1. Zaproszenie na wyprawę do Krainy Zdrowia.
Mają tam wstęp tylko ci, którzy dbają o zdrowie. Może kogoś tam spotkamy. Dzieci podają propozycje, kto to może być?
2. Co trzeba robić, aby być zdrowym? – dzieci i rodzice podają własne propozycje, które zapisują na paskach papieru. Odczytanie ich i ułożenie na tablicy w kształcie słońca.
3. Zabawa inscenizowana przy muzyce „ W drodze do krainy zdrowia”.
Kraina Zdrowia jest bardzo blisko, dlatego idziemy do niej na nogach.
Ø przez wysoką trawę /szszszszsz – kołysanie rękami nad głowa)
Ø przez niska trawę /szszszszsz – kołysanie rękami nisko nad kostkami/
Ø przez most /klepanie rękami o klatkę piersiową/
Ø przez błoto /uderzanie piąstkami o nadęte policzki/
Rodzice pomagają dzieciom i idą gęsiego jeden za drugim przechodząc przez błoto.
4. Ćwiczenia artykulacyjne „ Nawoływania”.
Po przybyciu na miejsce okazuje się, że tam nikogo nie ma, dzieci i rodzice zaczynają nawoływania: hop, hop!.
5. Przybycie witaminowej wróżki:
Witajcie chłopcy i dziewczynki,
Czemuż to macie takie minki?
Czy zjadacie witaminki?
Czy nie marudzicie przy jedzeniu
i czy jarzynki znikają w oka mgnieniu?
Przyszedł do nas smutny Ptyś
- Taki chory jestem dziś.
- Co Cię boli?
- Ząb i brzuszek
Tu się ciągle trzymać muszę,
Katar już od piątku trwa
I tu ból mam, a tu dwa.
- No cóż Ptysiu, dam Ci proszki
Aspirynę może zażyj,
Może ziółek Ci zaparzyć
- Aspiryna nie pomoże,
A po ziółkach będzie gorzej.
Muszę przyznać Wam się sam
Że w swej kuchni tylko mam
Czekoladę i cukierki,
Chipsy, colę i wafelki.
To codziennie zjadam sam
No i brzuszek spory mam!
Dziurkę w ząbku, albo dwie!
Co mam robić – któż to wie?
v Podpowiadamy Ptysiowi, jak się zdrowo odżywiać.
v Rozmowa z dziećmi nt. odżywiania Ptysia. Czy możecie podpowiedzieć chłopcu – co jest zdrowe, a co szkodzi?
v Jakie znacie produkty zdrowe?
v Które produkty szkodzą zdrowiu?
gd_78