1. W każdym przykładzie kółko symbolizuje liczbę 5.
Pomyśl i wpisz, jaką liczbę symbolizuje kwadrat, a jaką trójkąt?
2. Ola ułożyła w sześciu pudełkach bombki i pierniczki na choinkę. Poukładała je osobno i napisała na nich liczbę znajdujących się w środku bombek i pierniczków.
To pudełko Podaruję Ali - powiedziała. Zostanie mi wtedy o 20 więcej bombek niż pierników.
Pomyśl i odpowiedz, które pudełko miała na myśli Jola?
3. Z widocznych na rysunku liczb wybierz trzy takie, aby przemnożone przez siebie dały taki sam wynik, jak dodane do siebie.
4. Zastąp przedstawione na rysunku figury liczbami 1, 2, 3, 5 w taki sposób, aby można było wykonać działania zarówno w trzech rzędach, jak i w trzech kolumnach. Pamiętaj, że takiej samej figurze przyporządkowana jest ta sama liczba.
5. Dwunastu uczniów ustawiło się dwójkami, trójkami i czwórkami. Ile jest dwójek, trójek i czwórek? Uwaga! Możesz posłużyć się rysunkiem schematycznym, np. kropeczkami lub kreskami.
marzi81