EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY
INDYWIDUALNY PROGRAM
na rok szkolny 2007/2008
Program indywidualny dostosowany do możliwości ucznia ............................................. urodzonego .................................. opracowany w oparciu o podstawę programową do kształcenia specjalnego i diagnozę funkcjonalną – testy zastosowane w badaniach: PAC-1 Gunzburga i sprawności motorycznej Oziereckiego.
Opracował zespół:
Zatwierdzony przez Radę Pedagogiczną
Podpis rodzica
............................................
SIEDLCE 2008
Mocne strony
Słabe strony
A. DIAGNOZA FUNKCJONALNA PAC-1
· Zachowanie się przy stole
· Sprawność motoryczna
· Toaleta i mycie
· Ubieranie się
· Liczby i wielkości
· Posługiwanie się ołówkiem
· Czynności domowe
· Sprawność manualna
· Zręczność (kontrola motoryki)
· Język
· Ujmowanie różnic
· Udział w zabawie
· Nadwrażliwość na bodźce dotykowe
B. ORZECZENIE PORADNI P-P
C.
·
C. OBSERWACJA
· nadwrażliwość dotykowa
D. TEST SPRAWNOŚCI MOTORYCZNEJ OZIERECKIEGO
Poniżej 4 roku życia.
UMIEJĘTNOŚCI ZNAJDUJĄCE SIĘ W SFERZE NAJBLIŻSZEGO ROZWOJU UCZNIA:
· posługuje się widelcem
· samodzielnie obsługuje się przy stole i je bez większej pomocy
· schodzi po schodach bez poręczy
· samodzielny w sprawach toalety (wyciera i myje ręce, myje twarz i zęby)
· rozbiera się na noc
· rozumie stosunki przestrzenne: na, do, w, za, nad, pod, przed, na zewnątrz, na górze, na dole
· rozróżnia i nazywa podstawowe kolory (czerwony, zielony, żółty, zielony)
· dodaje i odejmuje w zakresie liczby 4
· grupuje według wielkości przedmioty tego samego rodzaju
· rysuje postać człowieka w sposób uproszczony
· czeka na swoją kolej
· pomaga w zajęciach domowych
· zdejmuje, odkręca i przekręca różne przedmioty
· tnie papier nożycami
· podskakuje obunóż
L.p.
Cele
szczegółowe
Przedmiot
realizacji
Uwagi
1.
...
kazia424