REGULAMIN RADY PEDAGOGICZNEJ.doc

(51 KB) Pobierz
REGULAMIN

REGULAMIN

 

RADY PEDAGOGICZNEJ

 

PRZEDSZKOLA „MINI RAJ” W MIŃSKU MAZOWIECKIM

 

 

 

 

 

Podstawa prawna:

·       art. 43 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. Nr 95 poz. 425 – ze zmianami)

·       § 5 ust. 9 pkt. 2 Statutu Przedszkola Prywatnego „Mini Raj

 

 

 

 

I

 

INFORMACJE OGÓLNE

 

1.Rada Pedagogiczna jest organem przedszkola realizującym zadania wynikające ze Statutu Przedszkola dotyczące kształcenia, wychowania i opieki.

 

2.W skład Rady Pedagogicznej wchodzi właściciel, dyrektor oraz wszyscy nauczyciele zatrudnieni w przedszkolu.

 

3.W zebraniach Rady Pedagogicznej lub w określonych punktach porządku zebrań mogą uczestniczyć z głosem doradczym osoby zaproszone przez przewodniczącego, za zgoda lub na wniosek Rady Pedagogicznej.

 

 

ZADANIA RADY PEDAGOGICZNEJ

 

1.Dbanie o jakość przedszkola poprzez tworzenie koncepcji pracy pedagogicznej, współdecydowanie o kierunku jego rozwoju.

 

2.Planowanie i organizowanie pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej, jej analizowanie, ocenianie i wnioskowanie.

 

3.Analizowanie i ocenianie organizacyjnych i materialnych warunków pracy przedszkola.

4.Upowszechnianie nowatorstwa pedagogicznego, innowacji i eksperymentów oraz organizowanie wewnętrznego doskonalenia zawodowego.

 

5.Planowanie i organizowanie współpracy z rodzicami i opiekunami dzieci.

 

 

III

 

KOMPETENCJE RADY PEDAGOGICZNEJ

 

1.Rada Pedagogiczna posiada kompetencje :

 

a/ stanowiące

b /opiniodawcze

 

STANOWIĄCE KOMPETENCJE RADY PEDAGOGICZNEJ

 

1. Opracowywanie i zatwierdzanie rocznych planów pracy, programów wychowawczych.

 

2. Przygotowanie projektu statutu przedszkola i jego zmian.

 

3. Uchwalenie zestawu programów, wybór  podręczników.

 

4. Podejmowanie uchwał w sprawie innowacji, i podejmowanych działań pedagogicznych w placówce. 

 

5. Podejmowanie uchwał w sprawie skreślenia dziecka z listy wychowanków.

 

OPINIODAWCZE KOMPETENCJE RADY PEDAGOGICZNEJ

 

1. Opiniowanie organizacji pracy przedszkola ,w tym tygodniowego rozkładu godzin pracy nauczycieli.

 

2. Opiniowanie przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych przedstawionych przez dyrektora i właściciela.

 

3. Opiniowanie przedszkolnego zestawu programów.

 

4. Opiniowanie programów opracowanych przez nauczycieli dopuszczonych do realizacji w przedszkolu.

 

IV

 

STRUKTURA ORGANIZACYJNA RADY PEDAGOGICZNEJ

 

1. Rada Pedagogiczna działa na zebraniach za pomocą swoich organów

2. Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest Dyrektor przedszkola

 

OBOWIĄZKI PRZEWODNICZĄCEGO RADY PEDAGOGICZNEJ

 

a/ realizowanie uchwał Rady Pedagogicznej

 

b/ prowadzenie i przygotowywanie zebrań Rady Pedagogicznej

 

c/ tworzenie atmosfery życzliwości i zgodnego współdziałania wszystkich jej członków w celu podnoszenia jakości pracy przedszkola

 

e/ oddziaływanie na postawę nauczycieli, pobudzanie ich do twórczej pracy i podnoszenia kwalifikacji zawodowych

 

f/ zapoznawanie Rady Pedagogicznej na bieżąco z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego oraz omawianie trybu i form jego realizacji

 

CZŁONKOWIE RADY ZOBOWIĄZANI SĄ DO:

 

a)     współtworzenia atmosfery życzliwości, koleżeństwa i zgodnego współdziałania wszystkich członków Rady

 

b)    przestrzegania postanowień prawa oświatowego oraz wewnętrznych zarządzeń dyrektora przedszkola

 

 

c)     czynnego uczestnictwa we wszystkich zebraniach i pracach rady

 

d)    realizowania uchwał Rady

 

 

e)     składania przed Radą sprawozdań ze swoich działań w zakresie dydaktyczno-wychowawczym, opiekuńczych oraz dodatkowych obowiązków

 

f)      przestrzegania tajemnicy Rady

 

 

 

 

ORGANIZACJA POSIEDZEŃ RADY PEDAGOGICZNEJ

 

1. Rada Pedagogiczna  wykonuje swoje zadania zgodnie z rocznym planem pracy przedszkola.

 

2. Zebrania Rady Pedagogicznej organizuje się w czasie po zajęciach z dziećmi.

 

3. Zebrania Rady Pedagogicznej są organizowane przed rozpoczęciem roku szkolnego, w każdym okresie (semestrze) , po zakończeniu rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz w miarę bieżących potrzeb. Zebrania mogą być organizowane z inicjatywy dyrektora placówki, właściciela albo co najmniej 1/3 członków Rady Pedagogicznej.

 

4.Wniosek winien mieć formę pisemną i zawierać spis spraw wymagających zwołania Rady Pedagogicznej oraz pożądany termin jego przeprowadzenia.

 

 

 

RAMOWY PORZĄDEK OBRAD PLENARNYCH

 

1.Rada Pedagogiczna zatwierdza porządek zebrania przedstawiony przez przewodniczącego rady.

 

2.Bezpośrednio przed rozpoczęciem zebrania członkowie Rady Pedagogicznej mogą zgłaszać uwagi i zastrzeżenia oraz propozycje uzupełnienia porządku obrad.

 

3.Realizacja porządku zebrania:

·        omówienie projektów decyzji, stanowisk ,opinii

·        dyskusja, ustosunkowanie się do pytań, wniosków zastrzeżeń

·        podjęcie ewentualnych uchwał przez głosowanie

 

4.Wnioski różne ,wolne głosy.

 

5.Zakończenie zebrania.

 

 

 

 

 

 

VI

 

PROCEDURA PRZYGOTOWANIA I UCHWALANIA DECYZJI I STANOWISK

 

PRZEZ RADĘ PEDAGOGICZNĄ

 

1.Rada Pedagogiczna w formie uchwał zatwierdza, opiniuje i wnioskuje w sprawach należących do jej kompetencji.

 

2.Rada Pedagogiczna podejmuje uchwały 

 

3.Uchwały Rady podejmowane są zwykłą większością głosów w obecności i co

najmniej 2/3 jej członków.

 

4.Głosowanie nad uchwałą Rady Pedagogicznej odbywa się w głosowaniu:

   jawnym przez podniesienie ręki

 

5.Uchwały i postanowienia Rady Pedagogicznej obowiązują wszystkich pracowników przedszkola.

 

 

 

VII

 

DOKUMENTOWANIE OBRAD               RADY PEDAGOGICZNEJ

 

1.Z zebrania Rady Pedagogicznej sporządza się protokół  w terminie 7 dni od posiedzenia.

2.Protokół pisany jest ręcznie i zawiera:

a/ numer strony, datę zebrania oraz numery podjętych uchwał, podpis protokolanta, właściciela przedszkola, dyrektora oraz wszystkich pozostałych członków Rady

b/ listę obecności nauczycieli z odnotowaniem osób nieobecnych

e/ przebieg zebrania, streszczenia wystąpień i dyskusji oraz zgłoszonych i uchwalonych wniosków

3.Zebrania Rady Pedagogicznej numeruje się cyframi rzymskimi, a uchwały Rady Pedagogicznej –arabskimi.

Numeracja rozpoczyna się z początkiem roku szkolnego.

4.Członkowie Rady Pedagogicznej są zobowiązani w terminie 14 dni od dnia sporządzenia protokołu do zapoznania się z jego treścią i zgłoszenia ewentualnych uwag i poprawek przewodniczącemu obrad w terminie 7 dni od zapoznania się z jego treścią.

VIII

 

KSIĘGA PROTOKOŁÓW RADY PEDAGOGICZNEJ

 

1.Podstawowym dokumentem Rady Pedagogicznej jest księga protokołów, w której zamieszczane są wszystkie protokoły wg kolejności.

2. Księga jest opieczętowana oraz podpisana przez dyrektora

3.Księgę z  protokołami należy udostępniać na terenie przedszkola jej nauczycielom

4. Księgę protokołów przechowuje się w kancelarii przedszkola.

 

IX

 

ZMIANY REGULAMINU I PRZEPISY KOŃCOWE

 

1.Zmiana regulaminu Rady Pedagogicznej odbywa się w trybie i na zasadach właściwych dla jego uchwalenia.

 

2.Uchwała nowelizująca wymienia uchylane, zmieniane lub uzupełniane przepisy i podaje nową treść przepisów.

 

3.Jeżeli liczba zmian w regulaminie Rady Pedagogicznej jest znaczna , przewodniczący opracowuje i ogłasza tekst jednolity regulaminu Rady Pedagogicznej.

 

 

 

Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem 07. 01. 2008 r.,  jednocześnie traci moc dotychczas obowiązujący.

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin