Przedszkole Miejskie
Nr 1
w Kraśniku
Plan pracy na miesiąc Czerwiec
Strona 1 z 15
Tydzień I F/Z37
Temat tygodnia: ,,Dzień Dziecka”
Temat dnia
Przebieg zabaw i zajęć
Środki
dydaktyczne
Metody, techniki, formy
Obszar
edukacyjny
Podstawa
programowa
,,Dzień Dziecka w naszym przedszkolu”
02.VI.08
(poniedziałek)
I. Śpiewanie piosenek o tematyce wiosennej. Zachęcanie dzieci do improwizacji ruchowej podczas śpiewania.
▪ Zabawa matematyczna pt: ..Ile rąk? Ile dzieci?’’
II. ,,Dzień Dziecka w naszym przedszkolu”- zabawy, konkursy, zawody, niespodzianki.
Udział dzieci w konkursie piosenki przedszkolnej.
▪ Zabawy i zawody na świeżym powietrzu przy muzyce.
płyta CD
m. ekspresyjna
f. grupowa
f. zespołowa
m. praktycznego działania
edukacja muzyczna
edukacja matematyczna
edukacja
muzyczna edukacja zdrowotna
edukacja ruchowa
I. 1, 2
II. 1, 2
II. 3
III. 1
IV. 5
Strona 2 z 15
,, Z wizytą w krainie Plastoludków’’
03.VI.08
(wtorek)
I. Słuchanie przez dzieci piosenki S. Kraszewskiego i R. Twardowskiego pt: ,,Plastoludki”. Rozmowa z dziećmi na temat wysłuchanej piosenki. Nauka refrenu piosenki.
▪ Zabawa muzyczno- ruchowa pt: ,,Plastoludki”
II. Słuchanie opowieści o bajkowej krainie Plastoludków. Zestawienie treści opowiadania z ilustracją zawartą w książce i piosenką. Słuchanie poleceń Plastelinka i niesienie pomocy Plastoludkom- uzupełnianie ćwiczeń zawartych w podręczniku według poleceń nauczyciela.
,,Wywiad z Plastoludkiem”- odgrywanie scenek przez dzieci.
III. ,,Wycieczka do Plastogrodu” – ćwiczenia gimnastyczne – zestaw 3
▪ Zabawa orientacyjno- porządkowa - ,,Plastoludki w parach”
▪ Ćwiczenia dużych grup mięśniowych -,,Zbieramy leśne owoce”, czworakowanie i pełzanie- zabawy z elementami skrętu tułowia.
,,Leśne zawody”- skręty tułowia; ćw. tułowia i równowagi - ,,Elastyczne Plastoludki’’
k. s. 48, 49
woreczki, piłki, obręcze
m . podająca
f. indywidualna
edukacja w zakresie mowy i myślenia
edukacja zdrowotna
I.1
III. 7
II. 8
III. 6, 7
II. 2
Strona 3 z 15
,,Spotkanie z rówieśnikami z różnych krajów”
04.VI. 08
(środa)
I. Wprowadzenie do tematyki dnia – wysłuchanie wiersza E. Szelburg- Zarembiny pt: ,,Lunamuk”; J. Tuwima pt: ,,Bambo” oraz B. Lewandowskiej pt: ,,Lapończyk i ren’’. Rozmowa na temat wysłuchanych wierszy. Oglądanie albumów i zdjęć ,atlasu geograficznego z innych części świata.
▪ Opowieść ruchowa przy wybranej muzyce z różnych krajów.
II. Omówienie cech charakterystycznych wyglądu i stroju dzieci z innych krajów na podstawie ćwiczeń zawartych w podręczniku.
▪ Układanie z rozsypanki literowej imion dzieci z różnych krajów.
▪ Utrwalenie cyfr 1- 10. Zadania tekstowe według pomysłu nauczyciela oraz ćwiczeń zawartych w podręczniku.
III. Zabawa muzyczno- ruchowa przy piosence pt; ,,Podajmy sobie ręce”
wiersza E. Szelburg- Zarembiny pt: ,,Lunamuk”; J. Tuwima pt: ,,Bambo” oraz B. Lewandowskiej pt: ,,Lapończyk i ren’’
k. s. 50, 51 ćw. 1
k. s. 52 ćw. 1
k. s. 52 ćw. 2
m. podająca
m. poszukująca
...
gosiakosiak6