Przegub zewnętrzny - wymiana [F].pdf

(12412 KB) Pobierz
427534753 UNPDF
Przegubzewnętrzny-wymiana[F]
Autor:azja
Poniższy mini-manual dotyczy wymiany przegubu napędowego zewnętrznego w astrze F
Do wymiany przegubu potrzebujemy:
- przegub (w komplecie smar i opaski),
- lewarek itp. do podparcia samochodu,
- klucze różnych rozmiarów, w tym długa nasadka "30" lub oczkowy odgięty
- solidny młotek,
- ściągacz do końcówek drążka (niekoniecznie, ale tak łatwiej),
- inne drobiazgi, których wymienić nie sposób
Mój nowo zakupiony przegub (Spidan) wyglądał tak:
Widoczna zębata "koronka", występuje w autach z ABS-em:
427534753.002.png
Proszę zwrócić uwagę na pierscień.
Ten pierścień to kluczowa sprawa dla bezproblemowego zdjęcia przegubu z półosi:
Rozpoczynamy!
Pierwszą "przeszkodą" może okazać się nakrętka koronowa na końcu półosi.
Do jej odkręcenia potrzebna jest dość długa nasadka 30mm, ta która dysponowałem okazała się minimalnie za krótka.
Tu z pomocą przyszedł odgięty klucz oczkowy.
427534753.003.png
Nakrętkę koronową należy popuścić jeszcze przed podniesieniem auta do góry.
Oczywiście najpierw wyciagamy zawleczkę blokującą:
Poluzowanie nakrętki może być niełatwe, ale z odpowiednią przedłużką musi się udać.
Popuszczamy śruby mocujące koło i podnosimy samochód.
Ja używam zwykłego fabrycznego lewarka plus niezawodne pniaki do dodatkowego podparcia.
Teraz możemy odkręcić całkowicie nakrętkę koronową:
Kolejną czynnością jest wybicie końcówki drążka kierowniczegoz ramienia
zwrotnicy, oczywiście po wykręceniu nakrętki (klucz 19mm).
427534753.004.png
Sposoby są różne, zwykle wystarcza najprostszy: odpowiednie stukanie młotkiem w zwrotnicę.
Ja pomagałem sobie dodatkowo dźwignią (nie podpierać na gumie końcówki!)
Niestety, końcówka nie chciała się poddać, choć nie tak dawno była wyciągana przy okazji wymiany wahacza...
Z pomocą przyszedł profesjonalny ściagacz, trzeba było po niego jechać, ale warto było.
Wytarganie końcówki było dzięki niemu błyskawiczne:
Taki ściągacz jak na fotografii kosztuje podobno około 500 zł.
Ponieważ nie-mechanikom przydaje się rzadko, jak dla mnie nie warto kupować na własność.
A jak ktoś jest zdolny to sobie dorobi półprofesjonalny, ale równie funkcjonalny przyrząd.
427534753.005.png
Widok po wyciagnięciu końcówki z ramienia zwrotnicy:
Kolejną czynnością jest odłączenie sworznia (czy też wg Etzolda: przegubu) wahacza od zwrotnicy:
Po odkręceniu nakrętki 19mm wahacz powinien opaść na tyle, że sworzeń sam wyjdzie ze zwrotnicy.
Ja odkręciłem dodatkowo mocowanie łącznika drążka stabilizatora:
427534753.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin