Załącznik 2
METODY ZBIJANIA OBIEKCJI
1. METODA PYTANIA INFORMACYJNEGO
Ø Z jakich przyczyn nie może Pan zaakceptować moich dotychczasowych argumentów?
Ø Do czego porównuje Pan tę cenę?
2. METODA „TAK,, I…”
Ø Tak rozumiem, i jednocześnie niech Pan zauważy…
Ø Oczywiście, chociaż...
Ø Ten argument jest bardzo dobry, czy jednak rozpatrzył Pan następujące...
3. METODA „WADY - ZALETY”
Ø Tak, ten problem został wzięty pod uwagę, ale proszę zwrócić uwagę na następujące trzy zalety...
4. METODA UPRZEDZNIA
Ø Może Pan teraz pomyśleć, że...
Ø Może Pan wątpić w to co mówię, jednak fakty mówią za siebie...
5. METODA LODOŁAMACZA
Ø Co Pan sądzi o naszej ofercie?
6. METODA ODKRYCIA SIĘ
Ø Pod jakimi warunkami jest Pan gotów poprzeć następujące postulaty...?
Ø Pod jakimi warunkami jest Pan gotów prowadzić dalej ze mną dyskusję....
7. METODA DOCHODZENIA KROKAMI
Ø Czy mogę uważać Pańskie milczenie za aprobatę?
Ø Czy istnieje oprócz tego jeszcze jakiś powód, który nie pozwala Panu zaakceptować naszej oferty?
8. METODA ODSUNIĘCIA W CZASIE
Ø Pozwoli Pan, że później zajmę stanowisko w tej sprawie?
9. METODA ODWRÓCENIA UWAGI
Ø Z drugiej strony powinniśmy się zająć następującymi aspektami sprawy...
Ø Z drugiej strony może Pan rozważyć następujące...
1
usmiechnij_sie