ruby on rails. Ćwiczenia full version.pdf

(7350 KB) Pobierz
888056010.003.png
4
Ruby on Rails • Ćwiczenia
Rozdział 5.
Struktury kontrolne
37
Warunek if
38
Warunek unless
40
Warunek case — wielokrotny wybór
40
Pętla for
41
Pętla loop
43
Pętla while
43
Pętla until
44
break, redo, next i retry
45
each
45
Podsumowanie
46
Rozdział 6.
Programowanie zorientowane obiektowo
47
Klasy i obiekty
47
Metody
48
Metody klas
50
Moduły
52
Metody modułów
53
Rozszerzanie obiektów
53
Dziedziczenie
54
Singletony
55
Kontrola dostępu
56
Podsumowanie
58
Rozdział 7.
Wyjątki
59
rescue
59
raise
60
ensure
60
catch i throw
61
Podsumowanie
62
Rozdział 8.
Wyrażenia regularne
63
Pierwszy kontakt
64
Dopasowanie
64
Klasy znaków
67
Zamiana
68
Podejście obiektowe
69
Podsumowanie
70
Rozdział 9.
Operacje wejścia i wyjścia
71
Operacje podstawowe
71
Pliki
73
Podsumowanie
74
Spis treści
5
Rozdział 10. Usuwanie błędów
75
Podsumowanie
76
Rozdział 11. Biblioteka klas
77
Array
77
Object
80
File
81
Podsumowanie
82
Część II
Rails
9
Rozdział 12. Wprowadzenie do Rails
85
Rozdział 13. Rails — instalacja
87
Rails
87
XAMPP
88
Podsumowanie
92
Rozdział 14. Pierwsza aplikacja
93
Przypomnienie
93
Drzewo projektu
94
WEBrick
96
Witaj świecie
97
Znaczniki
99
Podsumowanie
102
Rozdział 15. Active Record
103
Przygotowanie środowiska
103
Przepisy kulinarne
106
Zmiana wyglądu
108
Kategorie
111
Podsumowanie
114
Rozdział 16. Action Controller
115
Routing
115
Generowanie URL
118
Metody akcji
120
Środowisko kontrolera
121
Generowanie szablonów
122
Wysyłanie danych
122
Ciasteczka
123
Flash — komunikacja pomiędzy metodami
124
Filtry
125
Podsumowanie
126
6
Ruby on Rails • Ćwiczenia
Rozdział 17. Action View 127
Szablony RHTML
127
Helpers — wsparcie pomocników
130
Formatowanie
133
Odnośniki
136
Stronicowanie
137
Elementy formularzy
138
Podsumowanie
140
Rozdział 18. Action Mailer
141
Wysyłanie poczty
141
Odbieranie poczty
147
Podsumowanie
149
Rozdział 19. Web 2.0
151
link_to_remote
151
observe_field
154
periodically_call_remote
155
Podsumowanie
157
Rozdział 20. Bezpieczeństwo
159
SQL Injection
159
CSS/XSS
161
Formularze
162
Publiczne metody kontrolerów
163
Upload plików
164
Podsumowanie
164
Rozdział 21. Zakończenie
165
Część III
Dodatki
167
Dodatek A
Projekt — TimeTracker
169
Przygotowanie
169
Wersja SQLite
170
Wersja MySQL
172
Opis działania
174
Opis budowy
178
Podsumowanie
186
Zazwyczaj rozpoczynając przygodę z jakimkolwiek językiem
programowania, pierwszą aplikacją, która wychodzi spod
naszych rąk, jest znane wszystkim „Witaj świecie”. Tak też
będzie w tym przypadku.
ĆWICZENIE
14.1
Pierwsza aplikacja
Aby stworzyć pierwszą aplikację:
Uruchom edytor tekstowy.
1.
Zapisz poniższy kod źródłowy do nowego pliku.
2.
class Osoba
@@ilosc = 0
def initialize(imie, nazwisko, wiek)
@imie = imie
@nazwisko = nazwisko
@wiek = wiek
@@ilosc += 1
end
def przywitaj_sie
puts "Nazywam sie #{@imie} #{@nazwisko}."
puts "Mam #{@wiek} lat."
end
888056010.004.png 888056010.005.png 888056010.006.png 888056010.001.png 888056010.002.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin