Praca pochodzi z serwisu www.e-sciagi.pl
Analiza strategiczna firmy
„EXBUD S.A.”
SPIS TREŚCI
A. Ogólna pozycja branży.....................................................................3
1. Struktura branży...................................................................................................................3
2. Strategiczna charakterystyka................................................................................................4
3. Perspektywy stojące przed branżą........................................................................................6
B. Analiza konkurencyjności................................................................7
1. Analiza sił konkurencji.........................................................................................................7
2. Ocena pozycji konkurentów.................................................................................................8
3. Przewidywane posunięcia głównych konkurentów..............................................................9
4. Na co zwrócić główną uwagę ?............................................................................................9
C. Analiza sytuacji firmy......................................................................9
1. Główne wskaźniki pozycji strategicznej.............................................................................10
2. Analiza SWOT....................................................................................................................11
3. Pozycja w stosunku do głównych rywali............................................................................12
4. Oszacowanie konkurencyjności..........................................................................................12
D. Plan strategiczny – zalecane posunięcia.........................................12
1. Podstawowe kierunki strategii............................................................................................12
2. Ogólna strategia firmy........................................................................................................13
3. Sposób podejścia do rozwiązania problemu konkurencyjności..........................................13
4. Główne funkcjonalne strategie wspomagające...................................................................14
5. Przewidywane działania krótkoterminowe.........................................................................15
Źródła........................................................................................................................................16
1. Struktura branży
W latach 90 doszło do zmiany struktury produkcji budowlanej w Polsce. Główną zmianą jest zmniejszenie udziału budownictwa mieszkaniowego w całości produkcji budowlanej. W najbliższym czasie należy się spodziewać zwiększenia wartości inwestycji w budowle inżynierskie lądowe, w związku z planowanym rozpoczęciem budowy autostrad.
W branży budowlanej można wyróżnić następujące sektory działalności:
- Budownictwo ogólne
- Budownictwo przemysłowe
- Budownictwo komunikacyjne (budowa dróg i mostów)
- Budownictwo mieszkaniowe
- Budownictwo energetyczne
- Budownictwo inżynieryjne
- Usługi budowlane
- Produkcja materiałów i elementów budowlanych
Działalność budowlana EXBUD skupiona jest głownie w obszarze budownictwa ogólnego i przemysłowego, lecz dotyczy ona również wszystkich wymienionych sektorów. Przedstawia to tabela uwzględniająca przychody grupy EXBUD w podziale na rodzaje kontraktów we wskazanych okresach:
1994
1995
1996
1997
w tysiącach zł.
%
Budownictwo ogólne
124888,2
71,2
147039,5
60,5
210128,6
49,5
239503,6
38,2
Budownictwo przemysłowe
31661
18
57620,6
23,7
93206,6
22
168123,1
26,9
Budownictwo komunikacyjne
-
49594,3
11,7
113958,9
18,2
Budownictwo mieszkaniowe
9482,5
5,4
25166,5
10,4
55279,1
13
39948,6
6,4
Budownictwo energetyczne
72,9
1654,6
0,4
32059
5,1
...
stary_hipis