scenariusz Prawo do radości.doc

(28 KB) Pobierz
Scenariusz zajęć w grupie dzieci 5-letnich

Scenariusz zajęć w grupie dzieci 5-letnich

 

Data: 20.11.2009r.

Grupa: „Stokrotki” – pięciolatki

Prowadząca: Justyna Szymkiewicz – Waksmańska

Temat: „W królestwie Króla Maciusia” – Król Maciuś raduje się razem z nami

Cele ogólne:

- budzenie i wyzwalanie spontanicznej radości poprzez zabawę;

- poznanie  przez  dzieci  swoich  praw;

- ukazanie zabawy jako źródła radości;

- nauka nowej zabawy „Król Maciuś zaprasza dzieci”.

Cele operacyjne:

- zna swoje prawa;

- wie, że zabawa może sprawiać radość;

- potrafi wyrażać uczucia swoje i innych;

- zna zabawę „Król Maciuś zaprasza dzieci” i chętnie w niej uczestniczy.

Metody pracy:

- słowna;

- problemowa.

Formy pracy: zespołowa i indywidualna.

Środki dydaktyczne: tron, korona dla króla, treść opowiadania „Król Maciuś Pierwszy”, ilustracja przedstawiająca bawiące się dzieci za oknem.

Przebieg:

1.     Zapowiedź tematu – wyjaśnienie kim był „Król Maciuś” i dlaczego nas odwiedzi.

2.     Inscenizacja opowiadania. wybrane dziecko siada na tronie i przedstawia to co nauczycielka opowiada.

3.     Rozmowa z dziećmi – utrwalenie poznanych treści poprzez odpowiedzi na pytania:

·        Dlaczego król Maciuś był smutny?

·        O czym marzył?

·        Co robił z dziećmi w ogrodzie?

·        Co mu sprawiało radość?

·        Jak myślicie, czy ucieszyłby się, gdybyśmy go zaprosili do naszego przedszkola?

4.     „Król Maciuś Pierwszy zaprasza do zabawy” – zabawa ruchowa. 

Wybrane dziecko – Król Maciuś – zaprasza przedszkolaków do zabawy ruchowej. Dzieci w określony sposób poruszają się po sali , np. jak zające, jak węże, jak ptaki itp.

5.     „Zabawa uspokajająco – wyciszająca”; ćwiczenia oddechowe.

Dzieci wykonują ćwiczenia oddechowe : głęboki wdech nosem – wydech ustami wymawiając przy tym różne głoski (coraz głośniej, coraz ciszej).

6.     „Nazwij swoje uczucia” – dokończ zdania.

Dzieci tworzą dalszą część rozpoczętego przez nauczycielkę zdania, np.

-         Czuję się szczęśliwy , ponieważ .....

-         Czuję się zadowolony , gdy .....

             -    Jest mi wesoło, kiedy ......

7. „Zabawa w komplementy”. Dzieci wypowiadają się nt. „Co lubię, co mi się podoba u swoich kolegów i koleżanek”.

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin