pyt z egz pedagogiki 2009.doc

(26 KB) Pobierz

1) edukacja w demokratycznym państwie - opisać chyba, czy podać cechy,
cos w tym stylu
2) progresywny model edukacji (w różnych grupach były rożne modele)
3)wyjaśnij, jak wyglądałaby matura skonstruowana przez konserwatystów
(Pan zwracał uwagę na słowo WYJASNIJ, ze to nie to samo co opisz, a
przynajmniej tak zrozumialam)
4) wyjasnić czy wytlumaczyć jedna z metafor szkoły (ogród, fabryk,
...) każda grupa pewnie miała inna
5)co jest fajnego, godnego do naśladowania czy cennego (nie pamietam)
w edukacji w Finlandii
6) jak szkoły czarterowe wpływają na model oświaty
7) PISA - co to i czemu służy
1. Koncepcja "arystokracji ducha" Russella Kirka -
2. Wizja szkoły w liberalizmie
3. Co należało by zrobić w celu urynkowienia polskiego systemu edukacyjnego?
4. Koncepcja szkoły Marii Grzegorzewskiej
5. Czego powinien wystrzegać nauczyciel by nie popaść w pułapki pseudoedukacji?
6. Znaczenie egzaminu szóstoklasistów dla uczni i systemu edukacji- 7.
Wspólne elementy alternatywnych koncepcji pedagogiki-
8. Rola szkoły w społeczeństwie informacyjnym

1.Jakie są problemy edukacyjne w krajach rozwiniętych?-
2. Kiedy mówimy o pseudowychowaniu?
3. Jaka jest koncepcja wychowania wg (tego od harcerstwa)?-
4. Jak zreformowaliby maturę pedagodzy wyznający esencjalizm?
5. Porównaj szkołę tradycyjną i freinetowską.
6. Jakie informacje daje egzamin gimnazjalny uczniowi i państwu.-
7. Dlaczego szkoła czarterowa może stać się centrum edukacyjno- kulturowym?
8. Co sprawdzają testy PISA?

1. CO to jest i jaką pełni rolę PISA
2. Wyjaśnij metaforę szkoły jako ogrodu
3. Jakie rozwiązania systemowe z edukacji w Finlandii możnaby
zastosować w Polskie realia
4. Jak wyglądałaby matura wg konserwatystów
5. Jakie czynniki nie pozwoliły na pełne wprowadzenie reformy oświaty
w Polsce
6. Jaką rolę pełnią szkoły czarterowe w tworzeniu nowej oświaty
publicznej
7. Na czym polega edukacja w społeczeństwie demokratycznym
8. Opisz pragmatyzm

1.Wyjaśnij na czym polegał „duch arystokracji” Kirka.
2.Wymień cechy  wspólne pedagogik  alternatywnych.
3.Wypisz cechy liberalizmu.
4.Jakie zmiany należy dokonać aby edukacja w Polsce była rynkowa.
5.Jak musi postępować nauczyciel aby nie wpaść w pułapkę antypedagogiki.
6.O czym informuje sprawdzian po 6 klasie uczniów i ministerstwo edukacji.
7.Pedagogika Marii Grzegorzewskiej.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin