Przedszkole, w którym pracuję.
Anonimowa ankieta dla nauczycieli przedszkola
Szanowni Państwo,
Chcielibyśmy poznać Państwa opinię o przedszkolu, w którym pracujecie. Ankieta jest anonimowa. Zbiorcze wyniki zostaną zamieszczone w Raporcie. Jesteśmy przekonani, że staną się one podstawą planowania rozwoju Waszego przedszkola.
1. Czy jest Pan(i) zadowolony(a) z przedszkola, w którym Pan(i) pracuje?
Proszę wstawić znak X w wybranym punkcie skali.
nie jestem zadowolony(a)
jestem zadowolony(a)
2. Jak ocenia Pan(i) relacje międzyludzkie w przedszkolu?
Proszę wstawić znak X w wybranym punkcie skali, w każdym z poniższych stwierdzeń.
złe
dobre
a) relacje między pracownikami są:
b) relacje między pracownikami a dyrektorem są:
c) relacje między wychowankami są:
d) relacje między wychowankami a nauczycielami są:
e) relacje miedzy rodzicami a nauczycielami są:
3. Czy ma Pan(i) informację o losach swoich byłych wychowanków w szkole podstawowej?
Proszę zaznaczyć wybraną odpowiedź
□ znam losy większości moich wychowanków
□ wiem o postępach niektórych moich wychowanków
□ praktycznie nie wiem co się dzieję z moimi wychowankami po opuszczeniu przez nich przedszkola
Jest jeszcze inaczej. Jak?
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
4. Czy Pana(i) zdaniem przedszkole sprzyja rozwojowi intelektualnemu, duchowemu, moralnemu, kulturalnemu i społecznemu dziecka?
Proszę wstawić znak X w wybranym punkcie skali
4.1 Rozwój intelektualny
a) W jakim stopniu przedszkole stwarza dziecku warunki do poszerzenia jego wiedzy i nabycia nowych umiejętności?
W małym stopniu
W znacznym stopniu
□ nie wiem
b) Czy dzieci w przedszkolu są zachęcane do aktywności w czasie zajęć?
c) Czy zajęcia ćwiczą i rozwijają pamięć dziecka?
d) Czy dzieci uczą się stawiania pytań, szukania odpowiedzi i rozwiązywania nowych problemów?
4.2 Rozwój duchowy
a) Czy w przedszkolu dzieci uczą się wyrażania (uzewnętrzniania) swoich potrzeb?
b) Czy dzieci są uczone wyrażania swoich przekonań?
c) Czy mają możliwość poznania swoich mocnych i słabych stron?
d) Czy przedszkole wpaja w nich wiarę w ich własne możliwości?
4.3 Rozwój moralny
a) Czy w przedszkolu dzieci uczą się rozróżniania dobra i zła?
b) Czy przedszkole kształtuje w dziecku poczucie sprawiedliwości?
c) Czy przedszkole stara się wpoić w dzieci szacunek dla ludzi i prawdy?
4.4 Rozwój kulturalny
a) Czy w czasie zajęć w przedszkolu stwarzane są warunki do rozwoju zdolności artystycznych dzieci?
b) Czy przedszkole uczy dzieci rodzimych tradycji kulturowych?
c) Czy w przedszkolu dziecko poznaje także bogactwo innych kultur?
d) Czy dzieci biorą udział w różnorodnych imprezach, spotkaniach, wystawach artystycznych?
4.5 Rozwój społeczny
a) Czy przedszkole stwarza dzieciom warunki do przejawiania odpowiedzialności i inicjatywy?
b) Czy dzieci są zachęcane do efektywnej pracy zespołowej?
c) Czy przedszkole stara się kształtować pozytywne stosunki międzyludzkie?
d) Czy dzieci znają swoje prawa?
e) Czy dzieci są zachęcane do podejmowania własnych decyzji?
f) Czy w przedszkolu dzieci są uczone rozwiązywania konfliktów?
g) Czy w czasie zajęć w przedszkolu dzieci poznają różne poziomy życia społecznego od rodziny, poprzez przedszkole, społeczność lokalną do państwa i narodu.
Orpheusz