JESTEM WYJĄTKOWY.doc

(21 KB) Pobierz
JESTEM WYJĄTKOWY, JEDYNY W SWOIM RODZAJU

JESTEM WYJĄTKOWY, JEDYNY W SWOIM RODZAJU ...

CELE:
Uczeń:
- rozumie pojęcie tożsamości,
- wie, czym jest cecha, zna jej rodzaje,
- zna poczucie własnej wartości,
- umie obiektywnie ocenić,
- potrafi pracować w grupie rówieśniczej.

METODY:
- analiza przypadku,
- podająca

POMOCE:
- fragment utworu Antoine de Saint Exupery „ Mały Książę”,
- Słownik języka polskiego,
- sylwetki postaci ludzkich wyciętych z kartonów ( tyle, ile uczniów w klasie),
- flamastry.


PRZEBIEG:

1. Zapoznanie uczniów z fragmentem utworu A. de Saint Exupery „ Mały Książę”.
2. Krótka rozmowa na temat przeczytanego fragmentu.
3. Wyjaśnienie pojęcia tożsamość
„ Tożsamość - bycie tym samym; identyczność” ( Słownik języka polskiego)
4. Praca w zespole.
- Uczniowie siadają w kręgu. Każdy z nich otrzymuje wyciętą z kartonu sylwetkę postaci ludzkiej, następnie podpisuje swoim imieniem ( jeżeli w klasie powtarzają się imiona, wówczas uczeń podaje inicjał swojego nazwiska ew. pełne nazwisko). Sylwetki przekazywane są pomiędzy uczestnikami. Na kartony kolegów wpisują cechy, które ich zdaniem są najlepsze u kolegi, do którego należy dany szablon. Na zakończenie zadania każdy uczeń otrzymuje swoją opisaną symboliczną postać z zestawem swoich cech.
5. Omówienie pracy.
Po otrzymaniu swoich postaci uczestnicy zadania odpowiadają na pytania:
- Czy zgadzam się z obrazem własnej postaci, jaki otrzymałem od innych?
- Co mnie zaskoczyło? Czego nie zauważyłem a dostrzegli inni?
6. Podsumowanie zajęcia.
Na zakończenie uczniowie starają się wypisać na tablicy wspólne elementy tożsamości „ każdego człowieka”.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin