SZKOŁA I NAUCZYCIEL W OPINII UCZNIÓW I ABSOLWENTÓW.doc

(38 KB) Pobierz
SZKOŁA I NAUCZYCIEL W OPINII UCZNIÓW I ABSOLWENTÓW

SZKOŁA I NAUCZYCIEL W OPINII UCZNIÓW I ABSOLWENTÓW

Zestawienie bibliograficzne sporządzone w wyborze ze zbiorów Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Bydgoszczy, poz. 67
Oprac. Krystyna Bieniek

WYDAWNICTWA ZWARTE

  1. Analiza psychologiczna twórczości dzieci i młodzieży / Stanisław Popek. – Wyd. 2. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1985. – 135 s.
    Sygnatura: 100818-820
  2. Czy nasza szkoła jest dobra? / Tł. Krzysztof Kruszewski. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2003. – 223 s.
    Sygnatura: 140288p
  3. Dlaczego dzieci nie lubią szkoły? / Alicja Kargulowa. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1991. – 170 s.
    Sygnatura: 123601p-604
  4. Nauczyciel – uczeń : między przemocą a dialogiem : obszary napięć i typy interakcji / pod red. Marii Dudzikowej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza IMPULS, 1996. – 219 s.
    Sygnatura: 127601p-603
  5. Nauczyciel – uczeń : role instytucjonalne a reprezentacje / Michel Gilly. – Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1987. – 307 s.
    Sygnatura: 110657p-662, 122943
  6. Polska szkoła : nauczyciele – uczniowie : studium relacji / red. Robert Geisler. – Częstochowa, Katowice : „Śląsk”, 2000. – 108 s.
    Sygnatura: 139506p
  7. Poznawanie uczniów : zdobywanie informacji w pracy wychowawczej / Andrzej Janowski. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2002. – 175 s.
    Sygnatura: 138007p-008
  8. Rysunek projekcyjny jako metoda badań psychologicznych / pod red. Marioli Łaguny, Bogusławy Lachowskiej. – Lublin : Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2003. – 232 s. (Prace Wydziału Nauk Społecznych 91)
    Sygnatura: 143053
  9. Szkoła dla ucznia : jak uczyć życia z ludźmi / Hanna Rylke, Grażyna Klimowicz. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1992. – 253 s.
    Sygnatura:123287p-289
  10. Szkoła i nauczyciel w percepcji uczniów / pod red. Zbigniewa B. Gasia. – Warszawa : Instytut Badań Edukacyjnych, 1999. – 234 s.
    Sygnatura: 134851-852
  11. Uczeń w teatrze życia szkolnego / Andrzej Janowski. – Wyd. 3. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1998. – 187 s.
    Synatura: 126048-050, 132686p-688, 118158-162

ARTYKUŁY Z CZASOPISM

  1. Aby polubić szkołę [ankieta, klasa VIII] / Ewa Rapacka-Skiba // Przyjaciel Dziecka. – 1998, nr 1-3, s. 25
  2. Ankieta badająca poczucie ucznia w klasie i szkole / Teresa Kałan, Ewa Pszczółkowska, Beata Rechnio // Wszystko dla Szkoły. – 2002, nr 9, s. 8
  3. Ankieta „Moja szkoła” / Urszula Strzelczyk-Raduli // Edukacja i Dialog. – 1999, nr 1, s. 15-17
  4. Ankietowanie jako metoda w mierzeniu jakości pracy szkoły / Elżbieta Gosławska // Dyrektor Szkoły. – 2002, nr 9, s. 11-13
  5. Atmosfera szkoły i domu w opiniach uczniów szkół podstawowych / Tomasz Lisicki, Barbara Wilk // Nowa Szkoła. – 1997, nr 1, s. 60-62
  6. Autorytet nauczyciela w opinii uczniów / Maria Dudzikowa // Problemy Opiekuńczo – Wychowawcze. – 1995, nr 8, s. 3-11
  7. Aż do bólu [szkoła w oczach dzieci] / oprac. Witold Salański // Głos Nauczycielski. – 1996, nr 43, s. 11-12
  8. Badanie losów absolwentów jako element mierzenia jakości pracy szkoły // Beata Stabryła, Tamara Dąbrowska // Dyrektor Szkoły. – 2001, nr 1, s. 12-14
  9. Badanie opinii uczniów na temat pracy nauczyciela / Zbigniew B. Gaś // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 1998, nr 7, s. 55-59
  10. Cechy dobrego nauczyciela według uczniów / Tadeusz Słomkiewicz // Nowa Szkoła. – 1996, nr 8, s. 27-28
  11. Czy matematyka jest przedmiotem humanistycznym? [opinie, sądy o matematyce] / Marek Pisarek // Edukacja i Dialog. – 1999, nr 4, s. 56-59
  12. Czy szkoła jest nasza? / Konrad Jastrzębski // Edukacja i Dialog. – 1999, nr 1, s. 9-13
  13. Dlaczego dzieci nie lubią szkoły? / Magdalena Krawczonek // Dyrektor Szkoły. – 2004, nr 7/8, s. 65-67
  14. Doświadczenia szkolne źródłem lęku w opinii młodzieży / Teresa Bach-Olasik // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 1991, nr 6, s. 247-251
  15. Dyskusja z klientami o dobrej szkole / Grażyna Serafińska, Renata Kobusińska // Dyrektor Szkoły. – 2001, nr 5, s. 21-23
  16. Informacje o szkole – z plam, kresek, koloru... / Radosław Trepiński // Edukacja i Dialog. – 1995, nr 5, s. 34-37
  17. Jak budować opinię szkoły? / Anita Talik Orłowska // Dyrektor Szkoły. – 2004, nr 2, s. 19-21
  18. Jak młodzież spostrzega współczesnego nauczyciela / Ryszard Pantkowski // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 1991, nr 5, s. 200-202
  19. Jaki dyrektor? – zdaniem młodzieży : wzór efektywnego dyrektora szkoły / Kazimierz Denek // Dyrektor Szkoły. – 1995, nr 3-4, s. 35-37
  20. Jeden nauczyciel – dwa obrazy / Karolina Gensler // Edukacja i Dialog. – 1998, nr 8, s. 32-35
  21. Kto ma władzę, ten ma rację [LO] / Anna Malenda // Edukacja i Dialog. – 1995, nr 7, s. 36-38
  22. Metody nauczania biologii w opinii uczniów / Anna Solska // Biologia w Szkole, 1997, nr 4, s. 217-220
  23. Młodzież o sobie i swoich nauczycielach / Halina Ścisłowska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2000, nr 1, s. 19-21
  24. Monitorowanie oddziaływań wychowawczych szkoły / Alicja Jarmuła // Dyrektor Szkoły. – 2002, nr 9, s. 7-10
  25. Nauczyciel „innej szkoły” – szkoły przyszłości / Magdalena Krawczonek // Dyrektor Szkoły. – 2004, nr 7/8, s. 70-71
  26. Nauczyciel klas I-III w opinii uczniów / Maria Sobieszczyk // Zeszyty Naukowe WSP w Bydgoszczy : Studia Pedagogiczne. - 1996, z. 31, s. 229-235
  27. Nauczyciel w oczach swoich wychowanków : analiza ankiety przeprowadzonej w roku szkolnym 1993/94 / Maria Andres, Maria Piotrowicz // Wychowawca. - 1995, nr 1, s. 11-13
  28. Nauczyciele i uczniowie o konfliktach szkolnych / Ewa Przygońska // Edukacja. – 1996, nr 3, s. 43-60
  29. Nauczyciele w oczach uczniów / Grażyna Klimowicz // Społeczeństwo Otwarte. – 1995, nr 10, s. 26-31
  30. Obraz integracji oddziaływań edukacyjnych w zakresie wychowania fizycznego w świetle wypowiedzi uczniów kończących nauczanie początkowe / Seweryn Sulisz // Wychowanie Fizyczne i Sport. – 2000, nr 4, s. 71-84
  31. Oczekiwania uczniów wobec szkoły / Dorota Nowak // Edukacja i Dialog. – 1999, nr 3, s. 49-52
  32. Opiekuńczo-wychowawcze możliwości szkoły / Grażyna Gajewska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2001, nr 2, s. 24-29
  33. Opinia ucznia o wychowawcy / Klemens Stróżyński // Wychowawca. – 1999, nr 5, s. 44-45
  34. Opiniowanie przez uczniów pracy nauczyciela / Zbigniew B. Gaś // Dyrektor Szkoły. – 1998, nr 11, s. 28-33
  35. Osobowość nauczyciela [w opinii uczniów] / Sylwia Seul // Edukacja. – 1996, nr 7, s. 31-34
  36. Potrzeby psychiczne licealistów a postrzeganie nauczyciela / Elżbieta Napora // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2001, nr 8, s. 30-31
  37. Poznaj opinie uczniów / Klemens Stróżyński // Język Polski Gimnazjum 2000/01, z. 1, s. 65-74
  38. Przez samoocenę do partnerstwa / Marzena Zmysłowska // Edukacja Dialog. – 2000, nr 1, s. 26-32
  39. Spór o katalog cech dobrego nauczyciela / Dorota Sipińska // Edukacja i Dialog. – 1997, nr 1, s. 47-50
  40. Szkoła i nauczyciele w oczach ucznia / Anna Wiłkomirska //Edukacja i Dialog. – 1997, nr 6, s. 56-60
  41. Szkoła – klimaty bezprawia [uczeń - opinie o szkole] / Maria Dąbrowska-Bąk // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 1996, nr 3, dod., s. 2-8
  42. Szkoła – lubimy ją czy nie? / Elżbieta Furdyna. – Nowa Szkoła, 1996, nr 9, s. 61-62
  43. Szkoła moich marzeń [ankieta] / oprac. Włodzimierz Wolski // Przyjaciel Dziecka. – 1995, nr 5-6, s. 17-18
  44. Szkoła przyjazna uczniom [rozpoznanie oczekiwań klientów za pomocą ankiet] / Anna Kozłowska // Dyrektor Szkoły. – 2004, nr 1, s. 30-35
  45. Szkoła w opinii uczniów i nauczycieli... / Czesław Banach // Dyrektor Szkoły. – 1995, nr 3-4, s. 37-38
  46. Świadomość rzeczywistości [opinie o nauczycielach i szkole] / Barbara Karolczak-Biernacka // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 1996, nr 8, s. 12-15
  47. Test rysunku nauczyciela jako metoda diagnozy sytuacji szkolnej dziecka / Iwona Gryniuk, Tuszyńska-Bogucka Violetta // Psychologia Wychowawcza. – 1996, nr 6, s. 249-259
  48. Uczeń o szkole [opinie o szkole, nauczycielu, lekcjach] / Małgorzata Jadczak-Nowacka // Dyrektor Szkoły. – 1998, nr 11, s. 34-36
  49. Uczniowie o nauczycielach / Mariola Bartosiak-Tomusiak // Edukacja i Dialog. - 1997, nr 8, s. 49-50
  50. Uczniowie o nauczycielach / Irena Wawryk // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 1991, nr 1, s. 27-29
  51. Uczniowie o szkole [badania] / Irena Dzierzgowska // Dyrektor Szkoły. – 2004, nr 6, s. 46-48
  52. Wizerunek nauczyciela w opinii uczniów [kl. III LO] / Anna Czepiec-Mączka // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2000, nr 8, s. 21-23
  53. Wizja szkoły przyszłości w opinii uczniów szkół podstawowych / Bożena Matyjas // Nowa Szkoła. – 1995, nr 10, s. 26-28
  54. Wypracowanie szkolne szansą do wykorzystania / Bożena Muraszko // Edukacja i Dialog. – 2000, nr 2, s. 56-59
  55. Wzór osobowy nauczyciela w opinii uczniów i rodziców / Małgorzata Sarud // Dyrektor Szkoły. – 2002, nr 12, s. 21-22
  56. Źródła przemocy w szkole w opinii uczniów / Małgorzata Falkiewicz-Szult. – Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 1996, nr 2, dod., s. 6-8

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin