1) edukacja w demokratycznym państwie - opisać chyba, czy podać cechy,cos w tym stylu2) progresywny model edukacji (w różnych grupach były rożne modele)3)wyjaśnij, jak wyglądałaby matura skonstruowana przez konserwatystów(Pan zwracał uwagę na słowo WYJASNIJ, ze to nie to samo co opisz, aprzynajmniej tak zrozumialam)4) wyjasnić czy wytlumaczyć jedna z metafor szkoły (ogród, fabryk,...) każda grupa pewnie miała inna5)co jest fajnego, godnego do naśladowania czy cennego (nie pamietam)w edukacji w Finlandii6) jak szkoły czarterowe wpływają na model oświaty7) PISA - co to i czemu służy1. Koncepcja "arystokracji ducha" Russella Kirka -2. Wizja szkoły w liberalizmie3. Co należało by zrobić w celu urynkowienia polskiego systemu edukacyjnego?4. Koncepcja szkoły Marii Grzegorzewskiej5. Czego powinien wystrzegać nauczyciel by nie popaść w pułapki pseudoedukacji?6. Znaczenie egzaminu szóstoklasistów dla uczni i systemu edukacji- 7.Wspólne elementy alternatywnych koncepcji pedagogiki-8. Rola szkoły w społeczeństwie informacyjnym1.Jakie są problemy edukacyjne w krajach rozwiniętych?-2. Kiedy mówimy o pseudowychowaniu?3. Jaka jest koncepcja wychowania wg (tego od harcerstwa)?-4. Jak zreformowaliby maturę pedagodzy wyznający esencjalizm?5. Porównaj szkołę tradycyjną i freinetowską.6. Jakie informacje daje egzamin gimnazjalny uczniowi i państwu.-7. Dlaczego szkoła czarterowa może stać się centrum edukacyjno- kulturowym?8. Co sprawdzają testy PISA?1. CO to jest i jaką pełni rolę PISA2. Wyjaśnij metaforę szkoły jako ogrodu3. Jakie rozwiązania systemowe z edukacji w Finlandii możnabyzastosować w Polskie realia4. Jak wyglądałaby matura wg konserwatystów5. Jakie czynniki nie pozwoliły na pełne wprowadzenie reformy oświatyw Polsce6. Jaką rolę pełnią szkoły czarterowe w tworzeniu nowej oświatypublicznej7. Na czym polega edukacja w społeczeństwie demokratycznym8. Opisz pragmatyzm1.Wyjaśnij na czym polegał „duch arystokracji” Kirka.2.Wymień cechy wspólne pedagogik alternatywnych.3.Wypisz cechy liberalizmu.4.Jakie zmiany należy dokonać aby edukacja w Polsce była rynkowa.5.Jak musi postępować nauczyciel aby nie wpaść w pułapkę antypedagogiki.6.O czym informuje sprawdzian po 6 klasie uczniów i ministerstwo edukacji.7.Pedagogika Marii Grzegorzewskiej.
eko