9.doc

(42 KB) Pobierz
TEMAT: Wyrabianie nawyku poprawnego ustawienia łopatek

Załącznik nr 7

TEMAT: Wyrabianie nawyku poprawnego ustawienia łopatek.

 

CELE:            1.Doskonalenie umiejętności manipulowania przyborem.

                        2.Doskonalenie współdziałania analizatora wzrokowego i ruchowego.

                        3.Rozwijanie zręczności, zwinności oraz koordynacji ruchu.

 

ZADANIA:    1.Skurcz pionowy ramion z uwypukleniem klatki piersiowej.

                        2.Prawidłowa segregacja woreczków wg kolorów.

                        3.Reagowanie na bodźce słuchowe i wzrokowe.

 

PRZYBORY:  obręcze, woreczki, chorągiewki (zielona, czerwona), kółka ringo, piłki, ręczniki, stoper

 

PRZYRZĄDY: ławeczki gimnastyczne, ergometry rowerowe, materace

 

 

 

Część lekcji

Treść lekcji. Opis ćwiczenia.

Uwagi

WSTĘPNA

1.       Czynności organizacyjno – porządkowe

-          zbiórka, powitanie

-          sprawdzenie obecności i stroju sportowego

2.       Przyjmowanie prawidłowej postawy ciała

2.1. p.w. – stanie tyłem przy drabince, kontrola ustawienia głowy,

       barków, brzucha, stóp,

2.2. w swobodnym marszu: na sygnał zatrzymanie się i przyjęcie

       postawy prawidłowej.

 

3.       Zabawa ożywiająca: „Jadą samochody” – bieg w różnych kierunkach, reagowanie na sygnały. Zielona chorągiewka „jedź”, czerwona „stój” – unikać zderzeń

4.       W przerwie zabawy: przechodzenie przez obręcz w pozycji stojącej.

4.1. ruch rozpoczynamy od dołu: pierwsze wchodzą do obręczy nogi,

       ćwiczenie kończymy w pozycji zasadniczej z obręczą nad głową

4.2. ruch zaczyna się od góry: pierwsze wsuwają się głowa i ręce, ruch            kończymy na przysiadzie podpartym wewnątrz obręczy.

Rozłożenie obręczy na podłodze, dzieci siadają wewnątrz obręczy w siadzie skrzyżnym.

Zbiórka w siadzie skrzyżnym.

 

Korygowanie błędów. Dzieci, które prawidłowo wykonały zadanie otrzymują w nagrodę obręcz.

 

W staniu na czerwonym świetle obręcz trzymana jest na wysokości barków, rr w skurczu pionowym.

GŁÓWNA

1.       P. w. – siad skrzyżny – wznoszenie obręczy w górę w położeniu poziomym i opuszczenie obręczy do poziomu linii ramion, rr w skurczu pionowym, klatka piersiowa uwypuklona.

2.       P. w. jw. obręcz trzymana oburącz za plecami, unoszenie obręczy w górę i opuszczanie na podłogę.

 

3.       Zabawa: „słońce świeci”: dzieci wychodzą z obręczy i zbierają z podłogi 2 woreczki koloru obręczy w której siedzą, na zapowiedź „deszcz pada” – wracają do domków (do swoich obręczy).

 

4.       P. w. siad skrzyżny rr w skrzydełka skręt głowy w prawo, w lewo tak, aby woreczek nie spadł.

5.       P. w. siad klęczny – woreczek na głowie, drugi woreczek przekładamy z ręki do ręki wokół ciała.

6.       P. w. klęk rozkroczny; woreczek na głowie, opuszczenie woreczka na podłogę przez skłon głowy w tył. Woreczek podnoszony jest z podłogi przez skłon w przód i sięgnięcie rr między nogami.

7.       P. w. klęk podparty; woreczek za obręczą, dotykamy brodą do woreczka poprzez ugięcie rr. „kotki piją mleczko”.

 

8.       Zabawa: szukanie na sali przedmiotu tego samego koloru co woreczek, po udanej próbie powrót do obręczy.

9.       Wskakiwanie i wyszukiwanie z obręczy obunóż bez woreczka i z woreczkiem między stopami.

10.    P. w. leżenie przodem – unoszenie obręczy ze skłonem tułowia w tył oraz kołysanie się na boki.

 

11.    Bieg wokół wirującej obręczy i skok do jej środka kiedy będzie w położeniu poziomym.

12.    Obwód ćwiczebny (dwie osoby ćwiczą na każdej stacji):

 

STACJA I   (2 materace, 2 kółka ringo, 2 piłki)

p. w. W leżeniu na plecach nogi ugięte w kolanach, stopy pod pierwszym szczebelkiem, piłka za głową leży na podłodze; przejście do siadu – piłką dotykamy drabinek.

 

         

          STACJA II  (2 obręcze, 6 woreczków dla każdego ćwiczącego (12), 2 kocyki)

p. w. Siad ugięty przed obręczą, każdą nogę przenosimy do obręczy po 3 woreczki, w chwili gdy wszystkie woreczki są w środku obręczy wykonujemy poślizg na kocyku w siadzie ugiętym „dżdżownica” w jedną i drugą stronę i wyjmujemy woreczki z obręczy.

 

 

           STACJA III  (2 ławeczki, 2 kocyki)

p. w. leżenie na brzuchu na ławeczce, poślizg z symetryczną pracą rr, wytrzymanie skurczu pionowego ramion i powrót w poślizgu na brzuchu wypychając się do tyłu.

 

           STACJA IV 

Jazda na ergometrze rowerowym – aktywizacja mm kończyn dolnych.

 

 

 

W czasie unoszenia obrę-czy w górę nie pochylać tułowia do przodu.

Rozłożenie na sali woreczków w kolorze obręczy po 2 na ćwiczącego.

Kontrola ustawienia łopatek.

Starać się utrzymać woreczek na głowie.

 

 

 

W czasie wykonywania ćw. ciężar ciała utrzymywać na dłoniach i kolanach.

 

Z woreczkiem wskakują dzieci sprawne.

Nie odrywać zbyt wysoko klatki piersiowej od podłogi.

Ćw. w dwie strony.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

przejście między stacjami w pozycji na czworaka

KOŃCOWA

1.       toczenie obręczy w różnych kierunkach

2.       p. w. siad skrzyżny – podniesienie obręczy wysoko nad głowę, popatrzeć się na nią i powrót do p. w.

3.       p. w. siad ugięty – obracanie palcami stóp obręczy

4.       p. w. j. w. stukanie palcami stóp wewnątrz obręczy, na zewnątrz piętami

5.       Zabawa na pożegnanie „Jedzie pociąg...”

 

 

 

Zespół Szkół Specjalnych w Wałbrzychu

Beata Radwańska - Zieleń

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin