Czyszczenie hydropopychaczy Opel V8.pdf

(3977 KB) Pobierz
733255425 UNPDF
Czyszczenie hydropopychaczy
Autor: lord_wiader
Dzisiaj zajmiemy się regeneracją hydraulicznych kompensatorów luzu zaworowego,
jednakowych dla wszystkich silników 8V OPLA (takie same są w 1.4,1.6,1.8,2.0).
Trafiła mi się za darmo głowica od silnika C14NZ. Problem polegał na tym, że pękła
uszczelka pod głowicą między cylindrem a płaszczem wodnym, a dalej między kanałem
olejowym. Cała woda poszła w układ smarowania (w takim stopniu, że mieszanina wody z
olejem trafiała do silnika przez odmę). Jako, że głowica była cała i nie wykazywała śladów
wykrzywienia, to postanowiłem ją odratować. Byłoby jednak grzechem, gdyby wrzucić
zasyfioną głowicę do silnika z czyściutkim olejem, więc konieczne okazało się czyszczenie
głowicy.
Przy okazji czyszczenia hydropopychaczy z oleju poświęciłem trochę czasu na sesję
zdjęciową.
Budowa kompensatora wygląda następująco:
Zaczynamy:
Wyciągamy hydropopychacz z gniazda. Jest tam pełno oleju, więc uważajcie aby nic nie
poplamić. Ja do wycierania oleju użyłem papieru toaletowego, na osiem hydropopychaczy
zeszła niecała rolka.
733255425.002.png
Pierwszym krokiem do rozebrania hydropopychacza jest zdjęcie metalowego pierścienia.
Znajdują się na nim dwa wgłębienia, które zabezpieczają pierścień przed zsunięciem. Aby go
zdjąć bierzemy śrubokręt płaski i podważamy pierścień pod wgłębieniem z jednej strony:
733255425.003.png
I z drugiej:
Pierścień powinien ładnie wyskoczyć ze swojego miejsca.
Teraz chwytamy za tłoczek hydropopychacza i wyciągamy go z cylinderka. W moim
przypadku nie miałem jakichkolwiek problemów z wyciągnięciem tłoczka z cylinderka. Jeśli
jednak tłoczek nie chce wyjść, to chwytamy kluczem żabką tłoczek w zaznaczonym miejscu:
733255425.004.png
Obracamy tłoczek równocześnie starając się go wyciągać na zewnątrz. Dobrze będzie
zamoczyć wcześniej hydropopychacze w benzynie ekstrakcyjnej, która pomoże rozpuścić
osady blokujące tłoczek w cylinderku. Należy przy tym uważać, żeby nie uszkodzić ścianek
hydropopychacza, bo będzie rysował gniazdo w głowicy, co może spowodować przeciekanie
oleju i niższą, a później zerową skuteczność hydropopychacza.
Gdy uda się wyciągnąć tłoczek, to ze środka wypływa cały syf olejowy, wypada też sprężyna.
733255425.005.png
Teraz bierzemy cienki śrubokręt płaski i wkładamy w widoczny na zdjęciu otwór w blaszce
która trzyma zawór kulowy, robimy dźwignię i wyciągamy tą blaszkę.
733255425.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin