Prestige APS150MXA.doc

(891 KB) Pobierz
AUTO ALARM APS150MXA



APS 150 MXA                        

 

 

 

DOKUMENTACJA TECHNICZNA DO

 

AUTOALARMU   

 

 

 

 

 

 

APS 150 MXA

 

 

 

 

 



 

 

 

 

DZIAŁ HANDLOWY

KIELCE  UL. MANIFESTU LIPCOWEGO 34  TEL. 0-41/368 30 67 FAX.: 0-41/346 21 18 

WARSZAWA  UL. WOŁODYJOWSKIEGO 40 a  TEL. 0-22/ 843 47 27

 

SERWIS

KIELCE  UL. MALIKÓW 146 b   TEL. 0-41/ 368 30 66

 

 

 

 

SPIS TREŚCI

 

 

 

-          INFORMACJE PRZEDINSTALACYJNE                                                                                    3               

 

-          OPIS FUNKCJI ALARMU                                                                                                                4         

 

-          OPIS PROGRAMÓW I PROGRAMOWANIE FUNKCJI                                                         7                                   

 

-          PROGRAMOWANIE PILOTÓW                                                                                                   9

 

      -    PROGRAMOWANIE KODU AWARYJNEGO WYŁĄCZANIA ALARMU                            9                                                

   

-          TABELA SZYBKIEGO PROGRAMOWANIA FUNKCJI                                                        10

 

-          OPRZEWODOWANIE ALARMU                                                                                                  11

 

-          SCHEMAT PODŁĄCZENIA ALARMU                                                                                                  12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

INFORMACJE  PRZEDINSTALACYJNE

 

Wszystkie połączenia przewodów alarmu do instalacji w samochodzie, muszą być bezwzględnie przylutowane i izolowane, gwarantuje to prawidłowe działanie alarmu.

 

Centrala alarmu powinna być zamontowana wewnątrz samochodu, w miejscu nie dostępnym dla użytkownika alarmu i osób trzecich, w taki sposób, aby jak najmniej była narażona na wilgoć lub działanie wody.

 

System alarmowy APS 150MXA wyposażony jest w dwa niezależne wyjścia sterowania syreną zewnętrzną i klaksonem do sygnalizacji włączenia - wyłączenia alarmu oraz sygnalizacji włamania. W przypadku, gdy podłączony ma zostać klakson należy do jego podłączenia zastosować dodatkowy przekaźnik.

UWAGA!!! W wielu samochodach klakson nie jest przystosowany do pracy ciągłej. W takim przypadku należy bezwzględnie zastosować syrenę.

 

Do alarmu można wykorzystać trzy niezależne blokady zapłonu, blokadę wewnątrz centrali alarmu (blokada będzie aktywna przy próbie uruchomienia samochodu przy włączonym alarmie w stan czuwania), blokadę zewnętrzną, do której trzeba wykorzystać dodatkowy przekaźnik i masę po załączeniu alarmu (blokada będzie aktywna przy nieautoryzowanej próbie uruchomienia pojazdu), blokadę zewnętrzną, do której trzeba wykorzystać dodatkowy przekaźnik i masę po wyłączeniu alarmu (blokada będzie aktywna przy nieautoryzowanej próbie uruchomienia pojazdu i przy próbie ominięcia systemu alarmu przez odłączenie głównego zasilania od centrali alarmu).

 

Dioda LED powinna być zamontowana w widocznym miejscu wewnątrz pojazdu. Będzie to dodatkowa informacja dla potencjalnego amatora cudzej własności, że samochód jest zabezpieczony przed włamaniem lub ewentualną próbą kradzieży.

 

Alarm wyposażony jest w dwa niezależne wejścia czujników (port 1) (port 2), do których można podłączyć czujnik wstrząsowy (dwu strefowy z PRE ALARMEM - lekkie uderzenie w samochód, w czasie gdy alarm jest włączony spowoduje, że alarm potwierdzi kilkoma sygnałami syreny lub klaksonu stan czuwania –pierwsza strefa, natomiast mocne uderzenie w samochód lub wybicie szyby spowoduje, że syrena będzie sygnalizować ciągłym sygnałem stan alarmowania – druga strefa), czujnik ultradźwiękowy (czuły na ruch wewnątrz pojazdu), czujnik położenia (czuły na próbę podnoszenia samochodu) lub czujnik stłuczenia szyby (reaguje na dźwięk zbijanej szyby).

 

Alarm APS 150MXA posiada trzy wejścia kontroli włączników krańcowych. Przewód ciemno zielony (-) podłączamy do włącznika krańcowego klapy bagażnika lub do lampki bagażnika, przewód brązowy (-) podłączamy do włączników krańcowych drzwi lub do lampki wewnętrznej, przewód fioletowy (+) podłączamy do włączników krańcowych drzwi lub do lampki wewnętrznej.

UWAGA!!! Funkcja REARMING (zamykanie drzwi po przypadkowym wyłączeniu alarmu) będzie kasowana tylko, jeśli do włączników krańcowych drzwi, lub do oświetlenia wnętrza podłączymy przewód brązowy (-) lub fioletowy (+). Przewód ciemno zielony zawiesza tylko funkcję na czas podania impulsu (-), co może spowodować zatrzaśnięcie kluczyków wewnątrz samochodu. Przy podłączeniu alarmu do centralnego zamka i braku podłączenia zdalnego otwierania bagażnika zaleca się podłączenie wyłącznika krańcowego bagażnika razem z wyłącznikami drzwi do przewodu brązowego (-) lub fioletowego (+)(zapobiega to przypadkowemu zatrzaśnięciu kluczyków w bagażniku).

 

Przycisk serwisowy musi być zamontowany bezwzględnie! Potrzebny on będzie w przyszłości do awaryjnego wyłączania alarmu ze stanu czuwania, do programowania funkcji alarmu (na życzenie użytkownika), do programowania pilotów i do wyprogramowywania pilotów z pamięci alarmu (na życzenie użytkownika) itd.

 

Syrena z niezależnym zasilaniem powinna być zamontowana w przegrodzie silnika, w miejscu dostępnym dla użytkownika, tak aby w razie potrzeby mógł ją wyłączyć kluczykiem (np. oddając samochód do serwisu).

 

Syrena z niezależnym zasilaniem (bez kluczyka) może być zamontowana w miejscu trudno dostępnym, ponieważ będzie wyłączana kodem osobistym lub przez wprowadzenie alarmu w tryb serwisowy.

 

Alarm posiada możliwość odczytania z pamięci, 10 ostatnich zdarzeń (wzbudzeń) dla tego bardzo ważne jest, aby podłączyć go w taki sposób, aby w przyszłości można było bezbłędnie odczytać z pamięci to, co się działo z alarmem.

 

Jeśli alarm zostanie podłączony zgodnie z opisem zawartym w tekście, zgodnie z przeznaczeniem i zaleceniami producenta AUDIOVOX i importera AMERVOX, to działanie systemu będzie jak najbardziej prawidłowe.

Ustawienia fabryczne zaprogramowane przez producenta, są zaznaczone w tabeli programów ( patrz strona 10 ).

 

UWAGA!! W przypadku gdy alarm jest włączony lub wyłączony, po odłączeniu zasilania i ponownym podłączeniu zasilania alarm zawsze będzie załączony w stanie alarmowania ( mrugają kierunkowskazy, sygnalizuje syrena). Jeżeli alarm jest w trybie serwisowym po odłączeniu zasilania i ponownym włączeniu zasilania pozostaje w trybie serwisowym. Wszystkie inne zaprogramowane funkcje po odjęciu zasilania i ponownym podłączeniu pozostają zapamiętane przez alarm.

 

OPIS FUNKCJI ALARMU

 

Załączenie alarmu w stan czuwania: aktywne

- Wyłącz stacyjkę, wyjdź z samochodu i zamknij wszystkie drzwi.

- Przyciśnij i puść przycisk włączania alarmu na pilocie.

- Syrenka wyda 1 dźwięk, kierunkowskazy błysną 1 raz, LED na desce rozdzielczej zacznie równomiernie

powoli migać - SYSTEM ZOSTAŁ UZBROJONY.

UWAGA!!!! Jeżeli syrenka wydała 3 dźwięki podczas włączania alarmu oznacza to, że któryś z chronionych elementów (drzwi, maska silnika lub bagażnik) pozostają nie domknięte. W tym przypadku system należy wyłączyć domknąć niedomknięty element i ponownie włączyć system , lub bez wyłączania systemu domknąć niedomknięty element i alarm potwierdzi zamknięcie jednym sygnałem syreny .

 

Załączenie alarmu w stan czuwania-pasywne

- Wyłącz stacyjkę, wyjdź z samochodu, i zamknij wszystkie drzwi.

- LED zacznie szybko migać sygnalizując, że uruchomiony został 30-sto sekundowy

Cykl samo-załączenia.

- Po 30-stu sekundach alarm wyda krótki sygnał syrenką i światła błysną 1 raz - alarm został włączony i przeszedł w stan czuwania.

uwaga!! W przypadku pozostawienia samochodu w serwisie należy przełączyć alarm w stan serwisowy.

 

Wyłączenie alarmu ze stanu czuwania

- Aby wyłączyć system alarmowy należy nacisnąć a następnie puścić przycisk wyłączania na pilocie

- Syrenka wyda 2 krótkie dźwięki, światła błysną 2 razy, dioda LED zgaśnie – system

został wyłączony.

uwaga!! Jeżeli system ustawiony został jako „pasywny” po wyłączeniu aktywowany zostanie system samo załączenia (szybkie migania diody LED na desce rozdzielczej). Otwarcie drzwi zawiesza cykl samo załączenia do czasu ponownego ich zamknięcia o ile nie zostanie załączona stacyjka.

 

Alarm pasywny

Każdy alarm APS 150MXA instalowany jako alarm pasywny musi mieć ustawione następujące programy:

- (program 5) ustawiony na pasywny

W przypadku ustawienia systemu na tryb pasywny alarm będzie przechodził w stan czuwania po użyciu pilota, a także samoczynnie po 30 sekundach od wyłączenia stacyjki i zamknięciu ostatnich drzwi.

Bez dźwiękowe potwierdzanie włącz – wyłącz (na stałe)

Funkcja ta umożliwi wybór potwierdzania włączenia i wyłączenia alarmu ze stanu czuwania.

Po odłączeniu zasilania alarm pamięta ustawienie tej funkcji.

Funkcję ustawia się poprzez:

- włącz – wyłącz kluczyk stacyjce

- trzy razy naciśnij przycisk serwisowy

- syrena wyda jeden dźwięk sygnalizując włączenie głośnego potwierdzenia włącz - wyłącz alarmu, lub syrena wyda dwa dźwięki sygnalizując włączenie bez dźwiękowego włączanie - wyłączanie alarmu.

Uwaga!!! Bez dźwiękowe potwierdzanie włączenia alarmu w stan czuwania nie będzie aktywne, kiedy będą otwarte drzwi, tylna klapa lub pokrywa silnika (syrena lub klakson potwierdzi trzema sygnałami)

Uwaga!!! Bez dźwiękowe potwierdzenie wyłączenia alarmu ze stanu czuwania nie będzie aktywne, kiedy w czasie czuwania alarmu była próba włamania (syrena lub klakson potwierdzi czterema sygnałami)

 

Załączenie i wyłączenie trybu serwisowego

Sposób włączania i wyłączania trybu serwisowego jest uzależniony od ustawienia programu 10 (awaryjne wyłączanie alarmu przyciskiem serwisowym lub kodem osobistym)

 

Załączenie trybu serwisowego (tylko przy ustawieniu awaryjnego wyłączania alarmu za pomocą przycisku serwisowego)

W momencie kiedy zachodzi potrzeba pozostawienia samochodu w warsztacie serwisowym należy przełączyć alarm w tryb serwisowy aby nie zachodziła potrzeba informowania personelu serwisu o sposobie działania alarmu. Aby tego dokonać należy:

 

- Wyłączyć alarm, wejść do pojazdu i załączyć stacyjkę ON

- Naciśnij i przytrzymaj przycisk serwisowy przez 5 sekund.

Dioda LED zacznie świecić ciągłym światłem, co będzie oznaczać, że alarm przełączony został w stan serwisowy.

 

Wyłączenie trybu serwisowego (tylko przy ustawieniu awaryjnego wyłączania alarmu za pomocą przycisku serwisowego)

Aby wyjść z trybu serwisowego należy:

- załączyć stacyjkę ON

-    nacisnąć i przytrzymać przycisk serwisowy ponad 5 sekund i zwolnić

-    dioda LED przestanie świecić ciągłym światłem.

 

Załączenie trybu serwisowego (tylko przy ustawieniu awaryjnego wyłączania alarmu za pomocą kodu osobistego)

W momencie kiedy zachodzi potrzeba pozostawienia samochodu w warsztacie serwisowym należy przełączyć alarm w tryb serwisowy, aby nie zachodziła potrzeba informowania personelu serwisu o sposobie działania alarmu. Aby tego dokonać należy:

-    Wyłączyć alarm za pomocą pilota lub kodu osobistego.

-    Załączyć stacyjkę ON.

-    Po upływie 15 sekund nacisnąć a następnie zwolnić przycisk serwisowy tyle razy, ile wskazuje pierwsza cyfra kodu osobistego (1-9).

-    W ciągu 10 sekund od wprowadzenia pierwszej cyfry kodu, wyłączyć OFF i załączyć stacyjkę ON.

-    W ciągu 10 sekund nacisnąć przycisk serwisowy tyle razy, ile wskazuje druga cyfra kodu osobistego (1-9), przy czym wykonując ostatnie przyciśnięcie należy przytrzymać wciśnięty przycisk przez 5 sekund do zapalenia diody LED.

Autoalarm znajduje się w trybie serwisowym.

 

Wyłączenie trybu serwisowego (tylko przy ustawieniu awaryjnego wyłączania alarmu za pomocą kodu osobistego)

Aby wyjść z trybu serwisowego należy:

-    Załączyć stacyjkę ON.

-    Po upływie 15 sekund nacisnąć a następnie zwolnić przycisk serwisowy tyle razy, ile wskazuje pierwsza cyfra kodu osobistego (1-9).

-    W ciągu 10 sekund od wprowadzenia pierwszej cyfry kodu, wyłączyć OFF i załączyć stacyjkę ON.

-    W ciągu 10 sekund nacisnąć przycisk serwisowy tyle razy, ile wskazuje druga cyfra kodu osobistego (1-9), przy czym wykonując ostatnie przyciśnięcie należy przytrzymać wciśnięty przycisk przez 5 sekund i dopiero wtedy go zwolnić.

-    Dioda LED zgaśnie, alarm powróci do normalnego działania.

Uwaga!!! Tryb serwisowy służy do wyłączenia systemu. Nie można alarmu wówczas załączyć za pomocą pilota i nie funkcjonuje ewentualne samo-uzbrajanie. W trybie serwisowym działa sterowanie z pilota centralnego zamka.

 

Awaryjne wyłączanie alarmu ze stanu czuwania

Sposób awaryjnego wyłączania alarmu ze stanu czuwania jest uzależniony od ustawienia programu 10 (awaryjne wyłączanie alarmu przyciskiem serwisowym lub kodem osobistym).

 

Awaryjne wyłączanie alarmu ze stanu czuwania (tylko przy ustawieniu awaryjnego wyłączania alarmu za pomocą przycisku serwisowego) 

Jeżeli zagubiony został pilot lub z jakiegoś powodu nie można pilotem wyłączyć alarmu, należy do wyłączenia alarmu użyć przycisku serwisowego. Aby awaryjnie wyłączyć alarm należy:

-    Otworzyć drzwi. ALARM ZACZNIE SYGNALIZOWAĆ WŁAMANIE.

-    Załączyć stacyjkę ON.

-    Nacisnąć a następnie zwolnić przycisk serwisowy.

-    Alarm został rozbrojony.

 

Awaryjne wyłączanie alarmu ze stanu czuwania (tylko przy ustawieniu awaryjnego wyłączania alarmu za pomocą kodu osobistego)

Jeżeli zagubiony został pilot lub z jakiegoś powodu nie można pilotem wyłączyć alarmu, należy do wyłączenia alarmu użyć osobistego kodu wyłącznika awaryjnego. Aby awaryjnie wyłączyć alarm należy:

- Otworzyć drzwi, aby dostać się do wyłącznika serwisowego. ALARM ZACZNIE SYGNALIZOWAĆ WŁAMANIE!!!

- Załączyć stacyjkę ON.

- W ciągu 5 sekund nacisnąć a następnie zwolnić przycisk serwisowy tyle razy, ile wskazuje pierwsza cyfra kodu osobistego (1-9).

 

 

- W ciągu 5 sekund od wprowadzenia pierwszej cyfry kodu, wyłączyć OFF załączyć stacyjkę ON.

- W ciągu 5 sekund nacisnąć a następnie zwolnić przycisk serwisowy tyle razy, ile wskazuje druga cyfra kodu osobistego (1-9).

- W ciągu 5 sekund wyłącz OFF i załącz zapłon ON.

Jeżeli wprowadzony kod był poprawny - ALARM ZOSTAŁ WYŁĄCZONY. Użytkownik alarmu może 3 razy próbować wprowadzić poprawny kod, po czym następuje zablokowanie tej funkcji na okres 10 sekund. W tym

czasie można wyłączyć system tylko za pomocą transmitera. Jeśli użytkownik wprowadzi trzy razy nieprawidłowy kod osobisty wyłączenia alarmu, nastąpi zablokowanie tej funkcji na czas 10 sekund.

Fabrycznie zaprogramowany jest kod 1-1. Dla skuteczności ochrony pojazdu zalecane jest zaprogramowanie własnego kodu. Jeśli użytkownik będzie korzystał tylko z awaryjnego wyłączania alarmu kodem osobistym, to wyłącznik serwisowy powinien być zainstalowany w łatwo dostępnym miejscu.

 

Sygnalizacja dźwiękowa alarmu przy włączaniu i wyłączaniu

0 sygnałów       - alarm został włączony

1 sygnał * *              - alarm został włączony

2 sygnały *               - alarm został wyłączony

3 sygnały                  - sygnalizacja otwartych drzwi, przy włączaniu alarmu

4 sygnały                 - sygnalizacja o próbie włamania podczas czuwania alarmu

* - po wprowadzeniu odpowiednich programów, sygnały te mogą ulec zmianie...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin