania reklamowa               2 000 zł             

 

4. Dofinansowanie:

- Dotacja unijna                        15 000 zł

 

 


II.  Koszty miesięczne:

1. Lokal

- czynsz:                                            600 zł
- światło:                                             350 zł
- woda:                                             300
- gaz:                                                           200
- telefon:                                             150
- CO:                                                           300
- zakup pożywienia:                          1 000 zł

- środki czystości:                              500 zł

- artykuły papiernicze:                200 zł

                    ______________

                     Razem: 3 600 zł

 

2. Wynagrodzenia dla pracowników

- Zuzanna Wystemp:                             2 700 zł

- Anna Kral:                                           1 800 zł

- Tomasz Molinowski:               1 800 zł
- Magdalena Barczyńska:               2 100 zł
- Katarzyna Osaw:                             2 100 zł
- Joanna Gmiał:                             2 000 zł
- Michał Skok:                             2 000 zł
- Rafał Heliń:                                           2 000 zł
- Karolina Zok:                             1 500 zł
- Aleksandra Karska:                             1 500 zł

- Ilona Jałczyn:                             1 000
- Dorota Cewik:                                800 zł

- Alina Robrow:                                500 zł
...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin