Powiem tak: trudne to nie było, ale łatwe też nie. Chwilami miałam wrażenie, że jest to test wielokrotnego wyboru, a przecież tak nie było. Niektóre pytania zaskakiwały banalnością.
To te które pamiętam:
1. Myślenie o swoim myśleniu to... metamyślenie ;)
2. Głównym osiągnięciem okresu sensoryczno-motorycznego... stałość
3. lordoza szyjna à kiedy się kształtuje 3-4mc czy jakoś tak
4. operacje formalne: kształtowanie się stałości ciężaru
5. przywiązanie do matki kształtuje się dzięki: zaznaczyłam, że dzięki temu że ją rozpoznaje itd. a inne odpowiedzi możliwe to był lęk przed obcymi, i ta procedura Ann jakiejśtam
6. Tyratogeny odpowiadają za: problemy w życiu prenatalnym
7. Odruch moro to: odruch obronny
8. Zgodnie z life span: zaznaczyłam że regres i wzrost przez całe życie ale nie jestem pewna czy dobrze, bo to akurat zagadnienie całkowicie olałam. Wiem, że były też odpowiedzi że zmiany i ilościowe i jakościowe, albo że tylko jakościowe/ilościowe
9. Była też teoria/postulaty Gaulda, podany jeden okres wg niego: chyba ten że nie potrzebuje rodziców i co to oznacza: że chce się odseparować silna autonomia. Inne odpowiedzi: rodzice rozwiedli się :P choroba sieroca:P
10. Starsi ludzie i pamięć – tutaj się wahałam. Bo było, że gorsza krótkotrwała, albo duże spadki w krótkotrwałej i mniejsze w długotrwałej.
11. Spadek możliwości poznawczych: zaznaczyłam że nie sprawia aż takiego dużego problemu w życiu codziennym (bo jest równoważony przez inne rzeczy, eksperymenty z szachistami :P), a były odpowiedzi że jest nieunikniony, nieodwracalny itp.
12. Uczniowie reaktywni: zaznaczyłam, że muszą mieć więcej spokoju czy lepsze warunki pracy a innych możliwych odpowiedzi nie pamiętam. Ale było też coś chyba o tym że mają więcej zajęć
13. Faza konwencjonalna: aprobata społeczna i prawo i porządek
14. Fazy: przedkonwencjonalna, konwencjonalna, postkonwe.
15. Najwyższy poziom moralności: nie pamiętam co tam było, olałam to całkowicie. Ale wydaje mi się, że chodziło tu o teorię tych dwóch facetów co to mieliśmy doczytać
16. Moralność wg Piageta: czy dotyczy tylko dzieci, czy wszystkich ludzi itd.
17. Modele dojrzewania:tu nie wiedziałam co zaznaczyć. Bo wg podejścia różnicowego/różnicującego są dwa modele,a tak ogólnie to mówi się, że wiele.
18. Tożsamość typu swobodnie organizująca się całość: otwartość Ja
19. Decentracja: obiektywizm i różnorodność (tak zaznaczyłam) ale była też odpowiedź o wiele właściwości przedmiotu więc ta też jest chyba dobra
20. Kręgosłup moralny – nie mam pojęcia, była odpowiedź że w 14-15 rż a innych nie pamiętam
21. Inteligencja skrystalizowana i płynna: też się wahałam, bo mogłam zaznaczyć że płynna zanika albo dać odpowiedź, że płynna zanika ale skrystalizowana jest względnie stała
22. Jak zachowują się starsi ludzie gdy mają kontakt z nagłym niespodziewanym zdarzeniem: zastygają, bagatelizują zdarzenie, wątpią w siebie, doszukują się sensu. Całkowity mój strzał
23. Co to są zmiany rozwojowe: odwracalne/nieodwracalne itd.
24. I były jakieś zdania Havighursta i czy odnoszą się do tożsamości czy do zadań rozwojowych
kamirr