Smak wierzbowego kotka.doc

(42 KB) Pobierz
: ,,Smak wierzbowego kotka”- historyjka obrazkowa wg utworu Hanny Zielińskiej

1

 

 

 

 

: ,,Smak wierzbowego kotka”- historyjka obrazkowa wg utworu Hanny Zielińskiej

 

Cele ogólne: Aktywizowanie myślenia dzieci poprzez udzielanie odpowiedzi na pytania n-lki.

                     Rozbudzanie zainteresowań  kulturą i sztuką regionalną.

 

Cele operacyjne:

Dziecko

- wypowiada się pełnymi zdaniami

- rozpoznaje symbole wielkanocne

- nazywa obrzędy wielkanocne

- rozumie znaczenie słowa pisanka

- rozumie pojęcie ,,para”

- układa elementy wielkanocne na świątecznie nakrytym stole

- zaśpiewa piosenkę ,, Pisanki” sł. K. Różecka, m. F. Leszczyńska

 

Wiek dzieci: 5- latki

 

Formy pracy : indywidualna, zespołowa, z całą grupą

Metody pracy: podająca, problemowa, aktywizujaca, praktyczna

 

L.P.

Sytuacja edukacyjna

Zadania dla dzieci

Zakładany efekt

Środki dydaktyczne

1.

Śpiew indywidualny

refrenu piosenki ,, To jest Wielkanoc”

Wybrane dziecko śpiewa refren piosenki

 

Zna wybrany fragment piosenki

Kaseta

z nagraniem

2.

Historyjka obrazkowa

wg utworu Hanny Zielińskiej

Słuchają historyjki

,, Smak wierzbowego kotka”

Zapamiętały akcję

Cztery ilustracje

sukcesywnie odsłaniane

3.

Rozmowa na temat treści historyjki

Odpowiadają na pytania n-lki

- Do czego potrzebne były wierzbowe bazie?

- Jak  i czym można  udekorować wielkanocny stół?

- Kto chodził

z wystruganym

z drewna kogutkiem

- Co działo się

w drugi dzień świąt

 

 

-Wiedzą, że bazie potrzebne

są do wykonania palemek, na przybranie świątecznego stołu,

- dawniej do smagania aby dzieci były zdrowe

- Znają symbole wielkanocne, wiedzą co to jest pisanka

- znają pojęcia dyngus, śmigus

 

4.

Zabawa ruchowa ,, Na wiosennym spacerze”

Spacerują po sali,

dobierają się

w dwójki,

tańczą w rytmie usłyszanej melodii

Interpretują melodię ruchowo, znają pojęcie para

Sylwety kurczaczków, kur, kaczuszek, zajączków, nagranie

z melodią piosenki ,,Taniec

kurczaka”

 

5.

Praca w zespołach

I zespół

- Wyszukują symbole wielkanocne, układają

w koszyczku, naklejają

 

II zespół

- Ozdabiają wielkanocnego baranka

 

 

 

III zespół

- składają wielkanocne jajko

z części

      

 

- Odróżniają symbole wielkanocne od bożonarodzeniowych

 

 

 

- dorysowują brakujące elementy

wykorzystując elementy literopodobne

 

 

- łączą elementy

w jedną całość

 

 

 

 

Karty pracy 1, 2, 3

6.

Dekoracja wielkanocnego stołu

Układają symbole wielkanocne na świątecznie nakrytym stole

Wyszukują  symbole ukryte

w kącikach dydaktycznych, wiedzą ,co powinno

znaleźć się na wielkanocnym stole, przeżywają nastrój oczekiwania zbliżających się świąt

 

 

Biały obrus do nakrycia stołu, serwetka do koszyczka,

pisanki, cukrowy baranek , wazon z baziami, palemki,

kurczaczki, lukrowana babka

7.

Śpiew zbiorowy piosenki ,, Pisanki”

Dzieci śpiewają piosenkę

Znają dokładnie słowa piosenki,

wiedzą, że pisanek było  pięć, wiedzą co było namalowane  na każdej pisance

Kaseta

z podkładem muzycznym

8.

Ewaluacja osiągnięć dzieci

Odpowiadają na pytania nauczycielki

Znają tradycje

i obrzędy

wielkanocne

 

9.

Wspólne dzielenie się jajkiem

Dzielą się jajkiem, składają sobie wzajemnie życzenia

Wiedzą ,że spożywanie jajka jest głównym symbolem

obchodzenia świąt

Wielkiej Nocy

 

 

 

 

 

 

                                                                                      Opracowały: Marianna Wieczorkowska

                                                                                                            Jolanta Siuda

                                                                                                         Przedszkole Miejskie Nr 17

                                                                                                         99-300 Kutno

                                                                                                         ul. Wybickiego 1

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin